دریافت خسارت در تصادفی که مقصر متواری شده

تصادف رانندگی، احتمالی است که همواره زندگی ما را تعقیب می‌کند. در این میان هستند رانندگانی که با بی‌احتیاطی منجر به تصادف شده و متواری می‌شوند. در چنین مواقعی باید خونسردی‌مان را حفظ کنیم و سعی کنیم در کمال آرامش این مراحل را پیش ببریم:

خرید بیمه شخص ثالث

مراحل انجام کار و دریافت خسارت در تصادفات رانندگی، که مقصر حادثه متواری شده است:

  • تماس با پلیس ۱۱۰
  • تنظیم صورت جلسه حادثه توسط کلانتری محل
  • تنظیم کروکی توسط عوامل راهور
  • مراجعه زیان دیده یا بستگان درجه یک متوفی (زیان دیده) به کلانتری محل و تنظیم شکایت علیه مقصر متواری
  • معرفی کارشناسان راهور یا کارشناس رسمی دادگستری جهت ترسیم کروکی صحنه به هم خورده (اگر در زمان حادثه عوامل راهور حضور نداشته باشند)
  • در صورتی‌که خسارت مالی باشد اصل کروکی به همراه مدارک بیمه بدنه و بیمه ثالث به شرکت بیمه ارائه می‌گردد
  • معرفی زیان‌دیده به پزشک قانونی که این معرفی از طریق کلانتری صورت می‌گیرد
  • ارسال پرونده به دادسرای منطقه
  • تنظیم یک درخواست در دادسرا علیه مقصر
  • بازجوئی زیان دیده در صورت مجروحیت
  • ارجاع پرونده به دادگاه و تنظیم آخرین صورت جلسه توسط قاضی
  • صدور رای دادگاه
  • دریافت خسارت از شرکت بیمه‌گر( در صورتی که مقصر شناسایی شده) و یا صندوق تامین خسارت‌های بدنی (اگر مقصر مشخص نیست)
  • اگر راننده مقصر از صحنه تصادف فرار کرده و خودرو شناسایی شده باشد، مسئولیت پاسخ‌گویی به زیان‌دیدگان بر عهده کیست؟

در این موارد که مقصر حادثه شناسایی شده مسئولیت پاسخ‌گویی بر عهده دارنده وسیله نقلیه است. بنابراین، شخص زیان دیده می‌تواند علیه مالک وسیله نقلیه و راننده مقصر در محاکم قضایی شکایت کند. مالک وسیله یا خود در حادثه راننده بوده یا مدارکی دارد که ثابت می‌کند ماشین را به کسی دیگر واگذار کرده که در این صورت بازرس پرونده تا شناسایی راننده اصلی مراحل را ادامه می‌دهد.

مقالات دیگر  قانون جدید بیمه شخص ثالث چه تغییراتی در بیمه خودرو ایجاد کرد؟

در این تصادفات به دلیل شناس بودن خودروی مقصر، در هر صورت خسارت از محل بیمه مقصر حادثه پرداخت می‌شود.

نظر یا پرسش خود را بنویسید

96 نظر
  1. حامد محمدی

    سلام خسته نباشید ماشینی که با عابر پیاده تصادف کرده و از صحنه جرم متواری شده از چه بیمه ای میتوانیم برای درخواست خسارت اقدام کنیم آیا راننده ای که متواری شده میتوانیم از بیمه ای خسارت عابر پیاده را دریافت کنیم

    1. bimebazar

      وقت شما بخیر
      در زمان پیگیری پرونده در دادسرا شکایت نامه و درخواست توسط فرد زیان دیده تنظیم می‌شود. فرد زیان دیده باید واقعه را به صورت کامل تعریف و در برگه بازجویی بنویسد. بعد از آن بررسی‌های نهایی انجام می‌شود و در صورت اثبات جرم راننده مقصر، شرکت بیمه وظیفه دارد خسارت را به فرد زیان دیده پرداخت کند.
      و اگر راننده پیدا نشد در چنین شرایطی و بعد از فرار راننده مقصر از صحنه تصادف و گناهکار شناخته نشدن فرد مقصر، خسارت فرد زیان دیده از محل صندوق خسارات پرداخت می‌شود.

  2. Mobin

    اگر هنگام تصادف صحنه را ترک کنیم بیمه شامل ماشین میشود ؟

    1. bimebazar

      وقت بخیر همراهخ عزیز
      در صورتی که راننده مقصر صحنه تصادف موتور یا ماشین را ترک کند، باز هم بیمه شخص ثالث او خسارات ایجاد شده در تصادف را پرداخت می‌کند اما جریمه‌هایی که به دلیل فرار از صحنه تصادف برای راننده مقصر در نظر گرفته می‌شود، باید توسط خودش پرداخت شود.

  3. نوید

    سلام خسته نباشید خودروی من داخل کوچه پارک بوده و شخص ناشناسی با خودرو اومده به ماشینم برخورده کرده و رفته و داخل محل دوربین مداربسته هم نبوده تا شناسایی بشه .و اینکه مجبور شدم از بیمه بدنه ماشینم استفاده کنم و هزینه تعمیر ماشین رو گرفتم،و سوالم اینه که در این موضوع بیمه بدنه افت قیمت خودرو بنده را پرداخت می‌کند یا نه؟
    با تشکر

  4. بهنوش رضوی

    سلام تصادفی با خودرو خود داشتم که طرف مقابل مقصر ومتواری گردید از طریق پلاک پیگیر شدم وطرح دعوی نموده وکارشناس نیز نظر به مقصر بودن طرف مقابا داد واز طریق ثامانه ثنا ابلاغات انجام گرفت ودر جلسه حاضر نشد وبعدا در حکم‌مقصر شناخته شد وبعد واخواهی داد وبعد صاحب خودرو مدعی شد در زمان تصادف راننده خواهر ش بودهاست وبه دنبال رفع توقیف میباشد چگونه میتوانم اثبات کنم که ادعایشان کذب است وجریان پرونده چگونه خواهد بود

  5. پونه زلفي

    مرحله صدور راي دادگاه چند روز بعد از ارائه نظر كارشناسي طول ميكشه؟چون من ميخوام ماشينو بفروشم ميترسم طرف اعتراض بزنه منم ماشينو فروخته باشم.چقدر بايد صبر كنم تا پيامك دادگاه بياد؟همه كاراشو انجام دادم

  6. محمد بزرگی

    سلام بنده حدودا 3ماه پیش تصادف کردم ماشین مقصر فرارکرد ومن نتوانستم شماره پلاک بردارم ولی کلانتری کروکی کشیده وشاهد هم دارم وافسر راهنمایی رانندگی هم کروکی کشیده ولی قاضی رای داده چون در محل دوربین نیست من قانع نشدم و رای یه دیه تامین خسارت نداد و من اعتراض کردم ایا به نظر شما موق میشوم تمام مدارک بیمارستان وبرگه اورزانش موجود است ممنون میشوم راهنماییم کنید

