شرایط استفاده همزمان از بیمه شخص ثالث مقصر و بیمه بدنه زیان دیده

در صورتی که حادثه‌ای اتفاق بیافتد، شرکت بیمه در جایگاه بیمه‌گر باید در حدود سقف تعهدات مالی بیمه‌ شخص ثالث ماشین خسارت‌های وارد شده را جبران کند. اما در بعضی تصادف‌ها و حوادث، سقف تعهد مالی بیمه‌نامه ممکن است پاسخگوی همه‌ی خسارت وارده نباشد. در این صورت فرد زیان دیده می‌تواند از بیمه بدنه خود استفاده کند که در ادامه چگونگی استفاده از آن توضیح داده شده‌است.

خرید بیمه شخص ثالث

چه زمانی می‌توانیم از بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه به طور همزمان استفاده کنیم؟

زمانی که خسارت وارد شده به خودرو زیان دیده بیشتر از سقف تعهدات مالی بیمه شخص ثالث اتومبیل مقصر حادثه باشد.در چنین موردی، فردی که ماشینش آسیب دیده می‌تواند برای گرفتن مابه‌تفاوت خسارت اتومبیل، به شرکت صادرکننده بیمه‌ بدنه خودرو مراجعه کند.

چه زمانی می‌توان از بیمه بدنه استفاده کرد؟

  • شخص به هر میزان و درصد در تصادفات مقصر باشد.
  • سقف تعهدات مالی بیمه شخص ثالث اتومبیل مقصر جوابگوی خسارت خودرو زیان دیده نباشد.
  • لازم است خودروی زیان دیده توسط کارشناس بیمه‌گر مورد بازدید و ارزیابی خسارت قرار گیرد.

نکته: در چنین مواقعی همزمان با تشکیل پرونده خسارت بیمه بدنه اتومبیل، کلیه مدارک لازم مرتبط با بیمه شخص ثالث خودرو مقصر به شرکت بیمه تحویل داده می‌شود تا از محل بیمه بدنه، خسارت را بصورت کامل پرداخت کنند.

مدارک لازم بیمه شخص ثالث

مدارک لازم برای تشکیل پرونده بیمه شخص ثالث 

  1. اصل یا تصویر اصل کروکی پلیس راهور ناجا.
  2. تصویر برگه‌های بازجویی طرفین حادثه.
  3. تصویر گزارش‌های تکمیلی ناجا.
  4. تصویر بیمه شخص ثالث معتبر طرفین حادثه.
  5. نظریه هیات‌های کارشناسان رسمی دادگستری.
  6. تصویر برگه تفهیم کروکی.
  7. تصویر گواهینامه راننده حین تصادف.
  8. تصویر کارت مشخصات خودرو طرفین حادثه.
  9. تصویر شناسنامه مالکیت خودرو زیان دیده.
  10. فاکتور اجرت خدمات تعمیرات و لوازم تعویضی.
  11. اصل یک قطعه کوپن بیمه‌نامه شخص ثالث مقصر
مقالات دیگر  دریافت خسارت در تصادفی که مقصر متواری شده

مدارک لازم برای تکمیل پرونده خسارت بیمه بدنه اتومبیل

  1. اصل و تصویر بیمه‌بدنه وسیله نقلیه به همراه الحاقیه‌های صادره احتمالی.
  2. اصل و تصویر بیمه نامه شخص ثالث وسیله نقلیه
  3. ارائه گزارش مقامات انتظامی
  4. تصویر برگه‌های بازجویی طرفین حادثه
  5. تصویر سایر گزارش‌های تکمیلی نیروی انتظامی
  6. گزارش کتبی کارشناس رسمی دادگستری
  7. نظریه هیات‌های کارشناسان رسمی دادگستری
  8. تصویر برگه تفهیم کروکی
  9. ارائه تصویر چک یا حواله خسارتی که از محل بیمه شخص ثالث مقصر حادثه دریافت شد.
  10. اصل و تصویر گواهینامه راننده.
  11. اصل و تصویر کارت ملی بیمه‌گذار و راننده
  12. اصل و تصویر شناسنامه مالکیت خودرو
  13. اصل فاکتور هزینه‌های حمل و نجات خودرو
  14. اصل فاکتور اجرت تعمیرات و قیمت لوازم

