دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی با کد ملی

بیمه تامین اجتماعی نوعی بیمه است که به دو صورت اجباری و اختیاری ارائه می‌شود. این بیمه برای کارمندان و حقوق‌بگیران مانند یک پشتوانه عمل می‌کند و افراد می‌توانند با پرداخت مستمری، در زمان بیکاری یا بازنشستگی از خدمات این بیمه بهره‌مند شوند. افرادی که به صورت اختیاری یا اجباری تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند موظف هستند هر ماه توسط خود یا کارفرما اقدام به پرداخت فیش حق بیمه خود نمایند. در ادامه این مطلب قصد داریم به شرح نحوه دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی با کد ملی بپردازیم.

بیمه بدنه با بیمه بازار

پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی

 همان‌طور که اشاره کردیم بیمه تامین اجتماعی به دو صورت اجباری و اختیاری ارائه می‌شود. بیمه اجباری مشمول کارمندان دولت می‌شود که در ازای دریافت حقوق، مشغول به کار هستند. کلیه کارفرمایان موظف هستند کارمندان خود را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دهند. حق بیمه برای کارمندان شامل 30 درصد حقوق و دستمزد می‌شود که 7 درصد از آن توسط شخص و 23 درصد آن توسط کارفرما پرداخت می‌شود. 

بیمه خویش‌ فرما یا اختیاری همانطور که از نام آن مشخص است به کسانی تعلق می‌گیرد که تحت پوشش بیمه خاصی نیستند. این افراد با مراجعه مستقیم به سازمان تامین اجتماعی می‌توانند خود را بیمه نمایند؛ همچنین بیمه‌گذار باید در زمان تعیین شده حق بیمه خود را پرداخت کنند در غیر این صورت بیمه‌نامه آنها باطل خواهد شد. (برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تفاوت این دو پوشش، مقاله همه‌چیز در مورد بیمه اجباری و بیمه خویش‌فرمای تامین اجتماعی! را مطالعه کنید.)

نحوه دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی با کدملی

سازمان تامین اجتماعی امکانی را فراهم آورده است تا کاربران بتوانند خدماتی مانند استعلام سوابق بیمه و یا پرداخت حق بیمه را به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام دهند. بیمه‌شدگان جهت دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی با کد ملی کافیست مراحل زیر را دنبال نمایند:

مقالات دیگر  بیمه بیکاری و شرایط و مدارک لازم جهت دریافت آن در سال ۱۴۰۱
  • ابتدا وارد سامانه اینترنتی تامین اجتماعی به آدرس samt.tamin.ir شوید.
  • اگر قبلا در سایت ثبت نام نکرده‌اید، با ورود به بخش ثبت نام، نام کاربری و رمز عبور خود را به صورت غیرحضوری دریافت نمایید.
  •  در قسمت منوی عملیات بیمه‌شدگان خاص، گزینه درخواست برگه پرداخت را انتخاب کنید. 
  • در مرحله بعدی مدت زمان پرداخت را مشخص و درخواست خود را ثبت نمایید. 
  • بعد از چند دقیقه مجدد وارد قسمت عملیات بیمه‌شدگان خاص شوید و گزینه دریافت برگه پرداخت را انتخاب کنید. 

نحوه دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی با کد ملی

دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی با گوشی

جهت دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی با گوشی، نیازی به وارد کردن کد ملی نخواهید داشت. کافیست کد  # 713*724* را شماره‌گیری کرده و بر روی صفحه تلفن همراه خود وارد منوی پرداخت قبض سازمانی تامین اجتماعی شوید و با ثبت اطلاعات شناسه قبض، مبلغ قبض، شماره کارت و رمز دوم، فیش خود را پرداخت کنید. 

نظر یا پرسش خود را بنویسید

19 نظر
  1. ناصرآدینان

    برنامه خیلی خوبی هست

  2. س

    سلام،وقت بخیر
    من با نام کاربری و رمز عبورم وارد سایت eservise میشوم وسابقه بیمه ام را مشاهده میکنم
    اما با همان نام کاربری و رمز عبور وارد سایت samt نمیتوانم بشوم
    برای دریافت فیش بیمه اختیاری فروردین چه باید بکنم؟
    ضمنا به سیم کارت خود دسترسی ندارم تا رمز بازیابی کنم یا پیامک برایم بیاید!!!!!!!!!
    لطفا راهنمایی بفرمایید
    سپاس

  3. عدیل

    سلام فیش و چطوری بگیریم اینو میزنیم میگه شناسه قبض وارد کن

    1. bimebazar

      وقت بخیر همراه عزیز
      بیمه شدگان، برای گرفتن‌ شناسه پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی، اول باید از طریق مرورگر‌های اینترنتی وارد سایت samt.tamin.ir شوند، بعدازآن نام کاربری و گذرواژه خود را وارد کرده و گزینه آبی رنگ ورود را انتخاب کنند