    1. مهسا محمد شفیعی

      وقت بخیر
      لطفا پیگیری موضوع را از واحد خسارت محل سکونت خود اقدام نمایید

  7. محسن ثانوی

    باسلام چندی پیش خانمی که مسافر اسنپ من بود من به محلی برده وبه از حدو دوساعت به پلیس اعلام کردن که ماشین سمن که ماسفرش خانمی بوده وشماره پلاک توسط ایشون که صاهرا از همسایگیان یا بستگان بوده به رانوده داده وتوسط همون شماره پلاک از من شاکی شدن که زدم وفرار کردم من بعد ار دوماه که ماشینم توقیف شد متوجه قضیه شدم در صورتی که این صحنه کاملا ساختگی ولی متاسفانه با شهودی که از خود ایشون بوده تا این لحصه من مقصر اعلام کردن جالب اینکه ماشین طرف سپر .چراغ عقب گلگیر .دیاق وبلبرینگ داعون شده درحالی که اثری از تصادف روی ماشین نیست وای کارشناس به علت یه لکه رنگ به اندازه نصف ناخن منو مقصر شناخته درصورتی که هر چه بنده معترض شدم که اقا اگر واقع یه همچین تصاوفی انجام میشد بنایو اثری از شکسگی وداعون شدن ماشین هم روی ماشین باشد ولی متاصفانه کارشناس فقط علت مقصر بودن منو همون لکه رنگ که واقعا به اندازه نصف ناخن دست هم نمیشه که اونموم ممکنه به هر علت باشه حتی هنوز مشخص نشده که واقعا مال همون مزدا هست یا نه منو مقصر دانسته والان نزدیک به ۴۰ روزه ماشینم تو پارکینگ است وچون شاهدی ندارم جز اینکه در اون لحظه من مسافر در اونجا پیادهکرده ورفتم ولی اونها چندتا شاهد جمع کردن وشکایت علیه من تنظیم کردن لطفا منو راهنمایی کنید باتشکر از شما ببخشین فرمودین که این سوال را قبلا کردم ولی من هرگز در این پرس وجواب این سوال را مطرح نکردم خواهش میکنم لطفتون را از من دریق نفرمایید

  8. حسن قلی معتمدی

    چطور میتوانیم بفهمیم که خوورو مقصر بیمه اش برعهده کدوم بیمه میباشد

    1. bimebazar

      وقت بخیر
      استعلام از طریق سنهاب، درگاه ملی خدمات دولت هوشمندفقط با کد ملی مالک و با پلاک خودرو امکان پذیر پذیر است

  9. محسن آریا

    ۲ ماه پیش یه تصادفی کردیم که من یه نفر دیگر در آن زیان‌دیده هستیم ومقصر مدارکش را به افسر داد کروکی تنظیم شد و چون زیان‌دیده دیگر ماشینش بیمه نداشت به پارکینگ منتقل شد در اداره راهور افسر تصادفات گفت که با این کروکی ۲ نفری با هم به بیمه بروید برای گرفتن خسارت (تصادف با کروکی سازشی یک مقصر ۲ زیان‌دیده) بعد از ۲ هفته که هر چی تماس گرفتم زیان بده دیگر ج بنده را نمی‌داد بنده به صورت آنلاین در بیمه سامان که بیمه مقصر حادثه بود تشکیل پرونده خسارت کردم و کارشناسی و مدارکم را تکمیل کردم ولی چون زیان دیده دوم همکاری نمیکند و پاسخگو نیست بیمه از دادن خسارت بنده نیز خودداری می‌کند من باید چیکار کنم آیا از بیمه یا راننده مقصر ویا زیان‌دیده دوم که در اصل مقصر این ماجراست از کدام باید شکایت کنم

  10. عباس

    سلام خسته نباشید

    بنده بامداد ۱۳ مرداد، در اتوبان یک شخص از پشت زد و ماشین در اتوبان کنترلش از دست دادم و چرخید

    شخص متواری شد ولی پلاکش برداشتم

    در حال شکایت هستم، کلانتری گفته چجور اثبات میکنی که اون شخص زده و فرار کرده؟
    بنده چطور میتونم ثابت کنم؟
    اگر شخص متواری منکر تصادف شده باشد و حالا ماشین خود را تعمیر یا عوض کند یا به هر دلیل دیگر منکر شود

    چه کاری از دست بنده ساخته است ؟
    چطور میتوانم اثبات کنم؟
    چطور خسارتم رو دریافت کنم؟

    1. bimebazar

      وقت شما بخیر
      قبل از هر چیز آرامش و خون‌سردی خود را حفظ کنید. به‌خاطر‎ سپردن و ثبت مشخصات خودروی مقصر، اولین گام در‌صورت متواری شدن راننده از صحنه تصادف است. این‌روزها تقریبا همه یک گوشی هوشمند با دوربین عکاسی همراهشان دارند. به‌طور‌کلی پیشنهاد می‌کنیم بعد از تصادف، از صحنه و یا خودروی مقصر عکاسی کنید تا مدرکی به‌همراه داشته باشید. در‌صورت ثبت شماره پلاک خودروی مقصر، می‌توانید برای شکایت و گرفتن خسارت اقدام کنید.

      در ابتدا با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرید تا مأموران کلانتری و راهنمایی‌و‌رانندگی در محل تصادف حاضر شوند. پس از تهیه و تنظیم کروکی و صورت‌جلسه تصادف، شخص زیان‌دیده یا یکی از بستگان درجه‌یک او باید برای تنظیم شکایت‌نامه در کلانتری محل حاضر شوند. اگر تصادف جرحی باشد، فرد زیان‌دیده برای بررسی سلامت فیزیکی به پزشکی‌قانونی معرفی خواهد شد و در‌صورتی که تصادف غیر جرحی باشد، باید به همراه مدارک تصادف و بیمه شخص ثالث به شرکت بیمه مراجعه کرد. در‌کل، مراحل شکایت از راننده فراری عبارتند از:

      حفظ آرامش و خون‌سردی خود و سایر سرنشینان بعد از تصادف
      تلاش برای به‌خاطر‌ سپردن و ثبت شماره پلاک و مشخصات خودروی مقصر
      تماس با پلیس ۱۱۰ و اعلام تصادف و متواری شدن مقصر از صحنه تصادف
      تهیه یک صورت‌جلسه از وقوع تصادف با شهادت و امضای شاهدین حادثه
      دریافت گزارش اورژانس در‌صورتی که تصادف جرحی باشد
      ارائه صورت‌جلسه و گزارش‌های مربوطه به شورای‌ حل‌ اختلاف برای شکایت از راننده فراری در تصادف

  11. arasshgeranss@gmail.com

    سلام من را ماشین زده وراننده متواری شده وباکمک یک نگه بان که شاهد تصاددف بوده به ۱۱۰ تماس گرفتیم واورژانس هم آمد ومن رامنتقل کردن به بیمارستان ‌وبنده یک ماهونیم دربیمارستان بستری بودم ‌بعلت شکستگی چهارتادنده وترکیدگی ریع وسکستگی لگن وخراشیدگی های دیگر ودوماه بعدازترخیص ازبیمارستان به درخواصت پزشگ معالجم دوماه دیگردرخانه باید استراحت میکردم تالگنم جوش بخوردتابتوانم راه بروم وبعدازتشخیص پزشگی قانونی کشور وتعیددرصدمصتومیت بنده به دادگاه شکایت کردم اما قاضی حکم براعت اعلام کردومن دوباره اعتراض زدم وقاضی دادگاه باهمه این همه عدله که بنده قانونن ارجاع کردم حکم کافی نبودن عدله را بیان کرده بودن وحکم نهایی صادرکردن میخواستم بدونم که دلیل حکم قاضی بنده چرا عادلانه نبوده ومن باید چکاربکنم ممنون

  12. ناصر

    سلام اگر من بنا به گزارش بازرس قوه قضاییه مقصرباشم ولی طرف مقابل متواری شده است آیا ممکن است از صندوق تامین خسارت بدنی دیه بگیرم چون پای من به شکل وحشتناکی شکسته وصدمه دیده؟؟؟

    1. bimebazar

      وقت شما بخیر
      قبل از هر چیز آرامش و خون‌سردی خود را حفظ کنید. به‌خاطر‎ سپردن و ثبت مشخصات خودروی مقصر، اولین گام در‌صورت متواری شدن راننده از صحنه تصادف است. این‌روزها تقریبا همه یک گوشی هوشمند با دوربین عکاسی همراهشان دارند. به‌طور‌کلی پیشنهاد می‌کنیم بعد از تصادف، از صحنه و یا خودروی مقصر عکاسی کنید تا مدرکی به‌همراه داشته باشید. در‌صورت ثبت شماره پلاک خودروی مقصر، می‌توانید برای شکایت و گرفتن خسارت اقدام کنید.

