تفاوت کارت طلایی با بیمه بدنه خودرو

اگر تا به حال تجربه خرید خودروی ایرانی را داشته‌اید، ممکن است نام کارت طلایی خودرو به گوش‌تان خورده باشد. از آنجایی که این کارت هزینه بازدید‌های دوره‌ای و خرابی قطعات را تحت پوشش قرار می‌دهد، بسیاری از افراد پس از خرید وسیله نقلیه اغلب با این سوال مواجه می‌شوند که کارت طلایی بهتر است یا  بیمه بدنه؟ در ادامه این پست ضمن بررسی تفاوت کارت طلایی با بیمه بدنه خودرو شما را در انتخاب هوشمندانه‌تر یاری خواهیم کرد.

خرید بیمه بدنه

کارت طلایی خودرو چیست؟

کارت طلایی خودرو یکی از خدماتی است که است که به خریداران خودرو‌های شرکت سایپا و ایران خودرو ارائه می‌شود. این کارت هزینه خسارت‌هایی مانند   آتش‌سوزی، سرقت، خرابی قطعات و… را تحت پوشش قرار می‌دهد. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که این خدمات تنها به خریداران خودرو‌های شرکت‌های مذکور ارائه می‌شود و تنها کاربرد آن برای صاحبان اتومبیل‌های شرکت‌های خارجی، حمل و نقل رایگان خودرو آن هم در صورت خرابی  وسیله نقلیه است. پس اگر جزو این دسته از افراد قرار می‌گیرید بهتر است از خرید بیمه بدنه غافل نشوید.

کارت طلایی خودرو چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

اصلی‌ترین خدمات کارت طلایی خودرو عبارت هستند از:

تعمیرات خودرو

درصورت مواجه شدن با هرگونه نقص فنی خودرو، دارندگان کارت طلایی می‌توانند از خدمات تعمیر سیار در محل استفاده کنند. کارت طلایی تعمیر تمام قطعات دیسک، رادیاتور، باتری و… را تحت پوشش قرار می‌دهد.

پرداخت خسارت تصادف و سرقت

یکی از خدمات کارت طلایی خودرو جبران خسارت ناشی از تصادف خودرو با اشیایی مانند گاردیل و درخت یا واژگونی و سقوط خودرو است. پرداخت خسارت سرقت خودرو نیز با تهیه برگه کروکی امکان‌پذیر است.

مقالات دیگر  پوشش میخ‌کشی در بیمه بدنه

تعویض خودرو

در شرایطی خاص رانندگان خودرو می‌توانند از این خدمت استفاده نمایند. برای بهره‌مندی از پوشش تعویض خودرو، کارشناس باید وضعیت اتومبیل را بررسی کند تا مطمئن شود که قطعات خودرو بازسازی یا تعمیر نشده باشند؛ همچنین هزینه تعمیرات باید بیش از 60 درصد قیمت خودرو پیش از وقوع حادثه باشد.

امداد سیار

چنانچه رانندگان خودرو در خیابان یا جاده با نقص فنی خودرو مواجه شوند، شرکت‌های خودروسازی با اعزام کارشناس به محل مربوطه به مشتریان خود خدمات سیار ارائه می‌دهند.

انواع کارت طلایی خودرو و خدمات آن‌ها

همان‌طور که گفتیم کارت‌های طلایی توسط شرکت‌های خودرو‌سازی داخلی ایران خودرو و سایپا طراحی شده‌اند. کارت‌های این شرکت‌ها خدمات متفاوتی را به مشتریان خود ارائه می‌دهند؛ بنابراین شرایط هر کارت با دیگری متفاوت است. خدمات کارت طلایی سایپا و ایران خودرو به شرح زیر هستند:

خدمات کارت طلایی سایپا

با استفاده از کارت طلایی سایپا (کارت نارنجی) می‌توان از خدمات زیر بهره‌مند شد:

  • پوشش حوادث آتش‌سوزی
  • پوشش سرقت قطعات خودرو
  • خسارت وارد شده بر اثر بلایای طبیعی
  • شکستن شیشه بر اثر حادثه

 

کارت طلایی بخریم یا بیمه بدنه؟

 خدمات کارت طلایی ایران خودرو

‌امکانات و خدمات کارت طلایی ایران خودرو برای صاحبان خودرو‌های این شرکت به شرح زیر است:

  • تعویض رایگان قطعات معیوب
  • حمل رایگان خودروی خراب در جاده
  • پوشش خسارت ترکیدگی لاستیک حین رانندگی
  • امداد سیار درون‌شهری و جاده‌ای
  • پوشش خسارت ناشی از برخورد خودرو با اجسام دیگر یا واژگونی خودرو

 کارت طلایی بهتره یا بیمه بدنه

بیمه بدنه چیست؟

بیمه بدنه نوعی بیمه اختیاری برای تمام خودرو‌ها است که دو نوع پوشش اصلی و فرعی را ارئه می‌کند. پوشش‌های اصلی این بیمه‌نامه شامل انفجار، آتش‌شوزی و صاعقه می‌شود و پوشش‌های اضافی یا الحاقی آن شامل موارد زیر است:

  • سرقت لوازم و قطعات خودرو
  • پاشیدن اسید بر روی خودرو
  • شکستن شیشه
  • جبران خسارت حوادث طبیعی
  • خسارت وارد شده به باتری و لاستیک‌ها