استفاده همزمان از بیمه شخص ثالث مقصر و بیمه بدنه زیان دیده

گاهی شرایط به گونه‌ای است که باید از بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث به‌طور هم‌زمان استفاده کرد. درواقع اگر خسارت‌های خودروی زیان‌دیده بیشتر از مبلغی باشد که بیمه شخص ثالث متعهد به پرداخت آن شده است، فرد زیان‌دیده می‌توانید از بیمه بدنه خودروی خود نیز استفاده کند.

نظر یا پرسش خود را بنویسید

73 نظر
  1. کاظم

    سلام من بایک کامیونت تصادف کردم درواقع کامیونت باماشین من برخوردکرده من ازفرعی کاملا وارداصلی شدم وکامیونت ازپشت باماشین من باسرعت بالا برخوردمیکندوپلیس درمحل حاضرشده ومن رامقصرشاخته اعتراض کردم ولی تاثیری نداشت آیامن میتوانم نسبت به کوروکی اعتراض کنم

    1. مهسا محمد شفیعی

      وقت بخیر
      بله از طریق واحد خسارت محل سکونتتان اقدام نمایید

  2. Meh

    سلام در تصادف رانندگی اگر طرف فوت کند و مقصر نباشد ایا میتواند بعلاوه بیمه طرف مقصر از بیمه خود هم استفاده کند برای دیه یعنی هم از بیمه خود استفاده کند هم از بیمه طرف مقصر؟

    1. مهسا محمد شفیعی

      وقت بخیر بیمه شخص ثالث حتی حوادث وارده بر شخص مقصر را نیز پرداخت خواهد کرد

  3. بهمن

    با سلام من با دو ماشین برخورد کرده و مقصر هستم و تعهد مالی من ۵۰ میلیونه که برا جبران خسارت کافی نیست و طرف میخواهد از بیمه بدنه خودروی خودش استفاده کند ولی میگن بیمه از من شکایت خواهد کرد و پول خسارت رو از من خواهد گرفت ایا واقعیت داره همچین چیزی

  4. مهدوی

    سلام من چند روز پیش تصادف کردم و مقصر هستم خسارت وارده از سقف بیمه شخص ثالث من بیشتر هست وطرف مقابل دارای بیمه بدنه هست هر چی اصرار میکنم از بیمه بدنت استفاده کن قبول نمیکند وخسارت میخواهد آیا میتواند بعد از گرفتن خسارت از بنده از بیمه بدنه خود استفاده کند

    1. bimebazar

      وقت شما بخیر
      زمانی که مبلغ خسارت از سقف تعهد مالی بیمه شما بیشتر شود موظف به پرداخت ما به تفاوت از جیب خود هستید
      تنها در صورتی که خودرو غیرمتعارف باشد امکان استفاده ار بیمه بدنه وجود دارد

      1. bimebazar

        وقت بخیر

        در اینصورت شما میتوانید به استناد مواد 31-32 و 33 قانون بیمه شخص ثالث مصوب سال 95 از بیمه گر شکایت کرده و جریمه ی تاخیر در پرداخت خسارت را مطالبه کنید. البته میزان جریمه متعلقه پس از پرداخت اصل مبلغ خسارت قابل محاسبه و پیگیری حقوقی بوده و مطابق ماده 33 به ازای هر روز تاخیر معادل نیم در هزار مبلغ خسارت میباشد.

        در قانون دو مبنا برای محاسبه ی این امر آورده شده : مبنای اول ماده 31 است : که بیمه گر مکلف بپرداخت خسارت حداکثر 15 روز پس از دریافت مدارک مورد نیاز میباشد. که برای اثبات این مبنا شما باید به محض تکمیل پرونده و تحویل کلیه مدارک مورد نیاز نسبت به اخذ رسید تکمیل پرونده از بیمه گر اقدام کرده و مبنای محاسبه ی جریمه، گذشت 15 روز از تاریخ رسید تحویل مدارک خواهد بود.

