توجه مردم به بیمه عمر؛ هر روز بهتر از دیروز

رئیس کل بیمه مرکزی از رشد ۲۸ درصدی بیمه عمر در کشور در ۹ طول ماه سال جاری خبر داد. بنا به گفته دکتر همتی شتاب مناسب و امیدوارکننده این رشته بیمه که در سال جاری محقق شده است بیانگر توجه و نیاز مردم به آن است.

به گزارش بیمه بازار و به نقل ازسایت تخصصی صنعت بیمه، رئیس کل بیمه مرکزی عبدالناصر همتی که در روزهای ابتدایی ایام الله فجر در همایش آغاز به کار اولین شرکت بیمه تخصصی عمر شرکت کرده بود گفت: امیدوارم همزمانی تاسیس این شرکت بیمه با روزهای تاریخی کشور باعث پیشرفت و تداوم این شرکت شود. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وی افزود : سرمایه‌گذاری در صنعت بیمه به خصوص بیمه‌های عمر در تقسیم ریسک بسیار با اهمیت است و اگر به آن دقت نشود، پاشنه آشیلی برای این صنعت محسوب می‌شود. چرا که یک شرکت بیمه عمر علاوه بر کار فنی باید یک شرکت سرمایه‌گذاری بلند مدت خوب باشد. همتی، افزایش اقدامات فرهنگی، تبلیغاتی و بازاریابی مناسب برای فرهنگ‌سازی بیمه عمر در میان مردم را امری ضروری دانست و گفت: شرکت‌های بیمه باید به دنبال طرح‌های جدید بیمه عمر متناسب با همه اقشار جامعه و با هر درآمدی باشند تا بتوانند سطح وسیع‌تری از مردم را تحت پوشش قرار دهند.

رئیس کل بیمه مرکزی از برنامه ریزی برای جداسازی بیمه عمر از شرکت بیمه عمومی  یا جنرال در آینده خبر داد و گفت: نباید ذخائر این نوع بیمه برای سایر رشته‌های بیمه‌ای خرج شود به همین منظور درصدد هستیم شرکت‌های بیمه تخصصی عمر را گسترش داده و همچنین این نوع بیمه را نیز از درون شرکت‌های عمومی و اصلی تفکیک کنیم. همتی لازمه خرید بیمه عمر در کشور را اعتماد مردم به صنعت بیمه دانست و گفت: متاسفانه خروج یک شرکت بیمه از صنعت بیمه تبعات منفی در اعتماد مردم دارد و همین مسئله وظیفه نظارتی بیمه مرکزی را سنگین‌تر می‌کند.

وی با اشاره به سهم بیمه‌های عمر در کشورهای نوظهور گفت: در این کشورها ۵۵ درصد سهم بیمه را بیمه‌های زندگی تشکیل می‌دهد و سرانه بیمه عمر در این کشور ها ۷۷ دلار و سرانه بیمه عمر در کشورهای پیشرفته ۱۹۰۰ دلار است. این در حالی است که کل سرانه حق بیمه سالانه در کشور ما ۱۰۰ دلار است و ۱۴ دلار آن به بیمه‌های عمر اختصاص دارد که این نیاز به یک کار اساسی در رشته‌های بیمه عمر را نشان می‌دهد.

نظر یا پرسش خود را بنویسید

1 نظر
  1. مسلم

    بیمه عمر آینده روشنی داره و اگر از سایر رشته ها تفکیک بشه باعث میشه به صورت تخصصی روی بیمه عمر کار بشه تا سوالات ریز و درشتی که مردم دارن در مورد این رشته بیمه ای راحت تر جواب داده بشه و با خیال راحت تر بتونن بیمه عمر مناسب با شرایطشون رو خریداری کنن