پوشش دندانپزشکی بیمه تکمیلی چه خدماتی دارد؟ | آشنایی با پوشش‌های بیمه دندانپزشکی

با وجود هزینه‌های گزاف دندانپزشکی، پوشش دندانپزشکی بیمه تکمیلی اهمیتی مضاعف پیدا کرده است، اما این پوشش‌ چه خدماتی را در اختیار شما قرار می‌دهد؟ خدمات دندانپزشکی توانسته پس از هزینه‌های بستری به یکی از پرهزینه‌ترین خدمات درمانی تبدیل شود. اگر می‌خواهید به دغدغه‌هایی که با دندان درد یا فرا رسیدن زمان معاینه روتین دندان به سراغ شما می‌آیند پایان دهید، بیمه تکمیلی می‌تواند راه‌حلی مناسب برای شما باشد. البته پیش از هر چیز، لازم است میزان هزینه‌های تحت پوشش، بهترین شرکت ارائه‌دهنده بیمه و نحوه استفاده از این پوشش‌ها را بدانید. با ما همراه شوید.

خرید بیمه تکمیلی

آشنایی با بیمه تکمیلی دندانپزشکی

همانطور که می‌دانید، بیمه تکمیلی می‌تواند با هزینه‌ای محدود هزینه‌های سنگین خدمات درمانی را جبران کند و در کنار خدمات متنوع خود برای هزینه‌های جراحی، پاراکلینکی، دارویی و…، خدمات دندانپزشکی را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد. البته لازم است در نظر داشته باشید که بیمه‌های پایه‌ای مانند بیمه تأمین اجتماعی خدمات دندانپزشکی محدودی را به صورت رایگان در اختیار بیمه‌گذاران قرار می‌دهند، که تنها شامل خدمات پایه‌ای مانند کشیدن دندان و پر کردن معمولی می‌شود و نیازمند فرایندی طولانی برای نوبت‌گیری و انتظار است.

با این حال، اگر با وجود مراقبت‌ کامل از دندان‌های خود دچار مشکلاتی جدی شدید، می‌توانید به کمک بیمه تکمیلی بخش زیادی از هزینه‌های مراجعه به دندانپزشک را جبران کنید. برای این کار، لازم است ابتدا شرکت بیمه‌ای با بهترین پوشش دندانپزشکی انتخاب کنید و طرحی با سقف مورد نیاز خود خریداری کنید. در ادامه بیشتر به شرکت‌ها و طرح‌های مختلف ارائه‌دهنده این خدمات می‌پردازیم.

پوشش دندانپزشکی بیمه تکمیلی شامل چیست؟

این بیمه بیشتر خدمات اصلی دندانپزشکی، که برای درمان و سلامت دندان‌ها ضروری هستند، تحت پوشش قرار می‌دهد. پوشش‌های این بیمه شامل مواردی از قبیل کشیدن، جرمگیری، درمان، پر کردن، درمان ریشه، بروساژ و روکش می‌شود. در نظر داشته باشید که با وجود اینکه ایمپلنت دندان کاربردهای درمانی دارد، برای شرکت‌های بیمه از خدمات زیبایی به شما می‌رود و شامل پوشش‌های بیمه تکمیلی نیز نیست. موارد دیگری مانند جراحی لثه، ارتودنسی و دندان مصنوعی نیز تنها توسط برخی شرکت‌ها ارائه می‌شوند.

مقالات دیگر  بیمه تکمیلی فرهنگیان چیست و چه شرایطی دارد؟

 

بیمه تکمیلی دندانپزشکی

پوشش دندانپزشکی بیمه تکمیلی کدام شرکت بهتر است؟

سقف پوشش دندانپزشکی بیمه تکمیلی در شرکت‌های بیمه مختلف و با توجه به طرح‌های هر شرکت متغیر است. این پوشش در شرکت‌های مختلف به این صورت ارائه می‌شود:

خدمات دندانپزشکی بیمه تکمیلی تأمین اجتماعی

همانطور که بالاتر اشاره شد، بیمه تأمین اجتماعی شامل تعهدات دندانپزشکی نیز می‌شود. البته برای دریافت این خدمات، لازم است به مراکز دندانپزشکی تأمین اجتماعی مراجعه کنید، که می‌تواند فرایند وقتگیر در پیش داشته باشد. خدمات پایه‌ای که توسط بیمه تأمین اجتماعی ارائه می‌شوند شامل این موارد هستند:

  • ویزیت، شامل خدمات معاینه، تشخیص، تجویز دارو، درخواست آزمایش و اعزام به رادیولوژی؛
  • رادیوگرافی تک دندان (بایت وینگ یا گرافی‌پری اپیکال)
  • کشیدن دندان (شامل دندان قدامی، خلفی و دندان عقل)
  • جراحی دندان نهفته در نسج نرم و سخت؛
  • جرمگیری بالا و زیر لثه
  • بروساژ هر فک
  • پر کردن تک سطحی
  • ترمیم دندان

بیمه دندانپزشکی SOS

بیمه کمک رسان ایران یا SOS یکی از کامل‌ترین بیمه‌های تکمیلی را در اختیار بیمه‌گذاران قرار می‌دهد و با وجود مراکز درمانی متنوع تحت پوشش خود، به شما اجازه می‌دهد به راحتی به خدمات مورد نظر خود دست یابید. همچنین با وجود اهمیت بالای خدمات دندانپزشکی و هزینه بالای آن‌ها، این شرکت در سال ۱۴۰۳ توانسته طرح خدمات دندانپزشکی SOS را اجرایی کند و امکان خرید پوشش دندانپزشکی به صورت جداگانه را فراهم کند. البته با خرید بیمه تکمیلی، علاوه بر خدمات دندانپزشکی، از مجموعه گسترده‌ای خدمات کاربردی درمانی برخوردار می‌شوید.

تعرفه و سقف پوشش‌های این بیمه نیز در سال ۱۴۰۳ به شرح زیر تعیین شده است:

سقف تعهدات خدمات دندانپزشکی ‌SOS

طرح طلایی بیمه دندانپزشکی SOS طرح نقره‌ای بیمه دندانپزشکی SOS
سقف تعهدات سالیانه (ریال) ۱۰،۰۰۰،۰۰۰ ۵۰،۰۰۰،۰۰۰
حق عضویت سالیانه برای هر نفر (ریال) ۳۹،۷۰۰،۰۰۰ ۲۲،۸۰۰،۰۰۰

 

البته در نظر داشته باشید که به این تعرفه ۹٪ مالیات بر ارزش افزوده اضافه خواهد شد. همچنین میزان فرانشیز این بیمه ۳۰ درصد است (یعنی لازم است ۳۰ درصد از هزینه‌ها را شما بپردازید و بقیه توسط بیمه جبران خواهند شد).

مقالات دیگر  بیمه درمان تکمیلی انفرادی ملت

بیمه دندانپزشکی تعاون

یکی دیگر از شرکت‌هایی که بیمه تکمیلی را به صورت انفرادی ارائه می‌کند و به شما اجازه می‌دهد با طرح‌های متنوع از خدمات بیمه تکمیلی بهره‌مند شوید، شرکت بیمه تعاون است. بیمه تکمیلی تعاون شامل پوشش‌های کاربردی زیادیست. پوشش‌های دندانپزشکی طرح‌های مختلف بیمه تکمیلی تعاون شامل این موارد هستند:

نام طرح حداکثر تعهد سالانه پوشش دنداپزشکی (ریال)
طرح ۱: برنا فاقد پوشش دندانپزشکی
طرح ۲: کوشا ۵،۰۰۰،۰۰۰
طرح ۳: رسا ۸،۰۰۰،۰۰۰
طرح ۴: دارا ۱۰،۰۰۰،۰۰۰
طرح ۵: پارسا ۱۰،۰۰۰،۰۰۰
طرح ۶: والا ۱۵،۰۰۰،۰۰۰