  4. مهدی

    کدتامین اجتماعی چنده؟؟؟!!!…

  5. مهدب

    کدامین اجتماعی چنده

  6. Ahmad

    دریافت فیش بیمه

    1. مهسا محمد شفیعی

      ممنون از همراهی شما

  7. زاهد محمودی

    با عرض سلام من ۱۲الی۱۳سال سابقه بیمه اجتماعی دارمو۳سال هم بیمه ماشین داشتم الان بعلت سن بالا چون شرکتی بودم ۹سال اخراج شدم هرجا که میرم بهم کار نميدن میگن سنت بالاست ۵۲سالمه بیکار آیا بیمه قانونی داره برای افرادی مثل من دو روز دیگه زمستان از راه می‌رسد من با خودم ۳نفر بااین وعضو گرانی کم‌کالری امثال من بشه که شرمنده زن وبچه نشیم

    1. مهسا محمد شفیعی

      ممنون از همراهی شما

  8. میرصمد میررضایی

    ایابا35سال سابقه(کارسخت+کارعادی)میشودبازنشسته شد

    1. bimebazar

      وقت شما بخیر
      بیمه شدگان مرد، می بایست جهت ثبت درخواست بازنشستگی، 60 سال تمام، سن و حداقل 20 سال کامل، سابقه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی، داشته باشند.

      بیمه شدگان مرد، می بایست جهت ثبت درخواست بازنشستگی، 50 سال تمام، سن و حداقل 30 سال کامل، سابقه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی، داشته باشند.

      بیمه شدگان مرد، می بایست جهت ثبت درخواست بازنشستگی، 35 سال کامل سابقه پرداخت حق بیمه، بدون شرط سنی، داشته باشند.

      همچنین، بیمه شدگانی که در مشاغل سخت و زیان آور، فعالیت دارند، در صورتی که 20 سال متوالی یا 25 سال متناوب، سابقه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی داشته باشند، می توانند بدون شرط سنی، درخواست بازنشستگی خود را به سازمان ارائه نمایند.

  9. نوری زاده

    واقعا برای مسئولین مملکتی نمایندگان ویتامین اجتماعی متاسفم که با دریافت پول فیش حقوقی صادر میکنند،،،این افراد پیمانکار هستند مثل پلیس +10یا دفتر پیشخوان از افراد وابسته است ،ما بازنشستگان تاکید میکنم بازنشستگان نه مستمری بگیران مخالف این پرداخت ها هستیم،،

  10. مصطفی

    سلام من رمز عبورم را فراموش کردم نمی توانم وارد سایت شوم چی کار باید بکنم

  11. پویا لشگری

    با سلام
    بنده عضو کارکنین شرکت الکتروژن در احمد اباد مستوفی بودم
    بعد از یک و نیم سال که قصد رفتن از اونجا رو داشتم
    دوماه بعد بنده بابت سوختن و مسمومیت در داخل شرکت بخش یا واحد دایکاست که معمولا دما اونجا کنار دستگاه که بایستی برا کار ۷۵۰ درجه سانتی گراد، نهایتن منجر به تصادف با ماشین شدم دوماه بیمارستان سینا بستری بودم
    سال ۹۹ انچنان هزینه درمانی که من ار جیب متحمل شدم برا بهبود خودم اون سرش ناپیدا نه شرکت الکتروژن متقبل شد بدههزینه درمان رو نه بیمه اخر سر هم با پنج میلیون تومن از سمت بیمه بعد از گذشت ده ماه سر مارو کلاه گذاشتن به چه گشادی
    از ما که گذشت فکر نفرات بعدی باشین که توسط یه سری رییس و معاون نادرست که خدا به جزای کارشون برسونتشون انشا…چپاول نشن (من موندم مگه کفن جیب داره)

  12. سودی

    سلام من ۱۱ سال و نیم بیمه ام را پرداختم آیا برای گرفتن حقوق کامل باید ۸سال و نیم را آزاد بپردازم تا بیست سال کامل شود لطفا راهنمایی ام کنید.

  13. قادر علمی

    اگه وارد صفحه اینترنتی تامین اجتماعی شویم از اونا هم پرداخت می کنیم دیگه چه لزومی به وارد کردن*724*713# هست

  14. محمد جمشیدی بازنشستهجانبازاعصاب وروان

    چرا مستمرگیران سابر سطوح فیش یاحکم نخورده فقط بازنشستهگان چون ۱۲ میلیون بازنشسته برای احقاق حق باید کف خیابان امد چون حق مان را خوردند انگار استخوان جلوی سگ میاندازند ما همان هایی هستیم که پهلوی را با قدرت ساواک سرنگون کردیم تا کی باید مال کشور را بخورند سرمایه داران بهترین زندگی را بکنند ما طوری زندگی کنیم که فقط زنده بمانیم این عدالت مردمیه یا عدالت سرمایه داری

  15. بابک

    شناسه قبض داشتیم که از همه جا پرداخت میشد ، بدون شناسه هم که ففط از سایت خود تامین اجتماعی قبل پرداخت هست و اونم از اول سال ۱۴۰۲ فیش صادر نمیکنه و به همه پیغام بی ربط میده که ( قبل از تسویه بدهی های قبلی امکان ایجاد بدهی جدید وجود ندارد) در حالی که بدهی قبلی نداریم ، اینهم از پرداخت اینرنتی سازمان به این عظمت در کشور که ملت رو سر کار گذاشته و یک روز هم باید کار و زندگیمونو ول کنیم و بریم تامین اجتماعی تا ببینیم مشکل چیه