      در ابتدا با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرید تا مأموران کلانتری و راهنمایی‌و‌رانندگی در محل تصادف حاضر شوند. پس از تهیه و تنظیم کروکی و صورت‌جلسه تصادف، شخص زیان‌دیده یا یکی از بستگان درجه‌یک او باید برای تنظیم شکایت‌نامه در کلانتری محل حاضر شوند. اگر تصادف جرحی باشد، فرد زیان‌دیده برای بررسی سلامت فیزیکی به پزشکی‌قانونی معرفی خواهد شد و در‌صورتی که تصادف غیر جرحی باشد، باید به همراه مدارک تصادف و بیمه شخص ثالث به شرکت بیمه مراجعه کرد. در‌کل، مراحل شکایت از راننده فراری عبارتند از:

      حفظ آرامش و خون‌سردی خود و سایر سرنشینان بعد از تصادف
      تلاش برای به‌خاطر‌ سپردن و ثبت شماره پلاک و مشخصات خودروی مقصر
      تماس با پلیس ۱۱۰ و اعلام تصادف و متواری شدن مقصر از صحنه تصادف
      تهیه یک صورت‌جلسه از وقوع تصادف با شهادت و امضای شاهدین حادثه
      دریافت گزارش اورژانس در‌صورتی که تصادف جرحی باشد
      ارائه صورت‌جلسه و گزارش‌های مربوطه به شورای‌ حل‌ اختلاف برای شکایت از راننده فراری در تصادف

  13. خلیل

    باعرض سلام واحترام؛چنانچه در تصادف فقط خسارت مالی واردشده باشدومقصر حادثه متواری بوده وشناسایی نشده باشدراهکار دریافت خسارت چیست؟با تشکر

    1. مهسا محمد شفیعی

      وقت بخیر می‌توانید از بیمه بدنه خودروی خود استفاده کنید
      جهت اقدام از طریق با خسارت محل سکونت خود اقدام نمایید

  14. حبیب

    سلام و عرض ادب
    من دو ماه پیش تصادف کردم و موتورسیکلتی که به من زد دو عدد نوجوان بودن که پس از تصادف اقدام به فرار از صحنه تصادف کردند و از قضا هنگام فرار سرنشین دوم دست خودرا برروی پلاک قرار داده و با توجه به داشتن فیلم های دوربین مدار بسته محل تصادف نتوانستیم پیداشون کنیم.سوال بنده این است که من از ناحیه مچ پا دارای سه شکستگی شده ام که عمل نموده و پیچ و پلاتین در پای من گذاشته شده و طبق نظر دکترم می بایست سه ماه دیگر در خانه بستری باشم.برای دریافت خسارت و دیه باید به چه ارگانی مراجعه کنم ؟چون بیمه موتور خودم را سوال کردم گفتند به عهده ما نمی باشد.پزشک قانونی رفته ام و کلانتری هم ثبت شده.دادسرا هم پیامک ثبت آمده اس
    ممنون میشم راهنمایی کامل بفرمایید

    1. bimebazar

      وقت بخیر
      با در دست داشتن اسناد و مدارک مربوط به واحد خسارت شرکت بیمه فرد مقصر مراجعه نمایید

  15. محمد

    سلام
    راننده ای متخلف با ماشین من ویک فرد دیگه تصادف وخسارت زیادی به دو ماشین زد وفراری شد.
    البته خوشبختانه با اطلا ع رساندن به پلیس ۱۱۰ صورتجلسه تنظیم شد.
    می خواستم بدانم پیگیری ورسیدن به دریافت خسارت چه مراحلی دارد وچند روز طول می کشد؟

    1. مهسا محمد شفیعی

      بستگی به پیگیری شما دارد و از هر شرکت بیمه به شرکت بیمه دیگر متفاوت است لطفاً از طریق واحد خسارت شرکت بیمه‌گر محل سکونت خود اقدام نمایید

  16. روح الله

    سلام من چند شب پیش یه ماشین پژو بهم زددست وپام خوردشده عمل شدم به ۱۱۰واوژانس به صحنه آمدن وماشینه همولحظه فرار کرد نتونستم نمرشو بردارم الان اونم فرار کرده منم ناقص شدم دستوپام عمل کردم توگچ افتادم خونه به من دیه تعلق میگیره

    1. bimebazar

      وقت شما بخیر
      قبل از هر چیز آرامش و خون‌سردی خود را حفظ کنید. به‌خاطر‎ سپردن و ثبت مشخصات خودروی مقصر، اولین گام در‌صورت متواری شدن راننده از صحنه تصادف است. این‌روزها تقریبا همه یک گوشی هوشمند با دوربین عکاسی همراهشان دارند. به‌طور‌کلی پیشنهاد می‌کنیم بعد از تصادف، از صحنه و یا خودروی مقصر عکاسی کنید تا مدرکی به‌همراه داشته باشید. در‌صورت ثبت شماره پلاک خودروی مقصر، می‌توانید برای شکایت و گرفتن خسارت اقدام کنید.

      در ابتدا با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرید تا مأموران کلانتری و راهنمایی‌و‌رانندگی در محل تصادف حاضر شوند. پس از تهیه و تنظیم کروکی و صورت‌جلسه تصادف، شخص زیان‌دیده یا یکی از بستگان درجه‌یک او باید برای تنظیم شکایت‌نامه در کلانتری محل حاضر شوند. اگر تصادف جرحی باشد، فرد زیان‌دیده برای بررسی سلامت فیزیکی به پزشکی‌قانونی معرفی خواهد شد و در‌صورتی که تصادف غیر جرحی باشد، باید به همراه مدارک تصادف و بیمه شخص ثالث به شرکت بیمه مراجعه کرد. در‌کل، مراحل شکایت از راننده فراری عبارتند از:

      حفظ آرامش و خون‌سردی خود و سایر سرنشینان بعد از تصادف
      تلاش برای به‌خاطر‌ سپردن و ثبت شماره پلاک و مشخصات خودروی مقصر
      تماس با پلیس ۱۱۰ و اعلام تصادف و متواری شدن مقصر از صحنه تصادف
      تهیه یک صورت‌جلسه از وقوع تصادف با شهادت و امضای شاهدین حادثه
      دریافت گزارش اورژانس در‌صورتی که تصادف جرحی باشد
      ارائه صورت‌جلسه و گزارش‌های مربوطه به شورای‌ حل‌ اختلاف برای شکایت از راننده فراری در تصادف

