آیا بیمه تکمیلی هزینه عمل بینی را پوشش می‌دهد؟

احتمالا می‌دانید که بیمه تامین اجتماعی تمام هزینه‌های عمل را پرداخت نمی‌کند. در نتیجه شما باید برای جبران‌ هزینه‌های بالای عمل جراحی از بیمه تکمیلی استفاده کنید. انتخاب یک بیمه مناسب می‌تواند کمک کند تا هزینه‌ها را کاهش دهید. از آنجایی که یکی از سوالات اصلی افراد این است که آیا بیمه تکمیلی عمل بینی را پوشش می‌دهد یا خیر. در این مطلب از وبلاگ بیمه بازار قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم و سپس به شما بگوییم که کدام بیمه تکمیلی برای عمل بینی خوب است؟ پس همراه ما باشید.

خرید بیمه تکمیلی

آیا هزینه عمل بینی را بیمه تکمیلی پرداخت می‌کند؟

شرکت‌های بیمه تکمیلی هزینه عمل جراحی زیبایی را تحت پوشش خود قرار نمی‌دهند؛ اما پیش از اینکه جواب قطعی برای این سوال دهیم. نیاز است مشخص کنید که برای چه عمل بینی قصد دارید از بیمه تکمیلی استفاده کنید. اگر هدف شما انجام عمل زیبایی (رینوپلاستی) است، باید بدانید که شرکت‌های بیمه تکمیلی هزینه عمل را پرداخت نمی‌کنند؛ اما اگر برای درمان انحراف بینی (سیتوپلاستی) می‌خواهید عمل بینی انجام دهید. بیمه‌گر هزینه عمل جراحیتان را تا سقف مشخص پرداخت می‌کند. شما می‌توانید جزئیات بیشتر را در جدول زیر مشاهده کنید.

    انواع عمل بینی              اجبار در درمان تحت پوشش بیمه تکمیلی
عمل زیبایی برای تغییر اندازه و شکل بینی (رینوپلاستی)   ❌   نیست
عمل درمانی بینی با هدف حذف انحراف بینی (سیتوپلاستی)   ✅  هست

در چه شرایطی می‌توانیم از  بیمه تکمیلی برای عمل بینی استفاده کنیم؟

شاید برایتان این سوال پیش‌آمده باشد که کدام یک از عمل‌های بینی تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دارند. عمل تنگ شدن دهلیز بینی، شکستگی و بزرگ شدن مخروط بینی جز عمل‌های درمانی است که شرکت بیمه آنها را تحت پوشش خود قرار می‌دهد. در ادامه درباره هر یک مختصر توضیحی می‌دهیم.

تنگ شدن دهلیز بینی

بیمه درمان تکمیلی هزینه عمل بیماری تنگ شدن دهلیز بینی را پرداخت می‌کند. این بیماری زمانی اتفاق می‌افتد که دیواره‌های اطراف بینی به سمت داخل بینی حرکت می‌کنند و باعث می‌شود فرد بیمار نتواند به درستی نفس بکشد. پزشک با انجام عمل جراحی، دیواره‌ها را در جای خود قرار می‌دهد و کمک می‌کند مشکل تنفسی‌تان رفع شود.

درمان بزرگی شاخک بینی (مخروط بینی)

وظیفه اصلی شاخک‌های بینی تمیز کردن هوای تنفسی است. در حقیقت با فیلتر کردن هوا کمک می‌کند تا شما راحت‌ نفس بکشید. گاهی‌اوقات بزرگ شدن مخروط بینی باعث ایجاد انحراف تیغه میانی بینی می‌شود. در این شرایط شما باید برای درمان اقدام کنید. معمولا جراح بینی، بافت‌های درون شاخک بینی را که در سوراخ بینی است برمی‌دارد یا اقدام به کوچک کردن اندازه مخروط‌ها می‌کند. این کار باعث می‌شود تنفس برای شما راحت‌تر از قبل شود. شما می‌توانید هزینه این عمل جراحی بینی را نیز از بیمه‌گر خود دریافت کنید.

