۶ راه‌کار برای جلوگیری از حوادث غیرمنتظره در سفر‌

اگر از آن دسته افراد خوش‌ذوقی که علاوه بر سفر، عاشق ماجراجویی هستید، باید بگوییم برای داشتن سفر لذت‌بخش، باید قبل از ترک کردن منزل‌تان، کمی وقت بگذارید و وسایل ضروری مانند پول رایج کشوری که به آن سفر می‌کنید، کلید منزل، کارت‌های اعتباری و… را همراه داشته باشید تا سفر دل‌انگیزتان تلخ نشود. در این مقاله به ۶ مورد از اقداماتی که باعث جلوگیری از بروز حوادث ناگوار می‌شود، اشاره می‌کنیم:

لیست تهیه کنید

چند روز قبل از سفر، تمام مواردی که احساس می‌کنید نبودشان می‌تواند شمارا به دردسر بی اندازد را لیست کنید. برای اینکه چیزی از قلم نیفتد از دوستان‌تان یا هم‌سفرانتان کمک بگیرید. حتماً می‌دانید جا گذاشتن شارژر موبایل، لوازم بهداشتی و مسواک، چقدر می‌تواند سفرتان را خراب کند. مثلاً اگر زود سردرد می‌شوید، می‌توانید قرص‌های مسکن همراه خود داشته باشید تا اگر نیاز شد، استفاده کنید.

بیمه مسافرتی

کیف خود را با در نظر گرفتن بدترین شرایط مجهز کنید

قطعاً برای شما هم پیش‌آمده کوله‌تان را پر از لباس کنید و تقریباً نیمی از آن‌ها را بدون استفاده برگردانده باشید. حالا فرض کنید، قرار است با این کوله یک هفته زنده بمانید؛ پس فقط وسایل و امکانات ضروری و کاربردی را با خودتان ببرید. اگر قرار  باشد به علت تأخیر پرواز دو روز در فرودگاهی بمانید، لباس‌های رنگارنگ بیشتر به کارتان می‌آید یا قرص مسکن برای سردردهای محتمل؟ یا شارژر موبایل‌تان؟ یا خوراکی سبکی بتوانید با آن روی پای‌تان بایستید؟

بیمه مسافرتی

بیمه مسافرتی ناجی شما

بیمه مسافرتی برای حوزه شینگن اجباریست. اما برای کشورهای دیگر نیز ضروری است. چراکه یک سرماخوردگی ساده و یا یک اتفاق ناراحت‌کننده، می‌تواند تمام پول‌تان را به باد بدهد! پولی که قرار بود خرج لذت بردن از سفر بشود، حالا خرج درمان می‌شود. پس بیمه مسافرتی با توجه به شرایط‌تان بخرید. سقف مالیِ مناسب با تعهداتی که ضروریست، می‌تواند ناجی شما باشد.

مقالات دیگر  بیمه مسافرتی شینگن ، سفری مطمئن به اروپا

برخی پوشش‌های بیمه مسافرتی‌ که در ایران ارائه می‌شود:

  1. هزینه‌های پزشکی و بستری در خارج از کشور
  2. جابه‌جایی یا بازگرداندن بیمه‌شده به ایران
  3. پرداخت هزینه‌های فوریت دندانپزشکی
  4. پوشش تأخیر درحرکت
  5. سفر اضطراری یکی از اعضای خانواده
  6. یافتن و ارسال بار و ملزومات شخصی
  7. جبران خسارت تأخیر در ورود بار همراه مسافر
  8. فقدان گذرنامه، گواهی‌نامه رانندگی و شناسنامه در خارج از کشور

بیمه مسافرتی

از مدارک‌تان کپی بگیرید

از مدارکی مانند پاسپورت، ووچر هتل، بیمه مسافرتی ، شناسنامه و… حتماً کپی بگیرید که خدای‌ناکرده در صورت گم‌شدن مشکلی برای‌تان ایجاد نشود. اگر خیلی اهل تکنولوژی هستید و یا طرفدار محیط‌زیست هستید و نمی‌خواهید از کاغذ برای کپی استفاده کنید، می‌توانید مدارک‌تان را به‌راحتی در گوگل درایوتان ذخیره کنید.

همه پول خود را یک‌جا نگذارید

تمام پول نقد و کارت‌های اعتباری‌تان را یک‌جا نگذارید. برای مثال؛ مقداری از پول‌تان را درجیب‌تان، مقداری را در کیف‌دستی‌تان بگذارید و باقی آن را درجایی مخفی کنید. نظرتان در مورد کیف‌هایی که می‌توانید از گردن آویزان و یا زیر لباس پنهان کنید چیست؟ حتماً امتحان کنید چون امن‌تر است.

بیمه مسافرتی

چگونه مطمئن شوید که در زمان سفر مراقبت‌های پزشکی مناسب دریافت می‌کنید؟

هر اتفاقی غیرمنتظره‌ای مثل جراحات، مشکلات پزشکی برای‌تان رخ داد، نیاز به مراقب پزشکی خواهید داشت. اگر خود را بیمه کنید، با یک تلفن به نزدیک‌ترین خدمات پزشکی ممکن متصل می‌شوید. این خطوط تلفن کمکی، از طریق شبکه‌های بین‌المللی بیمارستان‌ها و پزشکان محلی، تجهیزات پزشکی و پزشکانی که با استانداردهای بالا مطابقت دارند را پیدا می‌کنند. پس داشتن بیمه مسافرتی آن‌هم باقیمت‌های بسیار مناسب توجیه منطقی دارد.

بیمه مسافرتی

 

بیمه‌بازار اولین سامانه مقایسه و خرید آنلاین انواع بیمه‌ مسافرتی، شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه آتش‌سوزی، بیمه زلزله و بیمه عمر است که به شما مشتریان عزیز، این فرصت را می‌دهد تا تمامی شرکت‌های بیمه را تنها با چند کلیک از هر لحاظ مقایسه کنید در صورت تمایل بخرید و با ارسال رایگان درب منزل‌تان، تحویل بگیرید!

مقالات دیگر  نحوه دریافت ارز مسافرتی
نظر یا پرسش خود را بنویسید