  17. روح اله

    سلام من چند شب پیش یه ماشین پژو بهم زددست وپام خوردشده عمل شدم به ۱۱۰واوژانس به صحنه آمدن وماشینه همولحظه فرار کرد نتونستم نمرشو بردارم الان اونم فرار کرده منم ناقص شدم دستوپام عمل کردم توگچ افتادم خونه به من دیه تعلق میگیره

  18. پاشایی

    سلام همسایه پارکینک ادعا کرده با ماشین ایشان تماس داشته ایم و کمی رنگ ماشین آسیب دیده و رفته حل اختلاف شکایت کرده
    درصورتی که طرف کمی مشکل روانی داشته و اصلا برخوردی انجام نگرفته و شاید درجای دیگر آسیب دیده و می خواهد مارا مقصر کنه خسارت بگیره
    بنظرتان در دادگاه چکار کنم ؟؟؟
    ممنون می شوم

  19. محمدرضا

    سلام
    یکی ازهمسایه ها موقع خروج پارکینگ ،،زد ماشین وسپر ازچند جا شکست،ورسیدیم وچون همسایه بود مدارک نگرفیم وفلان ،،،متاسفنانه ایشون سوی استفاده وبعد گذشت زمان هنوز تعمیر نکردن ،،،میخواستم بدونم میشه شکایت ونتیجه گرفت؟؟؟؟🙏🙏

  20. محمدرضا

    سلام
    اگه کسی به ماشین مازده ورفته ،،چه مدت زمان لازم هست واسه پیگیری حداکثر مثلا تا چند روز حق شکایت داریم ،،کروکی وهیچ نباشه؟؟؟؟ صرفا شکایت واظهارما کافیه یافرد میتونه بیاد و انکارکنه،،،فقط پلاک دردست باشه

  21. محمد افشاری

    سلام
    در مسیر اتوبان کرج – قزوین بعد ار آبیک خودرویی سفید رنگ لایی میکسید که به ماشین ما برخورد کرد.من تونستم کنترل کنم و به گاردیل برخورد نکردم ولی مجدد کوبید و ماشین من از جاده منحرف و در مسیر خاکی سقوط کردم. الحمدالله از نظر حانی خسارت نداشتیم ولی ماشینم خیلی آسیب دید .
    طرف متواری شد و ما حتی نتوانستیم شماره اش را برداریم. راهی هست که بشه پیگیری کرد و از طریق دوربین رد یارو رو گرفت؟

  22. حامد

    سلام یکی ازدوستان ماشین زده پاش شکسته راننده متواری شده پلاک موجوده امکان استفاده از بیمه ماشین متواری هس یا خیر
    دیه شکستگی پا چقدره

  23. نیمادبی

    سلام ماشین من پارک بوده و زدن فرار کردن ولی چون کسی نبود زنگ پلیس نزدم و کلانتری نزدیکم بود رفتم اونجا صورتجلسه نوشتم الان میگن باید بری شورای حل اختلاف خواستم ببینم نحوه کار شورا و کارشناسشون چجوریه با اثتناد به چه چیزایی تایید میکنه که بیمه خسارتم رو بده

  24. همایون

    سلام بیش از شش ماه است ک تصادف کردم راننده هم فرار ومتواری شد شناسایی هم نشد تمام مراحل قانونی انجام دادم ولی هیچ خبری از دیه یا خسارت نشد چطوری پیگیری بکنم ممنون میشم راهنماییم بکنید

    1. bimebazar

      وقت شما بخیر
      در این موارد که مقصر حادثه شناسایی شده مسئولیت پاسخ‌گویی بر عهده دارنده وسیله نقلیه است. بنابراین، شخص زیان دیده می‌تواند علیه مالک وسیله نقلیه و راننده مقصر در محاکم قضایی شکایت کند. مالک وسیله یا خود در حادثه راننده بوده یا مدارکی دارد که ثابت می‌کند ماشین را به کسی دیگر واگذار کرده که در این صورت بازرس پرونده تا شناسایی راننده اصلی مراحل را ادامه می‌دهد.

    2. bimebazar

      وقت بخیر
      مدارک مورد نیاز شامل موارد ذیل می‌باشد:
      تکمیل فرم اعلام خسارت جانی اصل گواهینامه و کارت ملی مقصر حادثه اصل کارت خودرو یا شناسنامه مالکیت خودرو بیمه نامه معتبر در زمان حادثه خودروی مقصر حادثه به همراه برش کوپن

  25. علی

    سلام عرض ادب
    با موتور سیکلت بودم خیابان اصلی
    داشتم میرفتم ماشین از پارک در آمد گلگیر جلو خودرو
    خورد ب گلگیر جلو موتورسیکلت ماشین متواری شده
    دوربین چک شده اما دید دوربین نبوده باید چکار کرد
    بینی و شکسته و کفسه سینه ضربه خورده
    سورت جلسه ۱۱۰ هست و شاهد دارم ماشین زده و متواری شده اما پلاک خودرو نتوانسته بگیرن باید چکار کرد
    خودتان و جدانتان یک راحل نشانم بدهید من یک کارگر بیش نیستم زن و دو بچه مدرسه ای دارم دفترچه بیمه روستای تنها
    دارم .باتشکر فراوان از محصولان بیمه بازار

    1. bimebazar

      وقت شما بخیر
      با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرید. در محل تصادف منتظر بمانید تا افسر پلیس حاضر شود و صورت‌جلسه را تنظیم کند. پس از تنظیم صورت‌جلسه، کروکی تصادف توسط ماموران راهنمایی‌ورانندگی رسم خواهد شد. در‌صورت ایجاد جراحت ، بستگان فرد باید در نزدیک‌ترین مرکز پلیس حاضر شوند تا از راننده متواری شکایت کنند.
      پس از تشکیل گزارش، کلانتری مجروح حادثه را به پزشکی قانونی معرفی می‌کند. در‌صورت بروز خسارت مالی، مدارک اصل خودرو و همچنین مدارک بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه باید در اختیار بیمه‌گر قرار گیرد.
      راننده مجروح در مرحله بعد باید برای ثبت شکایت به دادسرا مراجعه کند. در این مرحله دادگاه باید نظریه کارشناس را از منابع مربوطه جویا شود.