مقالات دیگر  بیانیه بیمه‌بازار، ازکی و بیمه دات کام در مورد رای شورای رقابت و مواضع اخیر بیمه مرکزی

درمان انحراف بینی

یکی از بیماری‌هایی که با انجام عمل جراحی خوب می‌شود و شرکت بیمه هزینه آن را پوشش می‌دهد، انحراف بینی است. پزشک با عمل جراحی سیتوپلاستی استخوان یا غضروف اضافی را برمی‌دارد. با انجام این کار مجرای بینی باز می‌شود و در نتیجه دیگر با مشکلات تنفسی روبهٰ‌رو نمی‌شوید.

شکستگی استخوان بینی

گاهی‌اوقات بر اثر یک اتفاق، استخوان بینی می‌شکند و این باعث می‌شود نتوانید همانند قبل نفس بکشید. پس باید پیش از ایجاد مشکلات تنفسی برای درمان اقدام کنید. نگران نباشید هزینه عمل جراحی با بیمه تکمیلی است و صرفا نیاز است هزینه فرانشیز را حساب کنید.

بیمه تکمیلی برای عمل بینی

شرایط پرداخت هزینه عمل جراحی با بیمه تکمیلی

همانطور که تا به اینجا گفتیم شرکت بیمه تکمیلی هزینه عمل جراحی را که به منظور زیبایی است، پرداخت نمی‌کند. ولی اگر بر اثر اتفاقی مثل زمین خوردن یا مشکلات دیگر مثل انحراف بینی یا پولیپ بینی به عمل جراحی بینی نیاز داشتید باید برای جبران هزینه عمل، مدارک و اسناد پزشکی مثل عکس ام‌آر‌ای، سی تی‌اسکن و تاییدیه جراح را آماده کنید. سپس برای دریافت مبلغ خسارت به شرکت بیمه مراجعه کنید. توجه داشته باشید که بخشی از هزینه به عنوان فرانشیز در نظر گرفته می‌شود و پرداخت آن به عهده شما است.

عمل بینی تحت پوشش کدام شرکت‌ها است؟

اگر تحت پوشش بیمه تکمیلی هستید؛ باید بدانید که هزینه عمل بینی با بیمه تکمیلی قابل پرداخت است؛ اما شرکت‌های بیمه شرایطی را در نظر گرفتند و تنها در این شرایط هست که هزینه بیمه را تا سقف مشخص پرداخت می‌کنند. شما می‌توانید شرایط و مبلغ پرداختی هر یک از شرکت‌های بیمه درمان تکمیلی را در جدول زیر مشاهده کنید.

نام شرکت بیمه تکمیلی شرط‌و‌شروط میزان پرداختی

بیمه تامین اجتماعی

شکستگی عمیق استخوان بینی ٪۶۰ از کل هزینه درمان
بیمه سامان ارائه مستندات پزشکی مثل سی‌تی‌اسکن و معرفی نامه پزشک به کلینیک ۱.۵۰۰.۰۰۰ تومان تا ۲.۰۰۰.۰۰۰ تومان
بیمه نیروهای مسلح در صورت نبود محدودیت سقف هزینه ۷۰٪ بیمه تکمیلی و ۳۰٪ هزینه بیمه پایه
بیمه پاسارگاد در صورت شکستگی یا انحراف بینی پرداخت تمام هزینه عمل
بیمه ایران در صورت داشتن تجویز پزشک یا سی‌تی‌اسکن ۷۰٪ هزینه عمل
بیمه ما در صورت داشتن دستور پزشک یا سی‌تی‌اسکن

