چگونه می توان خسارت بیمه بدنه در تصادف را دریافت کرد؟

 اگر با خودرویی تصادف کنیم بیمه بدنه تا چه میزانی تعهدات مالی دارد و خسارت ما را جبران می کند؟  در یک تصادف برای دریافت خسارت بیمه بدنه چه کاری باید انجام داد؟ در این مقاله قصد داریم به طور کامل به سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم و شرایط دریافت خسارت بیمه بدنه در تصادف و مراحل و مدارک لازم برای دریافت آن بپردازیم.

دریافت خسارت بیمه بدنه در حادثه تصادف

شرکت بیمه در چهار حالت هزینه خسارت واردشده در حادثه تصادف را تحت پوشش قرار می‌دهد:

1- در حادثه تصادف راننده بیمه‌گذار مقصر شناخته شود

در صورتی که در تصادف، راننده بیمه‌گذار مقصر شناخته شود، خسارت وارد شده به افراد زیان دیده در حادثه تصادف یا همان اشخاص ثالث از بیمه شخص ثالث راننده مقصر پرداخت می‌شود. حالا اگر راننده مقصر هم در حادثه خسارت دیده باشد و بیمه بدنه داشته باشد؛ خسارات وارد شده به او از طرف بیمه پرداخت می‌شود. اما اگر بیمه بدنه نداشته باشد بیمه هیچ مسئولیتی نداشته و پرداخت تمامی خسارات بر عهده خودش است.

 2- در حادثه تصادف راننده بیمه‌گذار مقصر شناخته نشود

در صورتی که در حادثه تصادف راننده بیمه‌گذار مقصر حادثه نباشد و زیان دیده باشد، بیمه شخص ثالث راننده مقصر بایستی خسارات وارد شده به خودروی راننده زیان دیده را پرداخت نماید. اگر پوشش بیمه شخص ثالث راننده مقصر از خسارات وارد شده به خودروی راننده زیان دیده کمتر باشد دو حالت به وجود خواهد آمد.

مقالات دیگر  ویدیوی آموزشی؛ نحوه انتقال تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث

حالت اول: خسارت وارد شده به خودروی زیان‌دیده بیش از سقف پوشش مالی بیمه شخص ثالث خودروی مقصر باشد و خودرو زیان دیده بیمه بدنه داشته باشد.

برای درک بهتر این حالت به مثال زیر توجه کنید:

در صورتی که در یک حادثه تصادف خودروی راننده زیان دیده حدود ۱۵ میلیون تومان خسارت دیده باشد و پوشش بیمه شخص ثالث خودرو مقصر تنها ۱۰ میلیون تومان باشد. برای دریافت ۵ میلیون تومان باقی مانده خسارات اگر خودروی زیان داده دارای بیمه بدنه باشد، می‌تواند از پوشش بیمه بدنه خود استفاده کند و بیمه این مبلغ باقی مانده را به صورت اقساطی با راننده مقصر تسویه حساب خواهد کرد.

سوالی که در این حالت پیش می‌آید این است که در این صورت آیا تخفیف بیمه بدنه خودروی زیان‌دیده از بین می‌رود؟

در پاسخ به این سوال باید گفت خیر، زیرا در چنین شرایطی در بیمه بدنه راننده زیان دیده نوشته خواهد شد که از پوشش ریکاوری استفاده شده است و نه تنها از سرمایه بیمه‌شده کم نخواهد شد بلکه بر تخفیف بیمه بدنه نیز تاثیری نخواهد گذاشت.

 

 

 

دریافت خسارت بیمه بدنه در تصادفات

حالت دوم: خسارت وارد شده به خودروی زیان‌دیده بیشتر از پوشش مالی بیمه شخص ثالث خودروی مقصر باشد و خودروی زیان‌دیده بیمه بدنه نداشته باشد.

در چنین شرایطی برای دریافت مابقی خسارات بایستی طرفین به شورای حل اختلاف مراجعه کنند تا این شورا در رابطه با اختلاف مبلغ خسارات تصمیم نهایی را اتخاذ نماید.