        مبنای دوم ماده 32 است : که بیمه گر مکلف بپرداخت خسارت حداکثر تا 20 روز پس از قطعیت رای بوده و محاسبه جریمه پس از گذشت 20 روز خواهد بود.

        در صورت وقوع هر یک از مبنا های فوق و وجود مستندات لازم زیاندیده یا اولیاء دم میتوانند تقاضای پرداخت جریمه ی تاخیر را ابتدا از طریق ارسال اظهارنامه رسمی خطاب به بیمه گر نموده و در صورت عدم اقدام موثر، از طریق مراجع ذیصلاح قضایی مطالبه نمایند.

  5. مجتبی

    سلام ایا باید ظرف ۵روز تصادف را به شرکت بیمه گزارش داد؟ اگر دیرتر گزارش ود چه اشکالی دارد؟

    1. bimebazar

      وقت بخیر
      روند دریافت خسارت سخت تر و زمان گیرتر خواهد بود

  6. حسن

    سلام دیروز تصادف کردم
    مقصر من بودم و مسافر هم داشتم.حالا مسافرم رفته ازم شکایت کرده.ایا از بیمه شخص ثالث میتونم استفاده کنم ؟؟

    1. bimebazar

      وقت بخیر
      بله

  7. میرمرتضی

    بایک موتور تصادف کردم من مقصرم دندونش شکسته چقد میتونه دیه بگیره

    1. bimebazar

      وقت شما بخیر
      دیه دندان در سال ۱۴۰۳، در زمانی که همه دندان ها از بین رفته باشند، بر اساس ماده 616 قانون مجازات اسلامی، دیه کامل است که بر اساس نرخ دیه، برابر با 1 میلیارد و 200 میلیون تومان، می باشد.
      میزان دیه دندان در سال ۱۴۰۳؛ در از بین رفتن دندان جلو، بر اساس تبصره الف ماده 616 قانون مجازات اسلامی، یک بیستم دیه کامل می باشد.

  8. کعبی

    سلام خودرومن در تصادف با پراید که مقصر حادثه پراید بود بیمه مقصر تا ۴۰۰ ملیون تعهد دارد ولی کارشناس بیمه ۴۰ ملیون تعیین خسارت کرد که جوابگوی زیان ومخارج من را نمیدهد چکار کنم

    1. bimebazar

      قت بخیر
      فرد زیان‌دیده باید پس از تعیین مقدار خسارت افت قیمت به شورای حل اختلاف مراجعه کند. در صورتی که مبلغ افت قیمت خودرو کم باشد (کمتر از ۲۰ میلیون تومان) رسیدگی به شکایت در شورای حل اختلاف انجام می‌شود و در صورتی که مبلغ خسارت از ۲۰ میلیون تومان بیشتر باشد، دادگاه باید خسارت را پیگیری کند.

  9. محمد

    سلام
    یه ماشین با من تصادف کرد از بیمه ثابت اون استفاده کردم
    حالا برای تعمیر میتونم از کارت طلایی ماشینم استفاده کنم

  10. علی رضا

    در تصادفات استفاده از بیمه بدنه زیاده برای پرداخت خسارت درصورتیکه تعهد بیمه شخص ثالث راننده مقصر کافی نباشد برابر مقرارت شورای بیمه بدون نظر راننده زیاندیده صورت می‌گیرد یا با اجازه ایشان باشد؟

  11. میثم

    سلام
    من مقصر شدم و بیمه ۲ونیم میلیون تشخیص داده هزینه رو ولی زیان دیده میگه ماشین من بیشتر هزینه میشه و میخواهد از بیمه ثالث خودش استفاده نکند و میگه بخاطر افت قیمت از من که مقصر شدم شکایت می‌کنه الان تکلیف چیه لطفا راهنمایی کنید

  12. حسین

    سلام ایا درتصادفات رانندگی بیمه نا مه زیان دیده هم درشرکت بیمه لازم است

  13. حسین

    سلام دیروز یک خودروازپشت به من ضربه زد وسپرعقب ماشین من شکست عکس گرفتیم ازمحل حادثه صبح که رفتیم بیمه شرکت بیمه بیمه من هم خواست ایا این کارقانونی است یااینکه ازخودش خواسته