۳۰٪ هزینه

بیمه رازی در صورت داشتن تجویز پزشک یا سی‌تی‌اسکن ۳۰٪ هزینه
بیمه سینا در صورت داشتن دستور پزشک یا نتیجه سی‌تی‌اسکن ۳۰٪ هزینه
بیمه آسیا تایید کارشناسان بیمه و داشتن دستور پزشک ۳۰٪ هزینه
بیمه کارآفرین تصویر رادیولوژی یا سی‌تی‌اسکن و نامه پزشک سقف حداکثر هزینه درمان درج‌شده در قرارداد
بیمه ملت سینوس و هزینه انحراف بینی طبق تعرفه شرکت کمک‌رسان ایران SOS
بیمه البرز پرداخت هزینه‌های مرتبط با درمان ۳۰٪ هزینه
هزینه عمل انحراف بینی با بیمه تکمیلی دی در صورت داشتن دستور پزشک یا سی‌تی‌اسکن ۳۰٪ هزینه
بیمه دانا ارائه تجویز پزشک یا سی‌تی‌اسکن براساس تعرفه اصلی
بیمه آسماری در صورت داشتن دستور پزشک یا سی‌تی‌اسکن ۳۰٪ هزینه
بیمه فرهنگیان ارائه تجویز پزشک یا نتیجه سی‌تی‌اسکن ۲۰٪ هزینه
بیمه آرمان نیاز به دستور پزشک یا نتیحه سی‌تی‌اسکن ۵.۰۰۰.۰۰۰ میلیون تومان
بیمه پارسیان در صورت داشتن دستور پزشک یا سی‌تی‌اسکن و دریافت تاییدیه کارشناسان بیمه هزینه توافق می‌شود
مقالات دیگر  آیا بیمه بدنه کامپیوتر خودرو (ECU) را تحت پوشش قرار می‌دهد؟

 

حالا که مشخص شد که هر کدام از شرکت‌های بیمه چه میزان پرداختی را دارند. قصد داریم در ادامه توضیحات بیشتری در اختیار شما قرار دهیم.

کدام بیمه تکمیلی هزینه عمل بینی را پرداخت می‌کند؟

همانطور که در بالا صحبت کردیم شرکت‌های بیمه زیادی هستند که هزینه عمل بینی را تحت پوشش خود قرار می‌دهند. در ادامه به شما می‌گوییم شرایط استفاده از هر بیمه به چه شکل است و برای پرداخت هزینه عمل انحراف بینی با بیمه تکمیلی باید از کدام شرکت بیمه استفاده کنید؛ پس همراه ما باشید.

۱.هزینه عمل بینی با بیمه تامین اجتماعی

این روزها افراد زیادی هستند که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند. هزینه عمل بینی با بیمه تامین اجتماعی قابل پرداخت است؛ اما تنها در شرایطی که با شکستگی عمیق استخوان بینی مواجه شده باشید. در غیر این صورت این بیمه هزینه‌ای بابت عمل بینی به شما پرداخت نمی‌کند.

۲.هزینه عمل انحراف بینی با بیمه تکمیلی دانا

بیمه دانا یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های بیمه است که خدمات متنوعی را ارائه می‌دهد؛ اما همانند دیگر شرکت‌های بیمه عمل زیبایی بینی را تحت پوشش خود قرار نمی‌دهد. در نتیجه شما می‌توانید هزینه‌‌های جانبی مثل سی‌تی‌اسکن، دارو یا آزمایشات عمل زیبایی بینی را از شرکت بیمه بگیرید. از طرفی با ارائه نسخه پزشک امکان دریافت هزینه عمل‌های درمانی بابت شکستگی بینی، تنگ شدن دهلیز بینی و … نیز وجود دارد.