3- در صورتی که در حادثه تصادف راننده خودروی مقصر فرار کرده باشد

امکان دارد خودرویی در جایی پارک باشد و خودرو دیگری با آن تصادف کرده و از محل فرار کرده باشد. در این شرایط در صورتی که خودرو زیان دیده بیمه بدنه داشته باشد، فرد زیان دیده می‌تواند خسارات را از بیمه بدنه خودرو خود دریافت کند.

توجه داشته باشید در چنین شرایطی اگر از بیمه بدنه خود برای دریافت خسارت‌های وارد شده به خودرو استفاده کنید علاوه بر اینکه کلیه تخفیف‌های بیمه بدنه از بین می‌رود، سرمایه بیمه‌شده نیز کاهش می‌یابد. بنابراین قبل از استفاده بررسی کنید که آیا استفاده از بیمه بدنه مقرون به صرفه است. البته در صورتی که راننده مقصر شناسایی شود بیمه‌گذار زیان دیده می‌تواند با درخواست خود به شرکت بیمه تخفیف بیمه بدنه و سرمایه را به حالت اولیه باز گرداند.

مقالات دیگر  در چه شرایطی استفاده از کوپن بیمه شخص ثالث به صرفه است؟

4- در صورتی که در حادثه تصادف خودروی زیان‌دیده در دسته خودروهای گران‌قیمت باشد

مطابق قانون جدید بیمه شخص ثالث بیمه مرکزی (تبصره های ۳ و ۴ ماده ۸ قانون بیمه اجباری)، خسارت مالی ناشي از حوادث رانندگی صرفاً تا ميزان خسارت متناظر وارده به گرانترين خودروی متعارف از طريق بيمه‌نامه شخص ثالث قابل جبران خواهد بود.

منظور از خودروی متعارف خودرويی است كه قيمت آن كمتر از پنجاه درصد (۵۰%) سقف تعهدات بدنی (دیه کامل مرد در ماه حرام) باشد. این مبلغ در ابتدای هر سال توسط قوه قضاییه مشخص می‌شود. در چنین شرایطی باقی خسارت وارد شده به خودرو زیان‌دیده از طریق بیمه بدنه پیگیری می‌شود.

به طور مثال اگر یک پژو 206 با یک بنز به ارزش ۷۰۰ میلیون تومان تصادف کرده و خسارت ۲۰ میلیون تومانی اتفاق بیافتد، و راننده پژو 206 هم مقصر حادثه باشد، در این زمان از آنجایی که خودرو زیان دیده در دسته خودروهای گران‌قیمت (نامتعارف) است، بیمه شخص ثالث خودرو مقصر تنها بخشی از خسارات را پرداخت خواهد کرد و پرداخت باقی مانده خسارات بر عهده شخص زیان دیده است که در صورت داشتن بیمه بدنه ۲۰۶، شرکت بیمه آن را پرداخت خواهد کرد.

مهلت مراجعه به بیمه بعد از تصادف

بر اساس ماده 15 قانون بیمه، بیمه‌گزار تا 5 روز از وقوع تصادف فرصت دارد تا به شرکت بیمه مراجعه نماید. مگر آنکه اتفاقاتی خارج از اخیار او رخ دهد که در این صورت شخص موظف است آن را به بیمه‌گر اثبات نماید.

بیمه بدنه چند درصد خسارت را می‌دهد

مطابق با قانون درصدی از بیمه بدنه توسط شرکت بیمه پرداخت می‌شود و پرداخت بخشی دیگر از آن تحت عنوان فرانشیز بیمه بر عهده بیمه‌گزار است. فرانشیز بیمه بدنه اولین حادثه 10% دومین حادثه 20% و حادثه سوم به بعد 30% درصد است.

آیا گرفتن خسارت نیاز به کروکی پلیس دارد؟

در بخی تصادفات برای گرفتن خسارت بیمه بدنه نیازی به گزارش پلیس است. با در دست داشتن کروکی پلیس و تشکیل پرونده می‌توانید به نمایندگی‌های بیمه مراجعه کرده و خسارت خود را دریافت نمایید. تصادف‌هایی که نیاز به تحویل کروکی دارند عبارت هستند از:

  • تصادف به دلیل رد کردن چراغ قرمز
  • نداشتن گواهینامه یکی از طرفین تصادف
  • تصادف با ماشین‌های سنگین مانند کامیون،مینی بوس یا اوتوبوس
  • تصدف به فردی که ساکن شهر دیگری است.
مقالات دیگر  پوشش مالی بیمه شخص ثالث

