جرایم بیمه شخص ثالث از تاریخ 2 شهریور ماه بخشیده می‌شوند! ( شهریور 1403)

عدم تمدید بیمه شخص ثالث عواقبی مانند توقیف خودرو، پرداخت جریمه سنگین و عدم امکان تعویض پلاک و خرید فروش خودرو را در پی خواهد داشت. از این رو به دلیل اهمیت بالای این بیمه‌نامه، به منظور تشویق رانندگان برای تمدید بیمه شخص ثالث در مناسبت‌های خاصی از سال، طرحی تحت عنوان بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث برای مالکان وسایل نقلیه در نظر گرفته می‌شود.

محاسبه جریمه دیکرد بیمه شخص ثالث

برای محاسبه جریمه دیکرد بیمه شخص ثالث باید قیمت بیمه شخص ثالث که نرخ آن هر سال توسط بیمه مرکزی اعلام می‌شود را بر 365 تقسیم کنید. توجه داشته باشید که اگر اعتبار بیمه‌نامه تمام شود و برای تمدید آن اقدامی نکنید، به ازای هرروز باید جریمه دیکرد بپردازید.

بخشودگی جریمه حق بیمه خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث 

طبق ابلاغیه بیمه مرکزی، به منظور تشویق رانندگان فاقد بیمه شخص ثالث و ترویج فرهنگ بیمه، به مناسبت آغاز هفته دولت، ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ص) مالکان کلیه وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث از تاریخ  06/02/ 1403 تا  31 /06/ 1403 به مدت یکماه مورد بخشودگی قرار می‌گیرند. شرکت‌های بیمه موظف هستند در این بازه زمانی از دریافت جریمه از رانندگانی که دارای بیمه شخص ثالث نیستند خودداری کنند. توجه داشته باشید که این طرح برای بیمه شخص ثالث و بیمه حوادث راننده یکساله قابل اعمال است و بیمه‌های کوتاه‌مدت مشمول این طرح نمی‌شوند.

بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث با بیمه بازار

از ساعت 00:15 بامداد 2 شهریور ماه طرح بخشودگی بیمه شخص ثالث بر روی سایت بیمه بازار فعال شده است. در صورتی که هنوز برای دریافت بیمه شخص ثالث اقدام نکرده‌اید، می‌توانید در این فرصت طلایی از مزایای این طرح بهره‌مند شوید و بدون پرداخت جریمه، خودروی خود را بیمه کنید. برای استعلام و خرید بیمه می‌توانید با تماس با شماره 91007240 در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه‌روز با کارشناسان بیمه بازار در تماس باشید.

مقالات دیگر  بیمه عمر بهتر است یا بیمه تامین اجتماعی؟
نظر یا پرسش خود را بنویسید