خرید بیمه موتورسیکلت کوتاه مدت

نرخ بالای هزینه‌های بیمه برای بسیاری از رانندگان به دغدغه مهمی تبدیل شده است. از این رو بسیاری از شرکت‌های بیمه امکان خرید بیمه‌ موتورسیکلت به صورت کوتاه مدت را بیمه‌گذارن فراهم کرده‌اند. اما نرخ خرید بیمه موتورسیکلت کوتاه مدت چقدر است؟ برای پاسخ به این سوال و آشنایی با انواع بیمه کوتاه مدت موتورسیکلت در ادامه با ما همراه باشید.

خرید بیمه شخص ثالث

انواع بیمه موتورسیکلت

به‌طورکلی بیمه موتورسیکلت مانند بیمه خودرو به دوشکل ارائه می‌شود:

  • بیمه بدنه
  • بیمه شخص ثالث

بیمه موتورسیکلت کوتاه مدت

خرید بیمه موتور سیکلت کوتاه مدت یکی از یکی از اقتصادی‌ترین روش‌ها برای خرید بیمه‌نامه موتورسیکلت است. نحوه محاسبه این نوع بیمه به صورت روزشمار است و نرخ آن بسته به عواملی مانند سال ساخت، تعداد سیلندر و پوشش بیمه متفاوت خواهد بود.

(برای آشنایی با نحوه استعلام بیمه موتورسیکلت مقاله نحوه استعلام سوابق بیمه موتورسیکلت را مطالعه نمایید.)

بیمه موتورسیکلت کوتاه مدت

چه کسانی نیاز به بیمه موتورسیکلت کوتاه مدت دارند؟

بیمه کوتاه مدت موتور برای کسانی مناسب است که قصد فروش یا تعویض موتورسیکلت خود را دارند. در غیر این صورت خرید بیمه موتورسیکلت یک ساله گزینه مرسوم و به‌صرفه‌تری محسوب می‌شود.   ‎

 نحوه محاسبه بیمه موتورسیکلت کوتاه مدت

بیمه کوتاه مدت موتور سیکلت در انواع سه ماهه، 6 ماهه و 9 ماهه ارائه می‌شود. نحوه محاسبه بیمه موتورسیکلت به شرح زیر است:

بیمه موتورسیکلت سه ماهه

نرخ بیمه سه ماهه معادل 30 درصد از هزینه‌های سازمان تعیین می‌شود. بنابراین این بیمه برای کسانی که قصد فروش موتورسیکلت خود را در این بازهه زمانی دارند این بیمه گزینه مناسبی خواهد بود.

مقالات دیگر  صفر تا صد تعویض پلاک موتورسیکلت (شرایط، مدارک و نحوه دریافت نوبت)

بیمه موتورسیکلت 6 ماهه

امکان بیمه کردن موتورسیکلت به صورت 6 ماهه نیز وجود دارد. تعرفه بیمه کوتاه مدت 6 ماهه معادل  60 درصد هزینه‌های بیمه سالانه تعیین شده است. محاسبه حق بیمه 6 ماهه مانند بیمه کوتاه مدت سه ماهه از طرف سازمان بیمه مرکزی ایران انجام می‌شود.

بیمه موتورسیکلت 9 ماهه

نوع دیگری از بیمه کوتاه موتورسیکلت بیمه 9 ماهه است. تعرفه بیمه 9 ماهه، 90 درصد حق بیمه سالانه است.

جدول نرخ بیمه کوتاه مدت موتورسیکلت

بیمه 3 ماهه 30 درصد حق بیمه سالانه
بیمه 6 ماهه 60 درصد حق بیمه سالانه
بیمه 9 ماهه  90 درصد بیمه سالانه

شرکت های عرضه ‌کننده بیمه کوتاه مدت موتورسیکلت

متاسفانه شرکت‌های زیادی این نوع بیمه را ارائه نمی‌دهند. در حال حاضر این بیمه توسط شرکت‌های دانا، دی و ایران ارئه می‌شود.

مدارک موردنیاز برای خرید بیمه موتورسیکلت

مدارک خرید بیمه بلند با بیمه کوتاه مدت موتورسیکلت یکسان هستند. برای خرید هر نوع از بیمه موتورسیکلت اعم از ثالث و بدنه نیاز به ارائه گواهی بیمه سال قبل، گواهی موتور و کارت ملی موتور خواهید داشت.

خرید بیمه کوتاه مدت موتورسیکلت از بیمه بازار

چنانچه قصد خرید بیمه موتورسیکلت به صورت کوتاه مدت را دارید می‌توانید از طریق سایت بیمه بازار ضمن مقایسه قیمت‌ شرکت‌های ارائه دهنده این نوع بیمه، خرید بیمه موتور سیکلت خود را به صورت آنلاین و بدون معطلی انجام دهید. کارشناسان بیمه بازار در کلیه مراحل از خرید تا صدور بیمه‌نامه درکنار شما خواهند بود.

نظر یا پرسش خود را بنویسید