مراحل دریافت خسارت بیمه بدنه در تصادف

برای دریافت خسارت بیمه بدنه در تصادف راننده زیان دیده بایستی مراحل زیر را طی کند:

  • اعلام خسارت به شرکت بیمه، حداکثر ظرف ۵ روز از تاریخ حادثه
  • اعلام حادثه به مراکز پلیس انتظامی، راهور و اخذ کروکی
  • مراجعه زیان دیده به شرکت بیمه برای تشکیل پرونده
  • انتقال خودرو به تعمیرگاه مجاز یا پارکینگ شرکت بیمه
  • بازدید خودرو توسط کارشناس بیمه‌گر و ارزیابی خسارت
  • بازسازی و تعمیر کامل خودرو
  • بازدید سلامت خودرو توسط کارشناس بیمه‌گر
  • دریافت چک خسارت از شرکت بیمه

نکته: روند پرداخت خسارت در بیمه بدنه در شرکت‌های مختلف متفاوت است به عنوان مثال بعضی شرکت‌ها ممکن است پرداخت خسارت را موکول به بازسازی کامل کنند و  بعضی از شرکت‌ها بلافاصله پس از بازدید، پرداخت کنند.

مدارک لازم دریافت خسارت بیمه‌‌ بدنه در تصادف

  • اصل و تصویر بیمه‌نامه بدنه به همراه الحاقیه‌ها (در صورت داشتن الحاقیه)
  • اصل و تصویر بیمه‌نامه شخص ثالث
  • اصل و تصویر گواهینامه راننده مقصر
  • اصل و تصویر کارت مشخصات و شناسنامه مالکیت خودرو
  • اصل و تصویر اسناد مالکیت خودرو
  • اصل  و تصویر کارت ملی بیمه‌گذار و راننده خودرو
  • ارائه گزارش‌ مقامات انتظامی(سازشی یا غیر سازشی)​

بیمه بازار قدرت انتخاب بهترین بیمه

بیمه‌ بازار به عنوان اولین سامانه خرید اینترنتی بیمه، امکان مقایسه و خرید انواع بیمه را برای شما عزیزان فراهم آورده است. شما می‌توانید استعلام قیمت بیمه ثالث از بیمه بازار،  محاسبه قیمت بیمه بدنه پراید، استعلام نرخ بیمه آتش سوزی و خرید اینترنتی بیمه عمر را در بیمه بازار تجربه کنید.


مطالعه این مقالات از دست ندهید:

بخشودگی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث

پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراه‌ها

خرید مطمئن بیمه بدنه پارسیان

محاسبه بیمه بدنه 206 با تخفیف

قیمت بیمه بدنه آسیا با چند کلیک

نظر یا پرسش خود را بنویسید

51 نظر
  1. صادق

    سلام آیا بیمه بدنه افت قیمت را هم باید پرداخت کند یا فقط هزینه بازسازی خودرو را؟
    خودروی من الحاقیه ندارد و فقط ۴۵۰ میلیون بیمه بدنه دارد الان ۷۰ میلیون زیان دیدم و فقط ۸ میلیون آنرا بیمه شخص ثالث مقصر داده آیا مابقی را بیمه بدنه خودم پرداخت می کند؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      در صورتی که راننده زیاندیده نسبت به این موضوع طرح دعوی کنند امکان دریافت این مورد از راننده مقصر وجود دارد

  2. احمد رضا

    اگر در تصادف راننده مقصر فرار کرد و پلیس هم حضور پیدا نکرد چگونه خسارت بیمه بدنه رو بگیرین

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      در صورت مراجعه به راهنماییی و رانندگی کروکی را دریافت نمایید تا بتوانید نسبت به دریافت خسارت خود اقدام نمایید

  3. مهدی

    سلام مهدی
    خودروی من به همراه خودم درحاشیه ای دچار آسیب شده که هزینه های آن را به سختی وبا قرض فراهم کردم آیا میتوانم با بیمه بدنه جبران خسارت شود

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      در صورتی که زمان بروز حادثه بیمه بدنه فعال داشته اید امکان دریافت خسارت برای شما میسر خواهد بود