  26. امانی

    سلام خشته نباشید من در حال تردد بودم ک خودروی سواری از پشت به ماشین من ضربه وارد کرد و من بعد از بر خورد با ایلند وسط جاده در لاین مقابل توقف کردم خودروی مقصر ماشین رها کرد و خودش متواری شد آیا در صورتی ک او نیاید می‌توانم از بیمه استفاده کنم یا خیر

    1. bimebazar

      وقت شما بخیر
      در صورتی که بعد از تصادف راننده مقصر از صحنه فرار کرد، می‌بایست با پلیس 110 تماس بگیرید تا برای این واقعه پرونده تشکیل شود و بتوانید خسارت خود را با بگیرید

  27. احسان

    با سلام یک هفته قبل با خودروی ساینا ۹۹ تصادف کردم و مقصر بودم خودرو ایشون از عقب آسیب دید حدود یک ماه قبل تر ایشون تصادف شدید از جلو داشتن آیا میتونن از من افت قیمت بگیرن ؟ و سوال دوم اینکه اگر بیشتر از مبلغ خسارت کارشناسی بیمه برای ماشینشون هزینه کنن این اختلاف قیمت من باید پرداخت کنم؟

    1. bimebazar

      وقت بخیر
      اگر مبلغ خسارت از سقف تعهد مالی بیمه شما بیشتر شود
      موظف به پرداخت مابه تفاوت از جیب خواهید بود
      بله میتوانند شکایت کنند

  28. مجید

    با سلام
    خودرور پس از برخورد با سپر عقب بنده سبب انحراف خودرو من به سمت جدول شد و خودرو بنده واژگون شده و راننده مقصر متواری شد هیچ گونه شواهدی برای پیدا کردن این راننده پیدا نکردم ایا بیمه شخص ثالث خودم خسارت را پرداخت میکنه
    لازم به ذکر است کروکی تصادف و مراحل قضایی جهت فرار راننده مقصر سپری شده و کلانتری هم این موضوع را تایید کرد

  29. رضا ملکیان

    سلام وقت بخیر.من توی یه کارخونه ای رفتم برای بارگیری لیفتراک رفت رو پام.رئیس کارخونه گفت بیمه مسئولیت داره کارخونه پس بذار دوره درمانت تموم شه نامه بدیم برو خسارت رو بگیر.الان که اقدام کردم میگه بیمه مسئولیت نداریم و لیفتراک بیمه شخص ثالث هستش باید همون موقع زنگ میزدی افسر بیاد کروکی بکشه که نزدی منم هیچی بهت نمیدم.اینو اگه ب م شکایت کنم دستم به جایی بند میشه؟

    1. رضا ملکیان

      البته اینم اضافه کنم که همون موقع کد ملی و نام پدر منو گرفتن و گفتن واست حادثه رد کردیم واسه همین بیمه مسئولیتی گه گفت ولی بعدش کلا منکر شدن

      1. مهسا محمد شفیعی

        ممنون بابت همراهی شما

  30. همایون

    سلام همایون هستم یک سالی میشه تصادف کردم راننده متواری شد تمام کارهای قانونی انجام شد گفتن بعد خبرت میکنیم برای دیه ولی تا حالا هیچ خبری نشد آیا دیه ب من تعلق میگیر چندوقت طول میکشه یا چطوری پیگیرش باشم ممنون میشم راهنمایی کنید

  31. تکتم

    سلام من داشتم تو خیابون راه میرفتم و یک موتوری از پشت زد من من افتادم دماغم سرم پام شکست فرار کرد فقط دیدم موتوری بود دوربین هم نبود حالا چی میشه

    1. bimebazar

      وقت شما بخیر
      + اولین اقدام بعد از متواری شدن مقصر در صورتی که بعد از تصادف راننده مقصر از صحنه فرار کرد، می‌بایست با پلیس 110 تماس بگیرید تا برای این واقعه پرونده تشکیل شود و بتوانید خسارت خود را با بگیرید.

  32. همایون

    سلام نزدیک ب یک سالی هست ک تصادف کردم و راننده مقصر متواری شد تمام مراحل قانونی انجام شد آخرین بار جواب قاضی این بود ک خبرت میکنیم هیچ خبری نشد ممنون میشم راهنمای کنید

  33. سعید

    با عرض سلام ،من چند وقت پیش ماشین بهم زد و فرار کرد ،به پلیس زنگ زدم اومد ،اورژانس هم اومد ولی چون موتور بود نتونست بخیه کنه،خودم رفتم درمانگاه،و بخیه کردم ،خلاصه تمام مراحل اعم از پزشک قانونی و دفاتر پیشخوان دولت،استعلام اورژانس و حتی 2تا شاهد ک تو نزدیکی صحنه تصادف بودنم هستن برای شهادت وحتی برای کروکی توسط عوامل دادسرا هم هزینه ریختم اومد کروکی کشید،ولی وقتی ک رفتم درمانگاه پدرم چون اونموقع حول کرده بود بجای کارت ملی من برای داداشمو داد الان درمانگاه منو با اسمو کد ملی برادرم بخیه کرده، الان میخام بدونم اینکه اسم برادرم تو جایی ک بخیه کردم هست آیا برای گرفتن دیه از مرکز دریافت دیه از صندوق دولت آیا به مشکل میخورم،؟؟؟؟
    آیا با بودن شاهد،و گزارش کلانتری و فایل صوتی اورژانس آیا اگه مدرک پزشکی نباشه به مشگل میخورم،یا آیا عوامل دادگاه و دادگستری اذییت میکنن ؟؟؟؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید چون پس فردا باید برم دادسرا ،ممنون میشم اگه زودتر راهنماییم کنید 🙏❤️🙏❤️🙏

  34. قاسمی

    سلام
    افت قیمت ماشینی که در پارک بوده و مقصرش مشخص نیست را چکونه میتوان دریافت کرد؟
    در ابتدا فقط با مرکز فوریت های پلیس 110 تماس گرفتم و صورتجلسه حادثه دریافت نموده ام

    1. bimebazar

      وقت بخیر
      در تصادفات رانندگی در اولین مرحله توصیه می‌کنیم که خونسردی خود را حفظ کرده و سپس اطلاعات خودرو مقصر را یادداشت کنید. در قدم بعدی در‌صورت جرحی بودن تصادف حتما با ۱۱۵ تماس بگیرید تا اورژانس در محل حاضر شود و اقدامات لازم توسط کادر درمان صورت گیرد. سپس در‌صورت فرار راننده مقصر از صحنه تصادف باید مراحل زیر را برای تنظیم شکایت طی کنید:

      با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرید.
      در محل تصادف منتظر بمانید تا افسر پلیس حاضر شود و صورت‌جلسه را تنظیم کند.
      پس از تنظیم صورت‌جلسه، کروکی تصادف توسط ماموران راهنمایی‌ورانندگی رسم خواهد شد.
      در‌صورت ایجاد جراحت یا فوت، بستگان فرد باید در نزدیک‌ترین مرکز پلیس حاضر شوند تا از راننده متواری شکایت کنند.
      پس از تشکیل گزارش، کلانتری مجروح حادثه را به پزشکی قانونی معرفی می‌کند. در‌صورت بروز خسارت مالی، مدارک اصل خودرو و همچنین مدارک بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه باید در اختیار بیمه‌گر قرار گیرد.
      راننده مجروح در مرحله بعد باید برای ثبت شکایت به دادسرا مراجعه کند. در این مرحله دادگاه باید نظریه کارشناس را از منابع مربوطه جویا شود.
      در نهایت نیز دادستانی وارد عمل می‌شود و موضوع را برای صدور حکم مجرمیت به دادگاه ارجاع می‌دهد. سپس دادگاه با‌توجه‌به حقایق و اسناد به پرونده رسیدگی می‌کند. در‌صورتی‌که خودرو راننده مقصر پوشش‌های مختلف بیمه شخص ثالث را داشته باشد، بخشی از خسارت‌های مالی را می‌توان از طریق این پوشش‌ها پرداخت کرد.