  14. آرش

    سلام در مورد سرقت خودرو وچون سارق دستگیر شده ازبیمه بدنه استفاده میکنم که گویا ریکاوری میشود ودر پرونده های مقصردار فرانشیز 5 درصد اعمال میگردد ولی از بنده به خاطر سرقت 20درصد فرانشیز کسر میگردد آیا محاسبه به این صورت درست است یا خیر ممنون میشم پاسخ بنده رابفرمایید

  15. نوروزی

    فردی ماشین صفر کیلومتر از کمپانی خریداری نموده و بیمه نامه ای که از طرف نمایندگی برای خودرو وی صادر شده سقف تعهد مالی بسیار کمی دارد اگر مالک بعد از مدتی بخواهد سقف تعهد خسارت مالی را از طریق بیمه زیاد کند آیا این امکان وجود دارد یا خیر با سپاس

    1. مهسا محمد شفیعی

      وقت بخیر بله

  16. علی علوی

    با سلام. من با سمند به یک سانتافه زدم. سپر عقبش خراب شده است و بیمه به اندازه پول سپر سمند براش چک کشیده که راضی نیست و نمیخاد از بیمه بدنه اش استفاده کند تا تخفیفش کم نشود. اصلا میتونه از بیمه بدنه اش استفاده نکنه و از من پول بگیره؟ سوال بعدی اینکه پشت سپر سانتافه نیز اندکی غور شده است که میگه باعث افت قیمت ماشینم شده است. آیا میتواند از من شکایت کند؟

    1. bimebazar

      وقت بخیر
      حتی اگر از بیمه بدنه استفاده کنندشرکت بیمه گر مبلغ را از شما دریافت خواهد کرد

  17. هوشنگ

    سلام من تصادف کردم مقصر شدم سقف بیمه شخص ثالث من ۸۰ میلیون تومان هستش طرف اقدام کرده به نسبت کروکی افسر ۲۲ تومن بیمه تشخیص داده و بهش دادن و ادعا میکنه خرج ماشینش بالای ۳۰ میلیون تومن شده و مابقی رو از من تقاضا میکنه ایا شکایت کنه به نتیجه ای میرسه یا خیر؟

    1. bimebazar

      وقت بخیر
      بله می توانند
      مخصوصا اگر مبلغ خسارت بالای 20 میلیون باشد

    2. bimebazar

      وقت بخیر
      بله می توانند
      مخصوصا اگر مبلغ خسارت بالای 20 میلیون باشد.

  18. حمید

    سلام وقت بخیر
    من چند روز پیش تصادف کردم بیمه خودرو مقصر بیست میلیون تومان بود که بیمه پرداخت کرد حالا نمایندگی میگه تا ۲۵ میلیون هزینه تعمیرات میشه اگر فرد مقصر از پرداخت امتناع کنه باید به کجا شکایت کنم؟؟؟

  19. رضايي

    سلام، الان دوستي با من تماس گرفت كه دو روز پيش در اتوبان زنجان تصادف كرده و به يك تپه خاكي برخورد كرده و خودش و ساير سرنشين ها در بيمارستان هستن! نگران هزينه ها و احتمالا” شكايت همراهانش بود!مراحل كارش چيه ؟ و چكار بايد كنه؟ خودش؟ و همراهانش كه آسيب ديدن چكار كنن؟ ممنون از راهنمايي تون

  20. مسعود

    سلام من چند وقت پیش با یه خودروساینا تصادف کردم و کارشناس بنده را مقصر دانست و خسارتی که کارشناس برای من زده ۹۰ میلیون تومان است و خسارتی که وارد شده بالاتر از سقف تعهدات بیمه بنده است و طرف زیان دیده بیمه بدنه دارد
    آیا طرف زیان دیده مابقی خسارت رو میتونه از بیمه بدنه خودش بگیره؟

    1. bimebazar

      وقت شما بخیر
      اگر مبلغ خسارت از سقف تعهدات مالی بیمه شما بیشتر شود شما ملزم به پرداخت ما به تفاوت مبلغ خسارت از جیب خود هستید