  4. صیاد

    سلام. من با پراید زدم به یه خودرو نامتعارف. مقصرم. طرف میگه بیمه بدنه ندارم. از کجا بفهمم واقعا داره یا میخاد منو تلکه کنه؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      این امکان وجود دارد که با طرح دعوی ابتدا خسارت را از محل صندوق بیمه بدنه خودروی زیاندیده دریافت شود و در صورت فقدان بیمه بدنه فرایند شکایت از شما به جریان بیافتد

  5. Mohsen

    سلام وقت بخیر. درمحل کار سویچ رو دادم همکارم ک ماشینو روشن کنه گرم شه. روشن کرده اومده ماشین توی دنده بوده و رفته جلو خورده به درب ماشین اپتیمای همکارم وخسارت دیده. کسی پشت فرمون نبوده. بیمه. هم فقط6تومن داده. حتی بیمه خودم هم دادم ک ازجیبم خسارت ندم. ایشون هم بیمه بدنه داره ولی حاضرنمیشه ازش استفاده کنه. میخواد پول بگیره ازم. خرج درش 15تومن دیگه میشه ندارم ایشونم تو محل کار بخاطر اذیت و پول کندن ازمن داره اینکاو میکنه. هیچ قانونی هست ک ایشون متعهدوملزم به دریافت خسارت واستفادهازبیمه بدنه ماشینش باشه؟ ممنون میشم کمکم کنید

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      بیمه بدنه تنها براساس محاسبه ای بر مبنای قیمت مورد بیمه خسارات را ارزیابی را انجام و برآن اساس پرداخت میشود

  6. محسن

    سلام وقت بخیر. درمحل کار سویچ رو دادم همکارم ک ماشینو روشن کنه گرم شه. روشن کرده اومده ماشین توی دنده بوده و رفته جلو خورده به درب ماشین اپتیمای همکارم وخسارت دیده. کسی پشت فرمون نبوده. بیمه. هم فقط6تومن داده. حتی بیمه خودم هم دادم ک ازجیبم خسارت ندم. ایشون هم بیمه بدنه داره ولی حاضرنمیشه ازش استفاده کنه. میخواد پول بگیره ازم. خرج درش 15تومن دیگه میشه ندارم ایشونم تو محل کار بخاطر اذیت و پول کندن ازمن داره اینکاو میکنه. هیچ قانونی هست ک ایشون متعهدوملزم به دریافت خسارت واستفادهازبیمه بدنه ماشینش باشه؟ ممنون میشم کمکم کنید

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      بیمه بدنه تنها براساس محاسبه ای بر مبنای قیمت مورد بیمه خسارات را ارزیابی و انجام و برآن اساس پرداخت میشود

  7. Yas

    سلام..تصادف کردم و خسارت ماشینم بیشتر از تعهد بیمه ثالث مقصر هستش..آیا میتونم با شکایت قضایی مازاد هزینه را از مقصر بگیرم ؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      در صورتی که بیمه بدنه نداشته باشید میتوانید با طرح دعوی علیه مقصر و بعد از گذراندن فرایند قضایی از مقصر مازاد خسارت را دریافت نمایید

  8. علی

    اگر خودرو ای که بیمه بدنه دارد در اثر برخورد با در پارکینگ خسارت ببیند میتواند از بیمه بدنه اش استفاده کند و خسارت دریافت کند. و آیا نیاز به گزارش پلیس راهنمایی و رانندگی هست؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      در صورتی که کارشناس بیمه مربوطه در محل حادثه حاضر شود و از حادثه گزارش تهیه کند به شرط تائید حادثه به احتمال زیاد خسارت پرداخت میشود.
      اما در صورتی که این موضوع فقط در حد ادعا باشد و مدرکی وجود نداشته باشد بیمه بدنه خسارتی پرداخت نخواهد کرد.

  9. لطیف عامری

    حداکثر زمان قانونی تشکیل پرونده و دریافت خسارت بیمه بدنه طبق قانون چند روز است

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      بیمه‌گزار موظف است طی حداکثر 5 روز بعد از رخ دادن حادثه به مراکز خسارت مراجعه کند و خسارت وارد آمده را اعلام کند. درصورتی‌که این زمان طولانی‌تر شود بیمه‌گزار باید فرآیندی پیچیده‌ را طی کند و برای دریافت خسارت بیمه بدنه خود به شورای حل اختلاف مراجعه کند.