  35. علیرضا

    سلام
    من چن شب تو خیابون از پشت به یه ماشین زدم که ماشین جلویی خسارتی ندید زنگم نزد به پلیس بیاد
    اما شماره منو گرفت
    الان چن روز گذشته زنگ زده میگه بریم بیمه خسارت منو بده
    در صورتی که ماشینش خسارت ندیده بود که زنگ بزنه افسر بیاد مدارک بگیرن ازم
    الان میخواد بیمه منو خراب کنه سر هیچی
    تهدید کرده راه سخت انتخاب کردی
    خواستم بدونم ایشون میتونن خسارت بگیرن
    یا بخوان شکایت کنن

    1. bimebazar

      وقت بخیر
      از شورای حل اختلاف اقدام فرمایید جهت شکایت

  36. شهریاران

    سلام و عرض احترام
    خودرو بنده کنار پارک محل پارک بوده که متاسفانه کامیون بر اثر بی احتیاطی به ماشین ما تصادف کرده،که طی بحث و گفتگو به نتیجه نرسیدیم و به 110تماس گرفته و ماموران راهور بسیار خوب و محترم در صحنه حضور پیدا کردند،،،و کامیون کمپرسی با بار در ساعت 20شب در شهر را مقصر دانسته و جالب داستان بدون خواستن هرگونه مدارک از مقصر یا زیاندیده به دلایلی … صحنه را ترک کرده!!!و ما هرچه باز به 110 یا 197 تماس گرفتیم تا حالا که یک هفته از ماجرا میگذرد کسی پاسخگو به ما نبوده…
    میخواستم بدونم تکلیف بنده الان چی هست؟!؟

  37. شهریاران

    سلام و عرض احترام
    خودرو بنده کنار پارک محل پارک بوده که متاسفانه کامیون بر اثر بی احتیاطی به ماشین ما تصادف کرده،که طی بحث و گفتگو به نتیجه نرسیدیم و به 110تماس گرفته و ماموران راهور بسیار خوب و محترم در صحنه حضور پیدا کردند،،،و کامیون کمپرسی با بار در ساعت 20شب در شهر را مقصر دانسته و جالب داستان بدون خواستن هرگونه مدارک از مقصر یا زیاندیده به دلایلی … صحنه را ترک کرده!!!و ما هرچه باز به 110 یا 197 تماس گرفتیم تا حالا که یک هفته از ماجرا میگذرد کسی پاسخگو به ما نبوده…
    میخواستم بدونم تکلیف بنده الان چی هست؟!؟
    چکاری باید انجام بدم

    1. bimebazar

      وقت شما بخیر
      می توانیر از شورای حل اختلاف برای شکات اقدام نمایید

  38. علی

    با سلام، در یک تصادف راننده توسط راهنمایی و رانندگی نامعلوم عنوان شد، ولی در گزارش کلانتری یک نفر ذکر شده و به همین خاطر در پرونده کیفری تشخیص هویت راننده در حال پیگیری هست، من به عنوان زیان دیده درخواست مطالبه دادم، و چون راننده نامشخص بود، خوانده را مالک وسیله نقلیه زدم، میخوام ببینم درخواست من با این شرایط پیگیری میشه یا رد میشه و هزینه دادرسی را از دست میدم؟

  39. حسام

    سلام وقت بخیر برادزر من بعد ا تصادف حل شده فرار کرده طرف مقابل رفته شکایت کرده توقیف خوردرو گرفته حالا میخوام از بیمه استفاده کنیم امکانش هست شخص مورد نظر ماشین درست کرده اما فیلم اسیب ماشین هست

  40. سیدروح الله حکیمی

    سلام من ماشینم را کنار خیابان پارک کرده بودم و وقتی رفتم سراغ ماشینم از سمت جلو سپر ودیاق وسینی فن شاستی صقف ماشین ورادیاتو.از بین رفت رفته بود وحدودا ۱۲الی ۱۵میلیون خسارت واردشده .وجای ماشینم بد بود کمی جابجا شدم .الان من باید چکاری انجام دهم .البته از کلانتری گذارش گرفتم .دیگه باید چکا. رکنم

    1. bimebazar

      وقت بخیر
      اقدامات لازم پس از حوادث رانندگی
      با پلیس تماس بگیرید (در صورت آسیب‌دیدگی با اورژانس نیز تماس بگیرید)
      از صحنه تصادف فیلم و عکس بگیرید
      ماشین‌ها را به حاشیه مسیر و مکانی امن منتقل کنید
      شماره بیمه‌نامه و مدارک لازم را از راننده مقصر بگیرید
      بهتر است نهایتا تا ۵ روز بعد از تصادف به شرکت بیمه مراجعه نمایید و پرونده دریافت خسارت تشکیل دهید

  41. عباس

    سلام وقت بخیر.بنده سوارموتوربودم و یک ماشین به من زده درمیدان وفرار کرد من دستم ولگنم شکست آمبولانس بنده رو برد بیمارستان کلانتری هم گزارش نوشت وما به پزشکی قانونی رفتیم برای من3″ماه طول درمان نوشت آیا؟ ازتامین خسارت بنده خسارت طلق می‌گیرد؟

  42. شهاب

    سلام خسته نباشید
    من ۱۰ روز پیش با یه موتوری تصادف کردم خودم هم موتورسوار بودم دستم از ۳جا شکست ایشون هم متاسفانه فوت شد و مقصر ۱۰۰ درصد شناخته شده چون اتوبان رو خلاف میومد
    دیه رو ک بهم گفتن از صندوق دولت میدن الان سوال من اینه خسارت موتورم ک حدود ۲۰ میلیونه چی میشه؟ میگن باید شکایت کنی ولی خانواده طرف میگن هیچ پولی ندارن اگر شکایت کنم و واقعا پولی نداشته باشن باید چیکار کنم من اسنپ موتوری هستم و درآمدم از کار با موتوره الانم از کار و زندگی افتادم هزینه ی این بیکاری چی میشه ممنون میشم جواب بدین 🙏

    1. bimebazar

      وقت شما بخیر
      جهت خسارات وارده بر موتور خود باید به واخد خسارت بیمه راننده مقصر مراجعه نمایید البته با در دست داشتن مدارک از قبیل بیمه شخص ثالث مقصر و گواهینامه

  43. مرادی

    در تصادفی منجر به خسارت مالی فراوان شده و مقصر فرار کرده وپلاک ماشین در هیچ دوربینی نیست چه کار باید کرد

  44. مانی

    سلام، امروز خودروی پراید از پشت به خودرو من برخورد کرد درحالیکه در ترافیک ایستاده بودم و اصلا حرکنی نداشتم، به پلیس تماس گرفتم گزارش دادم. متاسفانه راننده بعداز گزارش من به پلیس از دادن مدارک امتناع کرد و متواری شد. به پلیس زنگ زدیم که ایشون فرار مرد گفت بزبرید کلانتری 134،فیلم متواری شدن و همچنین اثبات برای تصادف را هم دارم و همچنین شماره پلاک ماشین. ازشون به دادسرا و کلانتری شکایت کردم. امروز ک برای دریافت خسازت بیمه رفتم گفتن کروکی باید داشته باشم. آیا داشتن فیلم و یک پرونده شکایت برای تصادف از پشت برای دادن بیمه کافی نیست؟

    1. bimebazar

      وقت بخیر
      برای حل و پیگیری موضوع از طریق شورای حل اختلاف اقدام نمایید

  45. عبدالحمید باقری نیا

    من خودروی ۲۰۶ خود را هنگام ورد به حیاط منزل به ماشین دخترم ک در حیاط پارک بود زدم و گلگیر و درب ان خسارت دیدند. ابا نیاز به کروکی هست. حدود یکهفته از ان روز گذشته و بعلت بیماری نتوانستم در همان روز اقدام کنم.خودروی اسیب دیده بیمه بدنه دارد

  46. رضا

    سلام یه یارویی ۱ ماه پیش با ماشینم تصادف کرد و مقصر اون بود افسر اومد و دید مدارک رو هم گرفت( فقط گواهینامه فرد ) الان اون یارو نمیاد تا هزینه رو بده یا به بیمه مراجعه کنیم الان ایراد بنظرم از افسر بوده یا نه؟!

