نحوه استعلام سوابق بیمه موتورسیکلت

استعلام سوابق بیمه موتورسیکلت برای مالکان این گروه از وسایل نقلیه از اهمیت بالایی برخوردار است. در سال‌های اخیر سازمان بیمه مرکزی امکانی را فراهم آورده است تا رانندگان موتور بتوانند بدون نیاز به مراجعه حضوری و به صورت مجازی از سوابق وسیله نقلیه خود استعلام دریافت نمایند. برای آشنایی با نحوه استعلام سوابق بیمه موتورسیکلت در ادامه با همراه باشید.   

بیمه بدنه با بیمه بازار

روش استعلام سوابق بیمه موتورسیکلت

برای آنکه متحمل به پرداخت جریمه دیرکرد بیمه موتورسیکلت نشوید لازم است از سوابق بیمه خود استعلام دریافت نمایید. جهت دریافت استعلام سوابق بیمه موتورسیکلت کافیست به سامانه بیمه مرکزی به آدرس centinsur.ir مراجعه کنید. سپس در قسمت خدمات الکترونیک بر روی بخش استعلام اصالت‌نامه کلیک کرده و یکی از روش‌های دریافت استعلام را انتخاب نمایید: 

1. استعلام بیمه موتور سیکلت با کد یکتا

با انتخاب گزینه «استعلام با کد یکتا» اطلاعات شماره یکتا بیمه‌نامه، کدملی و شماره شناسنامه را وارد کنید. سپس کد امنیتی را با دقت وارد کادر کنید و گزینه استعلام را بزنید. در کمتر از چند دقیقه اطلاعات بیمه‌نامه برای شما نمایش داده خواهد شد. 

استعلام بیمه موتور سیکلت با کد یکتا

 

بیشتر بخوانید: دریافت کد یکتای بیمه شخص ثالث

2. استعلام بیمه‌نامه موتورسیکلت با پیامک

 اگر به هر دلیلی به اینترنت دسترسی ندارید، برای استعلام بیمه موتورسیکلت از طریق پیامک، کافیست یکی از قالب‌های زیرا به شماره ۳۰۰۰۲۶۲۱ ارسال نمایید.

  • قالب پیامک: شماره بیمه نامه چاپ شده * کد ملی بیمه گذار * ۱
  • قالب پیامک: کد یکتای بیمه نامه * کد ملی بیمه گذار * ۲
  • قالب پیامک: VIN * کدملی متعلق به شماره همراه استعلام کننده * ۳

3. استعلام بیمه موتور سیکلت با کد vin

یکی دیگر از روش‌های استعلام سوابق بیمه موتورسیکلت استفاده از کد vin است. پس از انت « استعلام با کد وین» این کد را به همراه شماره تلفن همراه خود در کادر‌های مربوطه وارد نمایید. بعد از وارد کردن کد امنیتی، اطلاعات بیمه‌ موتورسیکلت برای شما نمایش داده خواهد شد.    

مقالات دیگر  خرید بیمه موتورسیکلت کوتاه مدت

استعلام بیمه موتور سیکلت با کد vin

پیگیری استعلام سوابق موتور سیکلت

برای پیگیری استعلام بیمه موتورسیکلت خود کافیست در سایت بیمه مرکزی گزینه پیگیری استعلام را انتخاب نمایید. در مرحله بعدی کدی که هنگام استعلام برای شما پیامک شده است را به همراه کد ملی در کادر‌های مربوطه وارد نمایید. پس از وارد نمودن اطلاعات بر روی گزینه پیگیری کلیک کنید. 

استعلام قیمت و خرید بیمه موتور سیکلت

جهت استعلام آنلاین قیمت بیمه موتورسیکلت می‌توانید با مراجعه به سامانه بیمه بازار، مشخصات موتور خود را در فیلد‌های درخواستی وارد نمایید. پس از وارد کردن اطلاعات، شما می‌توانید ضمن مقایسه قیمت‌های شرکت‌های ارائه دهنده، بیمه‌ شخص ثالث موتورسیکلت خود را به صورت آنلاین و در کوتاه‌ترین زمان ممکن خریداری نمایید. کارشناسان بیمه بازار در کلیه مراحل صدور تا خرید بیمه‌نامه در کنار شما خواهند بود.

نظر یا پرسش خود را بنویسید