    2. ابوالفضل

      سلام خسته نباشید …من تصادف کردم اما زنگ نزدیم ب پلیس مدارکو دادم ک صب براش وسیله بخرم ک رفت شاکی شد تو دادگاه پولشو دادم بهش الان برا بیمه بدنه کروکی میخواد من ندارم چیکار کنم

      1. بیمه بازار

        سلام وقت بخیر
        در صورتی که شاهدی یا دوربینی در محل وقوع حادثه باشد امکان ترسیم کروکی بعد از وقوع حادثه وجود خواهد داشت

  10. هادی تقوی نیا

    سلام و خسته نباشید خوب الان 5 روز مهلت میدن منی که 7 روزه تو بیمارستانم بازوم شکسته از وسط دو تا شده ماشینمم پارکینگ هس چیکار باید بکنم

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      در صورت موجود بودن مدارک بستری این امکان وجود دارد که نسبت به تشکیل پرونده و دریافت خسارت اقدام نمایید

  11. Amir

    با سلام من چند روز پیش ماشینم چپ شد و کسی تو ماشین به جز خودم نبود خداروشکر به خودمم صدمه ای وارد نشد … چجوری باید خسارت ماشینو بگیرم ؟ بیمه خودش ماشینو جمع میکنه یا نقدی میده چجوریه اگه راهنمایی کنید ممنون میشم

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      در صورتی که کارشناس بیمه مربوطه در محل حادثه حاضر شود و از حادثه گزارش تهیه کند به شرط تائید حادثه به احتمال زیاد خسارت پرداخت میشود.
      اما در صورتی که این موضوع فقط در حد ادعا باشد و مدرکی وجود نداشته باشد بیمه بدنه خسارتی پرداخت نخواهد کرد.

      1. امیر

        چی میزنی در حد ادعا چیه بیمه بدنه موظف برای هر اتفاقی افتاد خسارت پرداخت کنه حتی اگر خودت با پتک بزنی ماشین داغون کنی

        1. بیمه بازار

          سلام وقت بخیر
          در ضمیمه بیمه بدنه شما شرایط پرداخت خسارت،سقف و استثنائات شما ذکر شده است و براساس آن پرداختی خسارت انجام خواهد شد

  12. Moeen

    در صورت وقوع تصادف با شخصی که خودروی وی بیمه شخص ثالث نداشته و او مقصر حادثه است، ایا در صورتیکه خودروی زیان دیده(غیر مقصر) بیمه بدنه داشته باشد، می تواند از بیمه بدنه خود استفاده کند؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      همانطور که از نام بیمه ها مشخص است، بیمه‌ای که بتواند خسارت شما را پرداخت کند همان بیمه شخص ثالث است.
      بیمه بدنه مخصوص خودرو است و پرداخت خسارت آن منوط به آسیب دیدگی خودرو است و نمیتوان از آن برای پرداخت خسارت به خودروی دیگر استفاده کرد.
      برای آشنایی بیشتر با بیمه بدنه می‌توانید مقاله “چگونه می توان خسارت بیمه بدنه در تصادف را دریافت کرد؟” را مطالعه کنید.

  13. L.m

    آیا راننده مقصر (در صورت رضایت طرف مقابل )میتواند از بیمه بدنه راننده مقابل استفاده کند و قصدشو نپردازد؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      بیمه بدنه مخصوص خودرو است و مشخصات ظاهری خودرو در آن ثبت می‌شود، این بیمه فقط برای خود خودرو قابل استفاده است و در تصادفات خسارت خودرو متقابل توسط بیمه شخص ثالث قابل پرداخت است نه بیمه بدنه.
      در صورتی که راننده خسارت دیده دارای بیمه بدنه باشد با رضایت خود می‌توانید از آن خسارت بگیرد و از راننده مقصر خسارتی دریافت نکند.