    1. bimebazar

      وقت بخیر با در دست داشتن کروکی و گواهینامه به واحد خسارت مراجعه فرمایید
      اگر همکاری نکردن از شورای حل اختلاف اقدام نمایید

  47. یوسف

    سلام وقتتون بخیر
    بنده ساعت ۹:۳۰ شب تصادف کردم ، سمند تاکسی از پشت به من برخورد کرد و سریعا متواری شد ، هیچ چیزی ازش معلوم نمیشه ن پلاک ن شماره ، رفتم بیمه برای دریافت خسارت از بیمه بدنه ماشینم، بیمه میگه چون مقصر شما نبودید بیمه بدنه تعلق نمیگیره ، یا ۱/۳ هزینه رو میده ، واقعا همینجوریه؟!

    1. bimebazar

      وقت بخیر در صورت وقوع چنین اتفاقی لطفا
      .آرامش خود را حفظ کنید تا بتوانید شرایط به صورت کامل کنترل کنید
      با پلیس آگاهی تماس بگیرید و آنها را از وقوع چنین حادثه‌ای مطلع کنید
      تشکیل پرونده و تهیه صورت جلسه با امضای شاهدان و شهادت آنها
      در صورت وارد شدن خسارت بدنی یا جرحی، گزارش اورژانس را دریافت کنید
      تهیه صورت جلسه و گواهی و گزارش برای ارائه به شورای حل اختلاف و انجام شکایت از فرد متواری

  48. فرشیداحمدی

    سلام وقت بخیرتوروخداجوابموبدیدبرادرم سرچهارراه زد به درعقب پراید بعد هردونفرگواهی نامه نداشتن ومحل تصادف روترک کردن این وسط پلاک برادرم افتاده وپراید که خسارت دیده پلاکشوبرداشته ورفته به پلیس هم خبرنداده الان اون که خسارت دیده میتونه شکایت کنه درصورتی که باپلیس تماس نگرفته ومحل روترک کرده؟؟وپلاک ماروبرده باخودش تکلیف چی میشه؟؟؟؟

    1. bimebazar

      وقت بخیر در صورت نداشتن گواهینامه بیمه خسارت را پرداخت نخواهد کرد

  49. هدایت

    سلام با یک ماشین پارک شده تصادف کردم و قسمتی از سپر آن شکست بعد از آمدن پلیس و رد و بدل کردن مدارک راننده پذیرفت که در همین قسمت قبلا تصادف داشته و سپر آسیب دیده بوده و رضایت داد اما بعد یک هفته دوباره زنگ زده و ادعای خسارت میکنه آیا میتونه با استناد عکس مجدد مطالبه خسارت کنه

  50. Mo

    سلام
    تصادف کردم.راننده خودرو مقابل صددرصد مقصر شناخته شدوکفت خسارت رو نقدا پرداخت میکته.افسر راهنمایی ازش کارت ماشینش رو گرفت و داد به من
    گفت درستش کن هرچقدر هزینه شد میدم و شما وارت منو پست کن بیاد شهرمون.من اصفهان و خودرو مقصر مشهد هستش
    الان ک ماشینمو درست کردم نه پول بهم داده و نه حواب تلفن میده باید چکار کنم.
    کروکی هم نکشبد افسر
    چون‌طرف قبول کردخسارتمو بده

    1. bimebazar

      وقت شما بخیر در موارد زیر کشیدن کروکی الزام ندارد
      در صورتی که حادثه رانندگی خسارت بدنی نداشته باشد.
      اگر اختلافی بین دو طرف حادثه رخ ندهد و تصادف، مرضی الطرفین باشد.
      اگر میزان خسارت زیر ۴۰ میلیون تومان باشد، نیازی به ترسیم کروکی برای دریافت خسارت نیست
      اما گرفتن کارت شناسایی و بیمه شخص مقصر الزامی است
      و تا زمان پرداخت خسارت نباید پس داده شود

  51. سیدجوادعبدی

    سلام..من مقصر و از صحنه تصادف رفتم…زیاندیده شکایت کرده ومحکوم به پرداخت ۹ میلیون شدم..ماشینم توقیف شده‌‌ و رفته پارکینگ.آیا بعد از ۸ ماه و اینکه زیاندیده آثار تصادف ماشین را درست کرده..میتونم ازبیمه ثالثم استفاده کنم

  52. بیژن مرتضوی

    سلام راننده موتور سیکلت با پدرم تصادف کرد و از محل متواری شده.در موقع حادثه چون پدرم تنها بود مردم با اورژانس تماس گرفتن و پدرم به بیمارستان منتقل شد که متوجه شدیم مچ پای چپ شکسته است.اگر شکایت کنیم چند وقت طول میکشد تا دیه را از راننده فراری دریافت کنیم.در محل حادثه دوربین موجود است

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      به دلیل اینکه مقصر متواری است فرایند بررسی پرونده و تعیین کارشناسی خسارت ممکن است زمان بر باشد و بسته به رویه تکمیل پرونده شما دارد

      1. دانیال

        سلام موتوری زده به خودم دستم شکسته و فرار کره وانجام دوربین نبوده اونوقت دیه من را کی میده

        1. bimebazar

          وقت شما بخیر
          اگر مقصر تصادف از صحنه فرار کرد چه کنیم؟ ابتدا با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرید. در محل تصادف منتظر پلیس بمانید و صورت جلسه را دریافت کنید و در پایان بعد از دریافت کروکی از طریق مراجع قضایی شکایت کنید

      2. محمد افشاری

        تکمیل پرونده چه جوری باید باشه؟ منظورتون از تکمیل پرونده چیست و از چه کانالی باید اقدام کرد؟

  53. مرشدلو

    سلام و عرض ادب
    همانطور که در حوادثی جانی که وسیله نقلیه متواری شده و اگر شناسایی نشود از صندوق بیت المال پرداخت می شود…
    ایا راکب موتو سیکلتی که به ماشین من خسارت مالی زده و متواری شده و غیر قابل شناسایی…
    من هم می توانم از صندوق خسارت بگیرم؟
    زیرا دوستم که قبلا در تهران افسر وظیفه بوده چگین تجربه ای دارد…
    ممنونم نام این قانون و مراحل انرا بدانم…

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      صندوق تامین خسارت‌های بدنی بیمه‌مرکزی یک موسسه غیر‌دولتی است، و برای حمایت از زیان‌دیدگان حادثه‌های ناشی از وسیله‌نقلیه مقصر که به هر علتی خسارت مشمول بیمه ثالث نباشد تاسیس شده است.
      در شرایط زیر امکان پرداخت خسارت توسط صندوق وجود دارد
      -در صورتی که پرداخت خسارت به سبب تعلیق یا لغو پروانه یا حتی ورشکستگی بیمه‌گر باشد به بیمه‌گر رجوع می‌کند
      -در صورتی که پرداخت نشدن خسارت به سبب شناخته نشدن وسیله نقلیه مقصر حادثه باشد، پس از شناخته شدن آن به مسبب حادثه یا بیمه‌گر وی مراجعه می‌کند.
      -در صورتی که پرداخت خسارت به سبب خارج از ظرفیت بودن سرنشینان داخل وسیله نقلیه مقصر حادثه باشد به مقصر حادثه رجوع می‌کند.