  21. روح اله

    سلام اگر فرد زیان دیده از بیمه بدنه خود استفاده کند ایا پس از دریافت خسارت شرکت بیمه مبلغ خسارت را از فرد مقصر دریافت مینماید؟

    1. bimebazar

      وقت بخیر
      بله دریافت خواهد شد

  22. محسن خضری

    با سلام بنده تصادف کردم و بیمه شخص ثالث مقصر تعهدات مالی اش شونزده میلیون هستش و بیمه بدنه نداره و منم ندارم چه باید بکنم

    1. bimebazar

      وقت شما بخیر

      اگر مبلغ خسارت از سقف تعهدات مالی بیمه شما بیشتر شود شما ملزم به پرداخت ما به تفاوت مبلغ خسارت از جیب خود هستی

  23. مصطفی غزنوی

    اگر ماشین من زیان دیده لاشد .کنار خیابن پارک بوده . یکی زده بهش . من بیمه ندارم . مشکلی نیست نیتونم خسارت بگیرم یا باید منم بیمه داشته باشم

  24. حسین

    سلام
    من با یه موتور تصادف کردم خودم بیمه دارم ولی موتور بیمه نداره رفتیم دفتر بیمه میگه برای تشکیل پرونده هر دوطرف باید بیمه داشته باشن این دزسته؟!!!!!!

    1. bimebazar

      وقت بخیر
      بله
      مدارک لازم جهت گرفتن خسارت
      اصل و تصویر بیمه‌نامه معتبر مقصر و زیان‌دیده
      اصل و تصویر گواهینامه رانندگی معتبر مقصر و زیان‌دیده
      اصل و تصویر کارت شناسایی و شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه مقصر و زیان‌دیده
      اصل و تصویر کارت ملی مقصر و زیان‌دیده
      حضور رانندگان مقصر و زیان‌دیده
      مراجعه وسایل نقلیه مقصر و زیان‌دیده
      اصل فاکتور رسمی لوازم ؛ داغی قطعات تعویضی با نظر کارشناس ارزیاب و رویت سلامت وسیله نقلیه زیان‌دیده حسب مورد

  25. علی

    آیا حضور مقصر ب ای استفاده از بیمه شخص ثالث لازم است؟

  26. پرهام

    سلام میشه همزمان از بیمه شخص ثالث پول گرفت و هم از بیمه بدنه پول بگیری به طوری که از هر دوتا پول بگیری
    آیا من از طرف بیمه بگیرم و از بیمه بدنه خودم هم استفاده کنم بیمه از کجا متوجه میشه

    1. مهسا محمد شفیعی

      وقت بخیر
      بستگی به نظر مامور کارشناسی دارد
      ولی باید از طریق واحد خسارت شرکت بیمه گر پیگیر باشید

  27. پرهام

    سلام من ماشینم پارک بوده و اومدن زدن به ماشین من و آخرین ماشین منم
    چون بیمه این آقا نمیرسه برای همه ماشین ها باید براش شکایت کنیم
    آیا می تونم برم از بیمه بدنه پول بگیرم و بعدشم از این آقا پول بگیرم
    اگه این کارو بکنم بیمه از کجا می فهمه
    بیمه من با بیمه اون متفاوته

    1. مهسا محمد شفیعی

      وقت بخیر
      لطفا این موضوع را از طریق واحد خسارت شرکت بیمه گر پیگیری نمایید
      نیاز به نظر مامور بازرس دارد

  28. رضا

    آیا در اینمورد که برای خسارت مازاد ثالث از بیمه بدنه خودمان استفاده کنیم تخفیفات بیمه بدنه ما از بین میرود؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      در هر حالتی که خسارت از بیمه بدنه دریافت شود تخفیفات این بیمه از بین خواهد رفت

  29. علی ....۰۹۱۵۳۷۱۸۵۲۲

    سلام خودرو بنده ۱۹۰میلیون خسارت خورده اتوبوس
    مقصرم ثالث بدنه داره سقف ثالث ۱۰۰میلیون که گرفتم
    آیا الباقی خسارتم رو میتونم از بیمه بدنه ام بگیریم