  14. وحید

    سلام، من تو تصادف مقصر بودم ولی با راننده خودرو زیان دیده سازش کردم و به پلیس هم خبر ندادیم، حالا خسارت خودمو از بیمه بدنه میتونم بگیرم

    1. بیمه بازار

      سلام
      شرکت های بیمه، خسارت بیمه بدنه را بسته به میزان خسارت، با توجه به گزارش سانحه و یا کارشناس شرکت بیمه پرداخت می کنند.
      برای پرداخت خسارات با هر مبلغی باید گزارش پلیس موجود باشد اما بعضی از شرکت های بیمه خسارت ها را تا سقف معینی بدون گزارش پلیس و فقط با گزارش کارشناس بیمه پرداخت می کنند.
      برای اطلاع از این مورد باید با شرکت بیمه خود تماس بگیرید.
      به این نکته هم توجه داشته باشید که در کنار گزارش پلیس هم می توان سازش کرد و مغایرتی با هم ندارند.

  15. بهزاد شمس

    سلام ، ما ماشینو پارک کردیم تو کوچه زدن به درش و رفتن اصلا نفهمیدیم کی زده ، من میتونم از بیمه بدنه استفاده کنم؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      بله، در اینگونه تصادفات برای دریافت خسارت بیمه بدنه ابتدا باید با پلیس راهنمایی و رانندگی تماس بگیرید تا با حضور در محل گزارش وقوع تصادف را تهیه کند و اعلام کند که مقصر در محل حضور نداشته.
      پس از آن بسته به شرکت بیمه خود، باید به شعبه بیمه مراجعه کنید و یا از نماینده پرداخت خسارت بخواهید تا با حضور در محل و براساس گزارش پلیس مرحله پرداخت خسارت آغاز شود.

  16. علی عابدین

    من چند روز بیش تصادف کردم ک در این تصادف ۵۰ ۵۰مقصر شدیم ماشین من بیمه بدنه دارد و من ۵۰درصد مبلغ رو از بیمه اون بعد خدا گرفته م الان بیمه بدنه من باید چند درصد بقیه ی ماشین رو ب من بده

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      بیمه بدنه شما براساس ارزیابی که کارشناس خسارت آن بیمه انجام میدهد و براساس نوع خسارت و فرانشیز آن پوشش خسارت پرداختی انجام میشود

  17. مهیار

    سلام..من ۵روز پیش تصادف کردم و ماشین چپ شد..الان کارشناس بیمه بدنه آمده و میگه چون ماشین گرون شده و شما پارسال ماشینو بیمه کردی..الان فوق فوقش ۶۰ در صد خسارت ماشین میتونی بگیری!!مگه بیمه بدنه نباید کل خسارت ماشینو بده؟؟؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      بیمه بدنه براساس ارزش مورد بیمه در زمان روز حادثه خسارت را پرداخت میکند
      برای پوشش دهی برای افزایش قیمت در طول سال بیمه ای بهتر است پوشش نوسانات قیمت بازار انتخاب شود

  18. روح الله

    مطالبتون ساده مفید و عالی بود واقعا ممنون

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      با تشکر از نظر شما

  19. سجاد

    آیا خسارت بدنه به حساب بیمه گذار واریز میشه یا به حساب صاحب پلاک؟؟
    تشکر

    1. بیمه بازار

      سلام به حساب صاحب پلاک
      اما ممکن است 35%خسارت وارده را به دلیل اینکه بیمه به نام شخص دیگری ست داده نشود.

  20. مرتضی

    سلام زمانیکه مقصر حادثه با 3 ماشین که درزیر تابلو حمل با جرثقیل پارک بوده وبا توجه به فاصله ای که در زمان پارک بین 3ماشین رعایت نشده است برخورد داشته، کارشناسی تصادف چگونه است

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      بسته به کروکی و نظر کارشناس خسارت ارزیابی تصادف توسط واحد خسارت شرکت بیمه مربوطه صورت می پذیرد

