دریافت کد یکتای بیمه شخص ثالث

کد یکتا برای بیمه شخص ثالث کارکردی مشابه کد ملی برای ما آدم‌ها دارد؛ یعنی با ارائه کد ملی می‌توانیم اطلاعات و پشینه خودمان را ثبت و اعلام کنیم. با داشتن کد یکتا هم می‌توانیم همین کارها را درباره پیشینه بیمه‌های ماشین و خسارت‌های وارد شده به آن به دست بیاوریم. علاوه بر آن می‌توانیم کاغذ را از روند صدور و تمدید بیمه‌نامه حذف کنیم و قدمی هر چند کوچک برای مصرف کمتر کاغذ و نجات درخت‌ها برداریم.

خرید بیمه شخص ثالث

کد یکتای بیمه شخص ثالث چیست؟

اردیبهشت‌ماه سال ۹۹ بیمه مرکزی بخشنامه‌ای به شرکت‌های بیمه ابلاغ کرد که می‌گفت از اول خردادماه نسخه کاغذی در روند صدور بیمه شخص ثالث حذف می‌شود و صدور آن فقط و فقط با نسخه الکترونیکی انجام می‌شود.

با حذف کاغذ بعد از تمدید و خرید بیمه شخص ثالث پیامکی برای خریدار ارسال می‌شود که حاوی یک کد ۱۰ رقمی است. این کد همان کد یکتای بیمه شخص ثالث است که در ادامه به شرح کارکرد‌های آن می‌پردازیم.

کد یکتا چه کاربردی دارد؟

از نظر پلیس و قوه قضائیه، کد یکتا همان بیمه‌نامه شخص ثالث است که در زمان پرداخت خسارت به کمک‌ ما می‌آید و دیگر نیازی به ارائه نسخه کاغذی نیست و در روند کاغذبازی دریافت خسارت گرفتار نمی‌شویم.

با داشتن این کد می‌توانیم به راحتی صحت و درستی بیمه‌نامه‌مان را چک کنیم. علاوه بر آن، کد یکتای یک ماشین نشان می‌دهد شرکت بیمه چه میزان خسارتی را در چه زمانی به افراد آسیب‌دیده پرداخت کرده‌است. این مورد برای تحقیق درباره ماشینی که قصد خریدش را داریم به کمک‌مان می‌آید. چرا که با وارد کردن کدیکتای بیمه ‌ثالث خودرو  پشینیه آن در تصادف‌ها را نشان می‌دهد و می‌توانیم درباره درستی یا نادرستی حرف فروشنده تحقیق کنیم.

چگونه کد یکتا را دریافت کنیم؟

همه بیمه‌نامه‌ها به محض صادر شدن در سنهاب (سامانه استعلام بیمه‌نامه‌ شخص ثالث سنهاب بیمه مرکزی) ثبت می‌شود. نحوه دریافت کد یکتای بیمه شخص ثالث به این صورت است که در صورت خرید بیمه شخص ثالث به فاصله کمتر از دو ساعت پیامکی برای صاحب بیمه ارسال می‌شود که حاوی کد ده رقمی یکتای بیمه‌نامه ثالث و لینک پرینت آن است.

مقالات دیگر  در چه شرایطی استفاده از کوپن بیمه شخص ثالث به صرفه است؟

پس از گذاراندن این مراحل می‌توانیم به جای مراجعه حضوری به شرکت‌های بیمه، بیمه‌ شخص ثالث ماشین را به صورت آنلاین خرید یا تمدید کنیم.

بیمه‌بازار با همکاری معتبرترین شرکت‌های بیمه، امکان مطالعه طرح‌های مختلف بیمه، مقایسه و خرید آن را فراهم کرده‌است. همچنین با خرید آنلاین بیمه شخص ثالث می‌توان از تخفیف‌های موجود در سایت استفاده کرد.

استعلام بیمه شخص ثالث با کد یکتا

یکی از معتبرترین راه‌های استعلام کد بیمه استفاده از سنهاب بیمه مرکزی است. برای این استعلام کافی است پس از ورود موفق به سایت اطلاعات مورد نیاز به درستی وارد شود.

در نتیجه این استعلام می‌توانیم اطلاعات مربوط به خودرو، سابقه بیمه‌نامه‌های قبلی، سابقه خسارت‌های مربوط به حوادث و میزان تخفیف‌های مربوط به بیمه شخص ثالث را ببینیم. استعلام بیمه با کد یکتا نیز از طریق همین سامانه امکان‌پذیر است.

نظر یا پرسش خود را بنویسید