پوشش میخ‌کشی در بیمه بدنه

بدون خط و خش بودن ماشین یکی از مواردی است که برای صاحبان وسایل نقلیه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اهمیت این مسئله در زمان خرید و فروش خودروی دسته دوم نیز دوچندان می‌شود. در صورتی که ماشین شما از بیمه بدنه برخوردار باشد، می‌توانید خسارت خط و خش وارد شده بر روی اتومبیل خود را از طریق پوشش میخ‌کشی در بیمه بدنه دریافت نمایید. پوشش میخ‌کشی چیست و شرایط دریافت آن چگونه است؟

خرید بیمه بدنه

پوشش میخ‌کشی چیست؟

پوشش میخ‌کشی یکی از پوشش‌های اضاف در بیمه بدنه است که خسارت ناشی از کشیده شدن اجسام تیز به بدنه ماشین را تحت پوشش قرار می‌دهد. همچنین اگر موتور یا ماشین در حین حادثه بر روی زمین کشیده شود نیز راننده می‌تواند هزینه مربوطه را خسارت پوشش میخ کشی دریافت نماید. برای خرید پوشش میخ‌کشی نیاز به پرداخت 5 درصد حق بیمه بیشتر است.

چرا پوشش کشیدن میخ در بیمه بدنه ضروری است؟

خراش روی بدنه خودرو باعث افت قیمت آن در هنگام خرید و فروش می‌شود. علاوه‌بر آن مراجعه به تعمیرگاه و صاف‌کاری نیز هزینه‌های چشمگیری با خود به دنبال دارد. خرید بیمه بدنه با پوشش کشیدن میخ، خسارت کشیده شدن اجسام تیز بر روی بدنه ماشین را کاهش می‌دهد. بنابراین اگر خودروی شما جزو وسایل نقلیه لوکس محسوب می‌شود و یا آن را تازه خریداری کرده‌اید، توصیه می‌شود هنگام خرید بیمه بدنه این پوشش را تهیه نمایید.

خسارت پوشش میخ کشی

فرانشیز پوشش میخ کشی در بیمه بدنه

فرانشیز مبلغی است که در وصرت تهیه بیمه‌نامه، بیمه‌گذار موظف به پرداخت آن است. در صورتی که شرکت بیمه تایید کند که خسارت مربوط به خط و خش شامل پوشش میخ‌کشی می‌شود، برای اول بیمه بدنه تا 90 درصد هزینه‌ها را پوشش خواهد داد. توجه داشته باشید درصورتی که برای بار دوم و سوم مراجعه نمایید، این هزینه کاهش پیدا خواهد کرد. (برای آشنایی با شرایط فرانشیز بیمه بدنه مقاله صفر تا صد فرانشیز بیمه بدنه! را مطالعه کنید.)

مقالات دیگر  در تصادف صحنه به هم خورده چطور خسارت بگیریم!

نحوه دریافت خسارت از پوشش میخ کشی بیمه بدنه

پس از اعلام موضوع خراشیدگی به شرکت بیمه و تشکیل پرونده، کارشناسی بیمه بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد که آیا خط و خش روی بدنه ماشین شامل پوشش بیمه می‌شود یا خیر. در صورتی که خراشیدگی در به دلیل حوادث رانندگی یا به عمد توسط اشخاص صورت گرفته باشد، مانعی برای پرداخت هزینه خسارات به شحص وجود نخواهد داشت. مبلغ خسارت بسته به نوع خراشیدگی متفاوت است. به طورکلی هزینه خسارت‌های عمیق از خسارت‌های سطحی بیشتر خواهد بود. توجه داشته باشید تا قبل از بررسی کارشناس بیمه نباید هیچگونه صاف‌کاری یا نقاشی بر روی ماشین انجام دهید.

جمع‌بندی

پوشش کشیدن میخ در گروه پوشش‌های اضافی بیمه بدنه قرار دارد. در این پست بررسی شرایط دریافت و اهمیت این پوشش پرداختیم. همه شرکت‌های بیمه از این پوشش برخوردرا نیستند و فقط برخی شرکت‌ها آن را به عنوان پوشش اضافی ارائه می‌دهند. شما می‌توانید انواع بیمه‌نامه را به صورت آنلاین و بدون معطلی از سامانه بیمه بازار خریداری نمایید. کارشناسان بیمه بازار در کلیه مراحل خرید تا صدور بیمه در کنار شما خواهند بود.

نظر یا پرسش خود را بنویسید