  21. مهدی دهقانی

    با عرض سلام و احترام من چند روز پیش در حال تردد در اتوبان تبریز صوفیان بودم که دیدم جلوی بنده چنتا ماشین تصادف کردن سمت راستم هم ترافیک بود که فلاشر زدم که خودروی عقبی متوجه تصادف و ایست من بشه که دیدم تو آینه پراید با سرعت داره میاد ماشین رو خاموش کردم گزاشتم دنده عقب پام رو هم گزاشتم رو ترمز و دستی رو کشیدم از عقب به من برخورد کرد و من رو توی تصادف جلو هول داد چون جاده برفی بود ماشینم لیز خورد وقتی پیاده شدم دیدم که خودروهای جلویی یک مجروح دارن وقتی افسر اومد اونی که به من زده بود گفت من زدم هول دادم خودروی جلویی هم گفت که من با اون فاصله داشتم افسر گفت دو روز دیگه بیایید مدارکتون رو از پلیس راه بگیرید ماشین ها هم همگی رفتن پارکینگ بعد از دو روز رفتم مدارک رو گرفتم و گفتن باید بری کلانتری رفتم گفت اصالت بیمه و برگ ثنا بیار و کروکی رو داد دیدم تو کروکی نوشته من با ضربه زدم به خودروی جلویی و خودروی عقبی من بعد برخورد من با من تصادف کرده خرج جلوی ماشین خودم حدودا 1/5ملیون میشه و خرج خودروی جلویی رو هم باید عقب خودرو رو بیمه من بده وقتی به پلیس راه مراجعه کردم گفت اینجوری کروکی کشیدم که به کسی زور نیوفته و اگر حرفی داری میتونی 900هزار تومن بدی کارشناس بیاد ببینه من نظرم رو نوشتم افسر میگه از خودش داستان نوشته و ماشینم الان هم خرج جلوی ماشینم رو باید خودم بزارم و خرج ماشین جلویی هم باید من از بیمه ام بدم و ماشینم الان یک هفته هست که تو پارکینگ هستش و هر موقع برای آزادی ماشین اقدام میکنم کلانتری میگه دو نفر مدارک هاشون ناقص هستش هنوز نیاوردن نمیدونم دردم رو به کی بگم هم کروکی اشتباه کشیدن که همه اونایی که اونجا بودن شاهد هستن هم به خاطر دو نفر آدم بی خیال ماشینم پارکینگ مونده شاید اصلا طرف مقابل ماشینشو لازم نداره باید منم علاف اون باشم و اگرم بخوام صابت کنم باید 900 تومن پول کارشناسی بریزم این چه عدالت و قانونی هست که منی که در ماه 1600 حقوق میگیرم و دو تا بچه دارم و اجاره نشین هستم باید تاوان کارشناسی اشتباه کس دیگری رو بدم اونی که به من زده شاهد هست و اونی که من بهش زدم اونم شاهد هست من دستم به کجا بنده چیکار کنم

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      بابت اتفاقی برای شما افتاده است متاسفیم
      بهترین راه برای شما مراجعه به شرکت بیمه برای ارزیابی مدارک و کروکی اشتباه و یا آوردن شاهد های خود به محل واحد خسارت بیمه می باشد

  22. سامان

    بیشنرین مبلغی که بیمه بدنه پوشش میده چقدره؟

    1. بیمه بازار

      قیمت کل ماشین است.

  23. سهراب مردانه

    من درشرکت درسامرغ راننده بودم بعداز۶سال کارکردن ماشین چپ شدبیمه بدنه داشت وازبیمه استفاده کرد..چون اول کار ازکارگرسفته میگرفتن برای تضمین کار..حالا سفته منو گذاشته اجرا میخواد خسارت بگیره .خواستم بدونم میتونه بگیره یا نه

    1. بیمه بازار

      این قانون جزو قوانین کارفرما می باشد که باید در قرارداد ثبت شده باشد.

  24. حسن

    به طور مثال اگر یک پژو ۲۰۶ با یک بنز به ارزش ۷۰۰ میلیون تومان تصادف کرده و خسارت ۲۰ میلیون تومانی اتفاق بیافتد، و راننده پژو ۲۰۶ هم مقصر حادثه باشد، در این زمان از آنجایی که خودرو زیان دیده در دسته خودروهای گران قیمت( نامتعارف )است، بیمه شخص ثالث خودرو مقصر تنها بخشی از خسارات را پرداخت خواهد کرد و پرداخت باقی مانده خسارات بر عهده شخص زیان دیده است که در صورت داشتن بیمه بدنه ۲۰۶، شرکت بیمه آن را پرداخت خواهد کرد.

    این خط آخرش رو فکر کنم اشتباه گفتین.
    شما گفتی ” پرداخت باقی مانده خسارات بر عهده شخص زیان دیده است” که یعنی راننده بنز باید الباقی خسارت رو از بیمه بدنه خودش بده.
    ولی در ادامه گفتین بیمه بنده 206 باید الباقی رو بده