بیمه دندانپزشکی سامان

یکی از شرکت‌های محبوب و خوش‌نام ارائه‌دهنده بیمه، که به شما اجازه می‌دهد با طرح‌های متنوع بیمه تکمیلی انفرادی، با توجه به نیازهای متنوع خود هزینه‌های درمانی را جبران کنید، شرکت بیمه سامان است. بیمه دندانپزشکی سامان در کنار تعهدات بیمه درمان تکمیلی، پوشش دنداپزشکی را نیز در اختیار بیمه‌گذاران قرار می‌گیرد و برای طرح‌های مختلف به این صورت است:

نام طرح سقف پوشش
طرح عقیق ۱۰،۰۰۰،۰۰۰
طرح سرو ۱۵،۰۰۰،۰۰۰
طرح سپیدار ۲۰،۰۰۰،۰۰۰
طرح افرا ۳۰،۰۰۰،۰۰۰

 

بیمه دندانپزشکی پاسارگاد

شرکت بیمه پاسارگاد برای بیمه‌گذاران خود کامل‌ترین خدمات بیمه را ارائه می‌دهد، به طوری که علاوه بر پوشش‌های پایه خود، به کمک شرکت آسپا (ارزیابان سلامت پارس)، امکان استفاده راحت از خدمات دندانپزشکی را فراهم می‌کند. بیمه پاسارگاد برای انجام اموری مانند انعقاد قرارداد با کلینیک‌ها، دریافت و پرداخت هزینه‌ها و… با شرکت آسپا همکاری دارد. همچنین معرفی‌نامه‌های بیمه را به صورت آنلاین و در لحظه صادر می‌کند.

البته در نظر داشته باشید که بیمه تکمیلی پاسارگاد تنها به شکل گروهی ارائه می‌شود و به همین دلیل، پوشش و طرح‌های متنوعی ندارد. البته اگر بیمه عمر شرکت پاسارگاد را تهیه کرده باشید، می‌توانید با توجه به میزان اندوخته خود از بیمه تکمیلی انفرادی این شرکت نیز بهره‌مند شوید.

پوشش دندانپزشکی بیمه تکمیلی سایر شرکت‌ها

اگر بیمه تکمیلی خود را به صورت گروهی تهیه می‌کنید، می‌توانید از شرکت‌های بیشتری خدمات بیمه را دریافت کنید. البته برای بهره‌مندی از بیمه تکمیلی گروهی، لازم است از طریق سازمان یا شرکت خود اقدام کنید، زیرا این خدمات عموما برای گروه‌های بیش از ۵۰ نفر ارائه می‌شوند. در این صورت، می‌توانید از بیمه دندانپزشکی ایران یا بیمه دندانپزشکی دانا نیز بهره‌مند شوید، اما لازم است جزئیات سقف پوشش‌ها را از کارفرمای خود جویا شوید.

مقالات دیگر  کدام بیمه تکمیلی پوشش بهتری برای دندانپزشکی دارد؟

سخن پایانی

همانطور که می‌دانید، هزینه‌های دندانپزشکی یکی از دغدغه‌های همیشگی افراد هستند و گاهی ترس از این هزینه‌ها باعث می‌شود تا درد دندان را نادیده بگیرند. با این حال، پوشش‌های بیمه تکمیلی می‌توانند بخش قابل‌توجهی از این هزینه‌ها را جبران کنند و به شما اجازه دهند تا سقفی مشخص از خدمات دندانپزشکی بهره‌مند شوید. اگر تحت پوشش بیمه تکمیلی گروهی هستید، کافیست از کارفرمای خود درباره پوشش‌های ارائه‌شده و شرکت بیمه طرف قرارداد سوال کنید. اما اگر از طریق شرکت یا سازمان خود بیمه تکمیلی تهیه نکرده‌اید، می‌توانید یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده بیمه تکمیلی انفرادی را انتخاب کنید و از مجموعه متنوعی از پوشش‌های خدمات درمانی، از جمله دندان‌پزشکی بهره‌مند شوید.

نظر یا پرسش خود را بنویسید