با افزایش قیمت خودرو سرمایه بیمه بدنه را افزایش دهید

احتمالا می‌پرسید گرانی ارز چه ربطی به افزایش قیمت خودرو دارد؟ باید بگوییم که بسیاری از قطعات خودرو با ارز وارد می‌شود. اگر همین چند ماه اخیر ماشین خود را خریده‌اید، متوجه افزایش قیمت خودروی‌تان شدید، مخصوصا اگر خودروی وارداتی خریده‌اید. اگر بیمه بدنه برای خودروی خود گرفته باشید، باید بگوییم با توجه به افزایش قیمت خودروی‌تان باید هرچه سریع‌تر به شرکت بیمه‌تان مراجعه کنید و سرمایه‌تان را افزایش دهید تا موقع خسارت گرفتن به مشکل برنخورید.

بیمه بدنه

به اندازه ارزش خودروی‌تان سرمایه بیمه بدنه‌تان را افزایش دهید

شما خودروی‌تان را با توجه به قیمت آن بیمه کردید. برای مثال؛ خودروی شما 80 میلیون تومان است و براساس همین قیمت، بیمه بدنه خریدید و اگر خدای ناکرده تصادف کنید تا سقف همین قیمت 80 میلیونی که بیمه خریده‌اید، به شما خسارت پرداخت می‌شود. البته به تناسب همین 80 میلیون هم حق بیمه پرداخت می‌کنید. برای همین اگر قیمت خودروی‌تان از 80 میلیون به 120 میلیون افزایش پیدا کرد، باید به شرکت بیمه‌تان مراجعه کنید و الحاقیه افزایش سرمایه بگیرید تا خودروی‌تان اندازه 120 میلیون تومان تحت پوشش قرار بگیرد. طبیعیست باید حق بیمه بیشتری پرداخت کنید، اما خیال‌تان راحت می‌شود که که به اندازه ارزش خودروی‌تان بیمه شده و خسارت دریافت می‌کنید.

خوب است بدانید بر اساس ماده ۱۰ قانون بیمه در صورتی که مالی به کمتر از قیمت واقعی بیمه شده باشد، بیمه‌گر به تناسب مبلغی که بیمه کرده است (و نه قیمت روز مال) در برابر خسارات وارد شده به اموال بیمه شده مسئول است. پس اگر قیمت خودروی‌تان افزایش پیدا کرده حتما به نماینده تان مراجعه کنید و الحاقیه دریافت کنید.

بیمه‌بازار راه حلی برای خرید آگاهانه بیمه

بیمه‌بازار به عنوان اولین فروشگاه اینترنتی بیمه، امکان مقایسه و خرید انواع بیمه ثالث ، بیمه بدنه، بیمه زلزله و آتش سوزی، بیمه درمان انفرادی و گروهی و بیمه عمر را برای شما عزیزان فراهم کرده تا شرکت‌های بیمه را از هر لحاظ مقایسه کنید و بهترین را آنلاین بخرید و با ارسال رایگان درب منز‌ل‌تان تحویل بگیرید.

مقالات دیگر  نحوه دریافت خسارت از بیمه بدون کروکی

 

نظر یا پرسش خود را بنویسید