      1. شهریاران

        سلام و عرض احترام
        خودرو بنده کنار پارک محل پارک بوده که متاسفانه کامیون بر اثر بی احتیاطی به ماشین ما تصادف کرده،که طی بحث و گفتگو به نتیجه نرسیدیم و به 110تماس گرفته و ماموران راهور بسیار خوب و محترم در صحنه حضور پیدا کردند،،،و کامیون کمپرسی با بار در ساعت 20شب در شهر را مقصر دانسته و جالب داستان بدون خواستن هرگونه مدارک از مقصر یا زیاندیده به دلایلی … صحنه را ترک کرده!!!و ما هرچه باز به 110 یا 197 تماس گرفتیم تا حالا که یک هفته از ماجرا میگذرد کسی پاسخگو به ما نبوده…
        ضمنا فیلم دوربین های مدار بسته کاملا گفته های اینجانب را تایید می کند.
        میخواستم بدونم تکلیف بنده الان چی هست؟!؟

  54. علی

    سلام و وقت بخیر
    پنجشنبه هفته گذشته یک خودرو (احتمالا سواری) بعد از برخورد با من که دقیقا جلوی محل کار من بوده بدون شناسایی از محل تصادف گریخت، سپس همکاران من با پلیس ۱۱۰ و اورژانس تماس گرفتند که فقط آمبولانس به محل حادثه مراجعه و بنده را به بیمارستان رساندند.
    از ناحیه کتف دچار شکستگی و دست و پا هایم بشدت آسیب دیده است
    برای پیگیری و جبران خسارت طول درمان چه کارهایی میبایست انجام شود تا با توجه به آسیب های واردشده اسیر دادگاه و پاسگاه نشوم؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      دریافت خسارت در حوادث جرحی منوط به وجود گزارش پلیس از حادثه به علاوه گزارش پرونده پزشکی فعالیت های انجام شده است.
      با توجه به این مدارک در صورتی که گزارش پلیس حادثه موجود نباشد نمیتوان اثبات کرد که بر اثر حادثه این اتفاق افتاده است.
      پس نیاز است تا با پلیس تماس بگیرید و برای دریافت گزارش به نزدیک ترین کلانتری مراجعه کنید.
      در ضمن تمام این مراحل طی میشود و خسارت از طریق رای دادگاه پرداخت میشود.

  55. م رشاد

    با خودرو تصادف کرده ام طرف متواری شده شماره پلاک ندارم بهم بیمه بدنه تعلق میگیرد

    1. بیمه بازار

      سلام
      اصولا بیمه بدنه برای چنین مواقعی که مقصر نتواند خسارت را کامل پرداخت کند و یا مقصر حاضر نباشد طراحی شده است.
      اما توجه داشته باشید برای خسارت در چنین شرایطی باید گزارش پلیس از حادثه و متواری شدن مقصر موجود باشد تا صحت حادثه برای کارشناس بیمه احراز شود.

  56. majid

    سلام وقت بخیر

    در پمپ بنزین یک خودرو به دنده عقب به عقب خودرو من زد و تصادف خسارتی پیش آمد. تماسی که من با 110 گرفتم برای اعلام سرقت تا آمدن افسر چون طولانی شد در زمامی که منتظر آمدن افسر بودیم راننده مقصر محل را ترک کرد و از صحنه تصادف فرار کرد. قبل از فرار نیر منکر دنده عقب آمدن شد و بیان کرد که دنده عقب نیامده و از من به دلیل معطل کردنش و ایجاد مزاحمت شکایت میکند همچنین توهین هایی را به من کرد.

    من فقط گفتم صبر میکنیم تا پلیس بیاید. چون از صحنه تصادف فرار کرد مجددا با 110 تماس گرفتم و به جای افسر راهوار مامور کلانتری آمد و صورتجلسه ای را تنظیم کرد و بخض آسیب دیده خودرو بنده را هم دید. و در صورتجلسه هم موضوع تصادف و هم اقدام به فرار و هم توهین به بنده را ذکر کرد.

    البته چون تصادف داخل پمپ بنزین بوده مدیر جایگاه سوخت گفت فیلم آن از طریق دوربینهای مدار بسته ضبط شده است. مشخصات خودرو را هم دارم

    لطفا راهنمایی بفرمایید با صورتجلسه مامور کلانتری و مواردی که در مورد فرد خاطی اعلام کردم چونه میتوانم پیگیری نمایم. و اساسا میتوانم شکایت بر علیه راننده مفصر داشته باشم یا خیر

    ممنون

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      بله برای زمانی که مقصر حادثه مشخص نشود و یا متواری باشد امکان دریافت خسارت با تشکیل صورتجلسه وجود دارد

  57. ف

    سلام ماه خرداد سال 98 تصادف داشتم با خودروی تویوتا پریوس مدل 2016
    خودروی پریو سمت چپ ماشینم بود و با خودروی جلوییش فاصله زیادی داشت ما در ترافیک بودیم و من خواستم برم جلوی خودروی پریوس که یهو پاشو روی گاز فشار داد و زد وسط در عقبم سمت چپ
    من چون عجله داشتم واینستادم و رفتم چون برخورد شدید نبود
    بعد ایشون ماه مرداد رفته شکایت کرده یعنی 2ماه بعداز تصادف.
    بعدش دادگاه منو خواست خلاصه دادگاه رای به نفع من داد و پرونده بسته شد این اقا 2بار اعتراض زد و پذیرفته نشد.این جواب اعتراضشه
    پیرامون اعتراض اقای…نصبت به قرار منع تعقیب صادره از شعبه دوم دادیاری دادسرای…ازبرسی لایحه شاکی و محتویات پرونده,نظربه اینکه قرار معترض عنه مطابق برموازین قانونی وبه درستی صادر شده است و در این مرحله نیز دلیلی که باعث تزلزل قرار مذکور گردد ارائه نشده است ، از این رو با رد اعتراض شاکی و با استناد به ماده 273 قانون آیین دادرسی کیفری قرارمعترض عنه را عینا ابرام و تایید می نماید.این رای قطعی می باشد./پ

    حالا توی دی ماه رفته شورای حل اختلاف شکایت کرده و 6میلیون از من خسارت خواستن 3میلیون خسارت تعمیر سپر جلو و گلگیر و تعویض قالپاق
    3میلیون افت قیمت
    این مسئله برای سال 98هستش
    حالا لطفا بگین من چه باید بکنم.

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      در صورتی که شما نیز درخواست ارزیابی مجدد دهید امکان بررسی مجدد و ارزیابی خسارت با توجه به مدارک موجود وجود دارد

      1. یوسف

        سلام چند روز پیش تصادف کردم مقصر طرف بوده سقف بیمه اش کم هستش الانم ماشینش رو از پارکینگ بیرون آورده ولی من بخاطر اتمام وکالت هنوز بیرون نیاوردم طرف مقصر می‌تواند دبه کند بقیه خسارت راندهد