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      بله این امکان وجود دارد باقی خسارات تا سقف معین و مشخص در بیمه بدنه بسته به نوع خسارت دریافت نمایید

  30. عماد

    سلام بنده با یک خودرو تیبا تصادف کردم و مقصر شدم به ایشون کوپن دادم که سقف کوپن ۱۱ تومن .
    زیان دیده بیمه بدنه هم داره اگه مخارجش کم بیاد میتونه از محل بیمه بدنه استفاده کنه؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      در صورتی که خسارت وارد شده از سقف تعهدات بیمه نامه شما بیشتر باشد، فرد خسارت دیده اگر بیمه بدنه داشته باشد این امکان را دارد که باقی خسارت را از بیمه بدنه دریافت کند.

  31. سپیده

    سلام
    آیا همزمان برای یک خسارت می توان هم از بیمه ثالث و هم از بیمه بدنه استفاده کرد؟
    آیا خسارت پرداخت شده ی بیمه ثالث در واحد خسارت کلیه شرکتهای بیمه ثبت میشود؟؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      همانطور که گفته شد، در صورتی که خسارت وارد شده بیشت از تعهد بیمه شخص ثالث باشد میتوانید با مراجعه به بیمه بدنه مابه التفاوت خسارت را از بیمه بدنه دریافت کنید.
      اما نمیتوان یک خسارت را دو بار هم از بیمه شخص ثالث و هم از بیمه بدنه دریافت کرد.

  32. علی

    سلام
    من دیروز تصادف کردم و پلیس اونو مقصر دونست بیمه شخص ثالثشو گرفتم ولی الان هر چقدر باهاش تماس میگیرم جواب نمیده و گوشیشو از دسترس خارج کرده چه اقدامی باید انجام بدم؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      با توجه به اینکه پلیس در صحنه حاضر شده و گزارش حادثه موجود است و همچنین بیمه نامه خودرو مقصر میتوانید به شرکت بیمه مورد نظر مراجعه کنید تا روند دریافت خسارت آغاز شود.
      در صورت وجود نقص در پرونده یا عدم حضور مقصر و سرباز زدن از پرداخت خسارت لازم است به شورای حل اختلاف مراجعه کرده و علیه راننده مقصر اقامه دعوی نمایید.

    2. Norzadomidi

      شکایتش کن تا دستور توقیف خودروش رو بدن

      1. مهسا محمد شفیعی

        ممنون بابت همراهی شما

  33. امیر

    آیا میشه از بیمه ماشین برا درست کردن خود ماشین استفاده کرد یا نه؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      بیمه شخص ثالث همانطور که از نامش مشخص است حسارت را به شخص سوم یعنی فردی که حادثه دیده پرداخت میکند و مقصر نمیتواند برای خسارت خودروی خود از آن استفاده کند.
      اما بیمه بدنه برای خودرو است و حتی در صورتی که مقصر باشید نیز میتوانید از بیمه بدنه خود برای تعمیر خودرو استفاده کنید.

      1. neda

        با سلام
        تکلیف هزینه بیمه ی بدنه ی پرداختی توسط بیمه که درخواست بازگشت پرداخت از مقصر حادثه را دارد چیست؟
        تخلف شرکت بیمه حساب نمیشود؟

  34. امیر

    سلام من با یه ماشین شاخ به شاخ شدم و مقصرم ولی طرف مقابل میگه ماشین می‌خوام آیا همچنین چیزی وجود داره

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      پرداخت خسارت منوط به ارزیابی خسارت توسط کارشناس ارزیاب خسارت و تایید واحد خسارت بیمه می باشد و شخص نمیتواند تقاضایی خارج از این مورد داشته باشد

    2. ابراهیم حاتمی

      سلام خسته نباشید..من چند چند روز پیش با ام وی ام با یک را تصور کردم و الان مقصر پراید بود رفتم برا بیمه از بیمه شخص ثالث استفاده کردم ولی که الان ده تومن بیشتر من ننداز هزینه منم ۲۷ تومن شده الان میگم باید از بیمه بدنه استفاده کنم مشکلی نداره برای ماشین بیا برای سابقه بیمه