تفاوت کارت طلایی با بیمه بدنه خودرو

کارت طلایی خودرو و بیمه بدنه در برخی پوشش‌ها مانند تصادف، آتش‌سوزی و سرقت شبیه به یکدیگر هستند اما تفاوت‌هایی نیز با یکدیگر دارند:

  • مهم‌ترین تفاوت کارت طلایی با بیمه بدنه خودرو این است که خدمات بیمه بدنه به جز خودرو‌های فرسوده، برای تمام خودرو‌ها ارائه می‌شود، اما کارت طلایی تنها مختص به خودرو‌های تولیدی همان شرکت است.
  • قیمت بیمه بدنه از کارت طلایی ارزان‌تر است به همین دلیل افراد بیشتری می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند.
  • امکان انتقال تخفیف بیمه بدنه به خودروی دیگر وجود دارد اما خدمات کارت طلایی به هیچ خودرویی قابل انتقال نیست.
  • در بیمه بدنه شما امکان انتخاب تعمیرکار خود را خواهید داشت ولی خدمات کارت طلایی تنها در نمایندگی‌های همان شرکت ارائه می‌شود.
  • از دیگر تفاوت بیمه بدنه و کارت طلایی این است که امکان فسخ بیمه بدنه وجود دارد، اما کارت طلایی امکان فسخ ندارد.
  • در کارت طلایی محدودیتی برای پرداخت خسارت بدون کروکی وجود ندارد، اما در بیمه بدنه تنها یکبار مجازهستید برای دریافت خسارت بدون کروکی از بیمه اقدام نمایید.
  • نکته مهم دیگری که در تفاوت کارت طلایی با بیمه بدنه باید بدانید این است که امکان استفاده از بیمه بدنه برای تمام خودرو‌های داخلی و خارجی وجود دارد اما کارت طلایی تنها برای خودرو‌های تولید داخل قابل استفاده است.
مقالات دیگر  مراحل آزادسازی خودروی پیداشده

کارت طلایی یا بیمه بدنه؟

حال که با تفاوت کارت طلایی با بیمه بدنه خودرو آشنا شدیم، این سوال مطرح می‌شود که «کارت طلایی بهتره یا بیمه بدنه؟»  در پاسخ باید گفت خدمات بیمه بدنه ارزان‌تر از کارت‌های طلایی است به همین دلیل بسیاری از رانندگان خرید بیمه بدنه را ترجیح می‌دهند. همچنین استعلام بیمه بدنه خودرو با کارت ملی امکان‌پذیر است در حالی که استعلام کارت طلایی ابتدا نیاز به بررسی کارشناس خودرو دارد.

تفاوت خرید کارت طلایی با بیمه بدنه

شما می‌توانید برای خرید بیمه بدنه ماشین، با مراجعه به سایت بیمه بازار ضمن استعلام قیمت‌ها بیمه‌نامه موردنظر خود را به صورت آنلاین خریداری نمایید. پس از تایید مدارک، کارشناس مربوطه به محل موردنظر شما اعزام خواهد شد. اما خرید کارت طلایی خودرو تنها با مراجعه حضوری به یکی از شعب مربوطه امکان‌پذیر است.

سوالات متداول

کارت طلایی خودرو چیست؟

کارت طلایی خودرو توسط خودرو‌سازی‌های داخلی طراحی شده است و خدمات ویژه‌ای شامل آتش‌سوزی، تعمیر خودرو و تعویض لوازم خودرو به مشتریان خود ارائه می‌کند.

مزیت بیمه بدنه نسبت به کارت طلایی چیست؟

از مهم‌ترین مزیت بیمه بدنه نسبت به کارت طلایی می‌توان به قیمت ارزان‌تر بیمه بدنه اشاره کرد.

 

همچنین بخوانید:

از بیمه بدنه چندبار میشود استفاده کرد؟

صفر تا صد فرانشیز بیمه بدنه!

نظر یا پرسش خود را بنویسید

1 نظر
  1. reza

    کارت طلایی یه دروغ و کلاهبرداریه محضه خودروی بنده در تاریخ ۶ بهمن ۱۴۰۱ در محور قروه همدان واژگون شد و طبق نظر کارشناس امداد خودرو مشمول تعویض شد کلیه مدارک درخواستی و مستندات را تا پایان بهمن تحویل دفتر منطقه ای همدان دادم پس از گذشت ۲ ماه و نیم در اردیبهشت ماه با بنده تماس گرفتن که بایستی وکالت فروش به اسم امداد خودرو بزنم و لاشه خودرو را نیز شخصا ببرم تهران و تحویل پارکینگ الیاف بدم بماند که حدود ۱۰ میلیون هزینه انتقال و جابجایی و حق وکالت پرداخت کردم بعدش مبلغ ۱۰۰ میلیون نیز مابه التفاوت ازم گرفتن حالا با گذشت حدود ۸ ماه هنوز یه جواب قانع کننده به بنده نمیدن و امروز ۱۹ شهریور اعلام کردن ممکنه تا ۴۰ روز دیگه هم به تاخیر بیفته اینا فقط بلدن پول بگیرن و متاسفانه هیچ نهاد ناظر و مسئولی هم نیست از حق مصرف کننده دفاع کنه.