۳.هزینه عمل انحراف بینی با بیمه تکمیلی آسماری

بیمه درمان تکمیلی آسماری هزینه عمل زیبایی بینی را پرداخت نمی‌کند؛ اما اگر بتوانید ثابت کنید که جراحی به منظور زیبایی انجام نشده است، شرکت بیمه حداکثر تا ۳۰ درصد هزینه را پرداخت می‌کند. توجه داشته باشید برای اثبات صحبت‌های خود به مستندات پزشکی، تاییدیه پزشک و کارشناسان بیمه نیاز دارید. هم‌چنین در برخی از مواقع، این شرکت بیمه هزینه سی‌تی‌اسکن و آزمایش خون را نیز تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

۴.هزینه عمل انحراف بینی با بیمه تکمیلی البرز

اگر در مدت اعتبار بیمه درمان تکمیلی البرز با بیماری یا حادثه‌ای روبه‌رو شدید که به عمل جراحی نیاز دارید، می‌توانید از پوشش عمل بینی بیمه البرز استفاده کنید. توجه داشته باشید عمل جراحی زیبایی تحت پوشش بیمه نیست. اگر به صورت مادرزادی انحراف بینی دارید، باید مستندات پزشکی خود را ارائه دهید تا شرکت بیمه هزینه عمل را تا سقف بیمه نامه پرداخت کند. هم‌چنین شما می‌توانید برای جبران هزینه ویزیت، دارو، آزمایش و ….هم از این بیمه استفاده کنید.

نکته: توجه داشته باشید بیشتر شرکت‌ بیمه درمان تکمیلی البرز هزینه عمل جراحی انحراف بینی مادرزادی که باعث ایجاد مشکلات تنفسی نمی‌شود، پرداخت نمی‌کند.

۵.هزینه عمل انحراف بینی با بیمه سلامت

بیمه سلامت هزینه عمل جراحی انحراف بینی یا شکستگی بینی را تا سقف ۳۰ درصد پرداخت می‌کند. در نتیجه این شرکت بیمه کل هزینه عمل را پرداخت نمی‌کند و پرداخت باقی هزینه به عهده شما است.

۶.هزینه عمل انحراف بینی با بیمه تکمیلی ایران

یکی دیگر از شرکت‌های بیمه درمان تکمیلی، بیمه ایران است. این شرکت بیمه نیز همانند دیگر شرکت‌ها عمل جراحی زیبایی مثل عمل بینی را تحت پوشش خود قرار نمی‌دهد. ولی اگر برای درمان انحراف بینی یا مشکلات تنفسی اقدام به انجام عمل جراحی بینی کردید، هزینه عمل را پرداخت می‌کند و لازم نیست نگران هزینه بالای عمل باشید.

مقالات دیگر  قوانین تصادف با عابر پیاده و هر آن‌چه باید در این‌باره بدانید

۷.هزینه عمل انحراف بینی با بیمه تکمیلی آسیا

یکی دیگر از شرکت‌های معتبر بیمه تکمیلی، بیمه درمان تکمیلی آسیا است. این شرکت بیمه هزینه عمل انحراف بینی که جنبه زیبایی ندارد و بلکه برای درمان انجام می‌شود، پرداخت می‌کند. برای اینکه با مشکل تازه‌ای روبه‌رو نشوید، بهتر است مستندات پزشکی و توصیه‌نامه پزشک برای انجام عمل را به کارشناس بیمه ارائه دهید تا بتوانید هزینه عمل را پس از کسر فرانشیز دریافت کنید.

۸.هزینه عمل انحراف بینی با بیمه درمان تکمیلی پاسارگاد

بیمه تکمیلی پاسارگاد هزینه عمل جراحی زیبایی را پرداخت نمی‌کند و هزینه عمل جراحی انحراف بینی را تا سقف تعهدات بیمه‌نامه پرداخت می‌کند. هم‌چنین پرداخت هزینه‌های جانبی مثل آزمایشات نیز تحت پوشش بیمه تکمیلی پاسارگاد قرار دارند.

۹.هزینه عمل انحراف بینی با بیمه تکمیلی دی

شما می‌توانید برای پرداخت هزینه انحراف بینی و هزینه‌های جانبی مثل تصویربرداری یا آزمایش از بیمه درمان تکمیلی دی استفاده کنید.

