جریمه دیرکرد بیمه موتورسیکلت

دریافت بیمه‌نامه موتورسیکلت یکی از مواردی است که اغلب رانندگان از  اهمیت دریافت آن غافل می‌شوند.  این در حالی است که موتورسیکلت‌ها از بیشترین آمار تصادف در سطح شهر برخوردار هستند. از این رو دریافت بیمه شخص ثالث برای کلیه رانندگان این وسیله نقلیه اجباری است. اگر قصد خرید بیمه شخص ثالث موتورسیکلت یا تمدید آن را دارید در ادامه این پست با ما همراه باشید تا با هرآنچه باید درباره جریمه دیرکرد بیمه موتور سیکلت بدانید آشنا شوید.

خرید بیمه شخص ثالث

جریمه دیرکرد بیمه موتور سیکلت چیست؟

رانندگان موتورسیکلت در صورت عدم پرداخت به موقع حق بیمه یا تمدید بیمه‌نامه خود موظف به پرداخت جریمه دیرکرد بیمه موتور سیکلت هستند. هزینه جریمه تاخیر بیمه نکردن موتور به صورت روز‌شمار محاسبه می‌شود و حداکثر جریمه موتورسیکلت برای 365 روز و برحسب سیلندر موتور در نظر گرفته می‌شود. 

جریمه دیرکرد پرداخت بیمه‌نامه موتور سیکلت

عواقب نداشتن بیمه شخص ثالث موتورسیکلت

نداشتن بیمه شخص ثالث تنها منجر به پرداخت جریمه نمی‌شود، بلکه در صورت رانندگانی موتور بدون بیمه‌نامه پلیس می‌تواند وسیله نقلیه را متوقف کند. از دیگر عواقب عدم تمدید بیمه موتور سیکلت این است که پرداخت هزینه ترخیص موتور، پارکینگ و عوارض شهرداری به عهده راننده خواهد بود. 

جریمه دیرکرد بیمه موتورسیکلت چگونه محاسبه می‌شود؟

به ازای هر روز دیرکرد در پرداخت بیمه شخص ثالث، یک جریمه در نظر گرفته می‌شود. فرمول محاسبه جریمه دیرکرد بیمه موتورسیکلت به شرح زیر است: 

 

حق بیمه یکساله =  جریمه دیرکرد به ازای هر روز

                       _________________

                          365 روز

نرخ جریمه دیرکرد بیمه موتورسیکلت

نرخ جریمه دیرکرد برای انواع موتورسیکلت‌ها در سال 1402 به شرح جدول زیر است: 

مقالات دیگر  کدام بیمه تصادف با حیوانات را جبران می‌کند؟
موتور سیکلت گازی 1595
موتور سیکلت دنده‌ای یک سیلندر 1948
موتور سیکلت دو سیلندر به بالا 2140
موتور سیکلت سه چرخ 2301

 

بخشودگی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث

بیمه مرکزی هر سال در بازه‌های زمانی مختلف طرح بخشودگی جریمه دیرکرد را اجرایی می‌کند. این طرح برای تمام رانندگان و اقشار جامعه اجرا می‌شود. توجه داشته باشید این طرح تنها توسط سازمان بیمه مرکزی اجرا می‌شود و شرکت‌های بیمه حق بخشودگی جریمه دیرکرد را نخواهند داشت. 

بخشودگی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث

بهترین زمان برای تمدید بیمه شخص ثالث موتور سیکلت

بهترین زمان برای تمدید بیمه شخص ثالث موتورسیکلت، یک هفته مانده به پایان اعتبار بیمه‌نامه است. در صورتی که بیمه شخص ثالث خود را از بیمه بازار خریداری کرده باشید، پیامک یادآوری تمدید بیمه‌نامه را دریافت خواهید کرد.

جمع‌بندی

بیمه شخص ثالث موتورسیکلت یکی از انواع بیمه‌نامه‌هایی است که برخورداری از آن برای تمام رانندگان موتور الزامی است. در این مقاله به بررسی نحوه محاسبه جریمه دیرکرد بیمه‌نامه شخص ثالث موتورسیکلت پرداختیم. شما می‌توانید در سایت بیمه بازار بیمه خرید بیمه شخص ثالث موتورسیکلت خود اقدام نمایید. کارشناسان بیمه بازار در کلیه مراحل صدور تا خرید بیمه‌نامه در کنار شما خواهند بود.

نظر یا پرسش خود را بنویسید