      1. bimebazar

        وقت بخیر مبلغی که از بیمه بدنه استفاده میشود بعدا از راننده مقصر دریافت میشود

  35. داود اسدی

    من ماشینم کنار خیابان پارک بوده اومدن به بدنه مالیدن ورفتن بیمه بدنه هم دارم الان باید به کجا بگم بیمه ایرانم هستم

    1. بیمه بازار

      سلام
      برای دریافت خسارت از بیمه بدنه لازم است تا با کارشناسان شرکت بیمه گر تماس بگیرید.
      در ضمن یکی از مدارک مهم برای دریافت خسارت در چنین مواردی، گزارش یا کوکی پلیس میباشد.
      لازم است تا حداکثر 5 روز پس از وقوع حادثه مورد را به کارشاناسان بیمه اعلام کنید.

  36. مهدی

    سلام از بیمه بدنه استفاده کردم سال بعد باید پول بیشتری برای بیمه بدنه پرداخت کنم؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      بیمه بدنه نیز مانند بیمه شخص ثالث برای عدم دریافت خسارت نخفیف در نظر گرفته است. در صورتی که در طی سال از بیمه بدنه خود خسارتی دریافت کنید، از میزان این تخفیف کاسته میشود و باید مبلغ بیشتری برای تمدید بیمه نامه پرداخت کنید.
      البته با خرید و تمدید بیمه نامه بدنه خود از بیمه بازار میتوانید با تخفیف و ترخ کمتری بیمه نامه خود را تمدید کنید.

  37. حسن

    سلام امکانش هست از هر دو بیمه بدنه استفاده کرد
    یعنی از بیمه بدنه طرف مقصر و بیمه بدنه خودم استفاده همزمان کرد

    1. بیمه بازار

      سلام
      بیمه بدنه مختص هر خودرو است و نمیتوان از آن برای پرداخت خسارت خودروی دیگر استفاده کرد اما در زمان بروز تصادف هم مقصر و هم حادثه دیده میتوانند برای خودروی خود از بیمه بدنه استفاده کنند.
      البته با توجه به اینکه بیمه شخص ثالث تا سقف معینی خسارت پرداخت میکند، حادثه دیده در صورتی که مبلغ خسارت بیشتر از پرداختی شخص ثالث مقصر باشد میتواند از بیمه بدنه خود استفاده کند.

  38. محمد

    سلام من پریروز کی ماشین امد جلوم رفتم تو جدول ها چرخ ماشینم کنده شود بیمه بدنا نیستم خرج ماشینم الان ۱۰ ملیون میشه از بیمه شخصه ثالث استفاده کرد
    ازش

    1. بیمه بازار

      خیر این امکان وجود ندارد.

  39. محسن محمدی

    در ساعت ۱۰ شب چهارشنبه۹۸/۰۵/۲۳ در تونل توحید مشغول رانندگی بودم که ناگهان اتومبیل پزویی با سرعت وحشتناک ودر حال لایی کشیدن از گلگیر عقب سمت راننده اتومبیلم به من کوبید وباسرعت فرار کرد بطوری ناگهانی بود که حتی نتوانستم پلاکش را بردارم.سپس بدنبالش رفتم ولی او با سرعت وحشتناکش متواری شد و حتی دیدم که دوربین تخلف سرعت در داخل تونل فلاش زد.بهرحال به بیرون تونل آمدم واتومبیلم را در کنار بزرگراه چمران پارک کردم و دیدم که گلگیرم به طرز عجیبی جر خورده به ۱۱۰ زنگ زدم که آمدند و یک گزارش از اظهاراتم نوشتند و گفتند شنبه بعد از ظهر به هیئت حل اختلاف برو وشکایتت را ثبت کن.با توجه به اینکه تونل توحید دوربین دارد مطمئنا پلاک خودرو فراری را میتوان بدست آورد.حال سوال من این است که با توجه به اینکه اتومبیلم بیمه بدنه دارد آیا میتوانم هم شکایت کنم وهم خسارتم را از بیمه بدنه خودم بگیرم؟لازم به ذکر است که هیچ کروکی تنظیم نشده وفقط گزارش پلیس ۱۱۰را دارم.لطفا مراحل قانونی این کار رآ بمن بگوئید.