برای انتخاب یک شرکت بیمه درمان تکمیلی خوب باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

نکاتی هستند که توجه به آنها پیش از انتخاب شرکت بیمه درمان تکمیلی خوب است و کمک می‌کند تا بهترین شرکت بیمه با پوشش‌های متنوع را انتخاب کنید. این نکات عبارت‌اند از:

  • بررسی اعتبار شرکت بیمه درمان تکمیلی
  • اطلاع از کلیه پوشش‌های بیمه درمان تکمیلی؛
  • دانستن حداکثر هزینه پرداختی توسط شرکت بیمه؛
  • مطالعه شرایط و ضوابط تعیین‌شده هر شرکت بیمه پیش از انتخاب آن؛

چگونه بیمه درمان تکمیلی را بخریم؟

بیمه بازار امکان خرید بیمه تکمیلی با پوشش عمل جراحی بینی را فراهم کرده است. شما می‌توانید از این سامانه برای استعلام، مشاهده و مقایسه بیمه درمان تکمیلی استفاده کنید.

مزیت مهم این سامانه پشتیبانی ۲۴ ساعته با متخصصان بیمه است؛ پس اگر زمان خرید یا انتخاب بیمه تکمیلی نیاز به راهنمایی داشتید با شماره پشتیبانی تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

سوالات متداول

آیا هزینه عمل انحراف بینی با بیمه تامین اجتماعی قابل دریافت است؟

خیر سامانه بیمه تامین اجتماعی هزینه انحراف بینی را پرداخت نمی‌کند و تنها در شرایطی امکان دریافت هزینه عمل جراحی بینی با بیمه تامین اجتماعی وجود دارد که با شکستگی عمیق بینی روبه‌رو شده باشید.

هزینه عمل زیبایی بینی با بیمه تکمیلی چقدر است؟

شرکت‌های بیمه درمان تکمیلی هزینه عمل زیبایی بینی را پرداخت نمی‌کنند مگر اینکه پزشک تشخیص دهد، انجام عمل زیبایی بینی واجب‌ است.

آیا بیمه تکمیلی هزینه عمل ترمیمی را پرداخت می‌کند؟

خیر؛ اگر برای ترمیم اعضای بدن اقدام به انجام عمل ترمیمی کردید، باید بدانید شرکت بیمه هزینه را پرداخت نمی‌کند، چون این عمل جزء عمل‌های زیبایی در نظر گرفته می‌شود. ولی در شرایط زیر شرکت بیمه هزینه عمل را تا سقف مشخص پرداخت می‌کند.

  • به دستور پزشک و برای به خطر نیفتادن جان بیمار عمل جراحی انجام شده است؛
  • توافق‌نامه جدیدی بین بیمه‌گر و بیمه‌گذار بسته شده و طبق این توافق‌نامه جبران هزینه ترمیمی به عهده بیمه‌گر گذاشته شده است.

بیمه‌گر هزینه‌های جانبی پیش از عمل زیبایی را پرداخت می‌کند؟

بله؛ بیشتر شرکت‌های بیمه درمان تکمیلی هزینه دارو، سی‌تی‌اسکن، رادیولوژی، آزمایش خون، سونوگرافی و … را پرداخت می‌کنند.

بیمه تکمیلی چقدر از هزینه عمل بینی را پرداخت می‌کند؟

متاسفانه امکان تعیین نرخ مشخص برای دریافت هزینه عمل بینی وجود ندارد و علت آن هم چیزی نیست جز متفاوت بودن مبلغ حق بیمه، فرانشیز، شرایط و مراکز طرف قرارداد بیمه درمان تکمیلی.

هزینه فرانشیز عمل جراحی بینی با بیمه تکمیلی چقدر است؟

تمام شرکت‌های بیمه هزینه فرانشیز (درصدی از خسارت که باید خودتان پرداخت کنید) عمل بینی را در نظر می‌گیرند. اگرچه این درصد با توجه به نوع شرکت، قرارداد و نوع عمل جراحی متفاوت است، اما پرداخت حداکثر ۳۰٪ از کل هزینه جراحی بینی با شما است.

نظر یا پرسش خود را بنویسید