تاکید رییس بیمه مرکزی بر توجه ویژه به حوزه IT در صنعت بیمه

رئیس کل بیمه مرکزی در اولین بازدید نوروزی خود از واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی بر اهمیت و اولویت حوزه IT و بهره گیری از ابزارهای آن در توسعه صنعت بیمه تاکید کرد.

رئیس کل بیمه مرکزی در اولین بازدید نوروزی خود از واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی بر اهمیت و اولویت حوزه IT و بهره گیری از ابزارهای آن در توسعه صنعت بیمه تاکید کرد. به گزارش بیمه بازار و به نقل از اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی، دکتر همتی در بازدید از واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی، بر اهمیت IT  در صنعت بیمه به ویژه کنترل و نظارت عملیات شرکت های بیمه، روند صدور و پرداخت خسارت و نیز کنترل توانگری شرکت ها و فعالیت مجموعه شبکه فروش تاکید کرد.

در این بازدید، مسئولین فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی از نحوه پیشرفت سامانه سنهاب و قابلیت های آن، خصوصا تکمیل عملیات صدور صورتحساب عملیات بیمه اتکایی قانونی و ارسال برخط اطلاعات رشته شخص ثالث گزارشی ارائه کردند. سامانه سنهاب یکی از حلقه های مهم تحقق دولت الکترونیک و نظارت بر فعالیت های اقتصادی به منظور شفاف سازی محیط کسب و کار به شمار می رود واطلاعاتی که بر روی ان دراختیار مردم و مدیران عامل شرکت های بیمه ای قرار می دهد باعث اطمینان مردم از صحت بیمهنامه خود میباشد.

بنابراین گزارش، دکتر همتی ابراز امیدواری کرد با همکاری نیروی انتظامی شاهد امکان استفاده مجدد از سامانه نیروی انتظامی برای استعلامات ضروری بیمه خودرو باشیم. وی در پایان از شرکت های بیمه خواست با توجه ویژه به حوزهIT  آن را در راس برنامه های توسعه ای خود قرار دهند.

شرکت بیمه بازار بعنوان اولین و جامع‌ترین سامانه مقایسه و خرید آنلاین بیمه خودرو (بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه) بعنوان پدیده‌ای نوظهور در صنعت بیمه کشور معرفی شده است. بی شک وجود چنین ابزارهای مقایسه‌ای در صنعت بیمه کشور با بکارگیری ظرفیت‌های حوزه IT می‌تواند فصل جدیدی در صنعت بیمه کشور رقم بزند.

مقالات دیگر  همه چیز درباره بیمه مسئولیت پزشکان و پیراپزشکان

بیمه‌بازار:‌ مشاوره، مقایسه و خرید آنلاین بیمه

نظر یا پرسش خود را بنویسید