بیمه سلامت ، حامی اقشار بدون بیمه

بیمه سلامت در سال ۹۳ به منظور خدمت‌رسانی به اقشاری از جامعه که تحت‌پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند، بدون پرداخت حق‌بیمه (رایگان)  به‌وجود آمد. به این نکته توجه کنید که بیمه سلامت صرفاً بیمه‌درمانی است و مستمری بازنشستگی ندارد. در ادامه با این بیمه بیش‌تر آشنا خواهیم شد.

خرید بیمه تکمیلی

☂️ شرایط ثبت‌نام بیمه سلامت:

اولین مورد برای تحت‌پوشش قرار گرفتن بیمه سلامت این است که فرد تحت‌پوشش هیچ بیمه‌ای مانند؛ بیمه خدمات‌درمانی، بیمه تأمین‌اجتماعی و کمیته امداد امام خمینی نباشد. اگر یکی از این بیمه‌ها را دارید، نمی‌توانید تحت‌پوشش بیمه قرار بگیرید. نکته مهمی که باید توجه کنید این است که اگر الآن تحت پوشش بیمه‌ی تأمین‌اجتماعی نیستید، (دوران بیکاری) می‌توانید تحت‌پوشش بیمه سلامت قرار بگیرید، اما موقعی که تحت‌پوشش بیمه تامین‌اجتماعی قرار گرفتید از این بیمه خارج خواهید شد، اما تا ۱ سال می‌توانید از مزایای بیمه سلامت استفاده کنید.

☂️ بیمه‌شدگان سلامت از چه خدماتی می‌توانند بهره‌مند شوند؟

همه خدمات بیمارستانی در مراکز بهداشتی و بیمارستان‌های دولتی، چه به‌صورت بستری و یا سرپایی، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، رادیولوژی و خدمات پاراکلینیکی که طرف قرارداد بیمه سلامت هست.  شما می‌توانید همانند باقی بیمه‌ها از خدمات این بیمه بهره‌مند شوید!

☂️خانم‌های خویش سرپرست و پسرهای بالای ۱۸ سال می‌توانند تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند؟!

اگر پسر بالای ۱۸ سال هستید و تحت پوشش بیمه پدر نیستید، می‌توانید به‌عنوان سرپرست خود را بیمه کنید و از مزایای بیمه سلامت استفاده کنید. اگر خانم خویش سرپرست هستید نیز می‌توانید خود را به‌عنوان سرپرست بیمه کنید!

مقالات دیگر  ۲۰ نکته مهم برای یک فروشنده‌ی جوان بیمه

☂️ بیماران خاص هم تحت‌‌پوشش بیمه سلامت هستند؟!

بیماران تالاسمی، هموفیلی، بیماران کلیوی و دیالیزی و پیوند کلیه، MS و همه بیماری‌های خاص تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند و براساس تعرفه مربوطه سازمان، هزینه‌های آن‌ها پرداخت می‌شود. شیمی‌درمانی جز بیماری‌های خاص محسوب نمی‌شود.

مطلب مرتبط: جراحی اسلیو معده با بیمه تکمیلی

☂️ برای تائید نسخه‌ها باید به کجا مراجعه کرد؟!

شما می‌توانید به داروخانه مراجعه کرده و داروخانه اطلاعات شمارا در کامپیوتر وارد کرده و از طرف سازمان، تأییدیه اینترنتی را می‌گیرد. خودتان نیز می‌توانید از طریق اینترنت تأییدیه دارو را بگیرید. بعد از تائید دارو با پرداخت فرانشیز می‌توانید دارو را تحویل بگیرید! پرداخت فرانشیز به عهده بیمه‌شده است. اگر سرعت اینترنت خوب داشته باشید و تعداد اقلام داروی مورد نیازتان نیز کم باشد خیلی زود می‌توانید تأییدیه را بگیرید. برای اینکه ببینید دارویی که می‌خواهید تحت پوشش بیمه قرار دارد یا خیر می‌توانید به سایت http://mdp.ihio.gov.ir/ مراجعه کنید.

مطلب پیشنهادی برای مطالعه: همه‌چیز در مورد بیمه اجباری و بیمه خویش‌فرمای تامین اجتماعی!

بیمه سلامت

☂️ همراه با بیمه سلامت می‌توان بیمه‌تکمیلی هم داشت؟!

بیمه سلامت یک بیمه پایه‌ای رایگان هست و شما هیچ محدودیتی بابت داشتن بیمه تکمیل‌درمانی نخواهید داشت، می‌توانید در کنار بیمه سلامت، بیمه‌تکمیلی هم داشته باشید.

☂️ بیش از ۱۰ میلیون نفر تحت‌پوشش بیمه سلامت!

طبق آماری که دولت منتشر کرد، ۸٫۵ میلیون نفر از این تعداد بیمه‌شده، درآمد زیر ۱ میلیون تومان دارند و پوشش رایگان برای این تعداد باقی خواهد ماند.  طرح اولیه دولت برای بیمه‌کردن ۵ میلیون نفر بود، اما با افزایش تعداد بیمه‌شدگان به ۱۰ میلیون نفر، مشکلاتی بر سر راه این طرح قرار گرفت که کسری بودجه سالیانه طرح تحول سلامت یکی از مهم‌ترین آن‌ها بود. لذا با توجه به اینکه کسانی که از ۲ دفترچه بیمه استفاده می‌کنند، بیش از ۶ میلیون نفر است احتمال حذف تعداد قابل‌توجهی از این افراد وجود دارد!

مقالات دیگر  انواع شرکت‌های بیمه تکمیلی دندانپزشکی

☂️  فرآیند صدور دفترچه به چه صورت است؟

✴️ مراجعه به سایت بیمه سلامت برای ثبت‌نام اینترنتی (ثبت‌نام اولیه اینترنتی خواهد بود)

✴️ اطلاعات سرپرست خانوار و اطلاعات درخواستی توسط شما پر می‌شود.

✴️ اطلاعات تکمیل‌شده توسط شما پس از ثبت‌نام، از بانک‌های اطلاعاتی موجود مورد استعلام قرار می‌گیرند. اگر تحت‌پوشش بیمه دیگری باشید به‌ عنوان ‌مثال بیمه تأمین‌اجتماعی، ثبت‌نام شما لغو می‌شود.

✴️ بعد از تکمیل این موارد، پیامکی از طرف سامانه برایتان ارسال می‌شود و زمان مراجعه حضوری به دفتر پیشخوان دولتی که هنگام ثبت‌نام مشخص کردید، اعلام می‌کند. بعد از مراجعه به دفتر پیشخوان و ارائه مدارک لازم دفترچه‌تان را تحویل بگیرید….

☂️اگر تحت‌پوشش هیچ بیمه‌ای نیستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما از بیمه سلامت استفاده کنید.

بیمه‌بازار راهی جذاب و نوآورانه برای خرید بیمه

بیمه‌بازار به‌عنوان پیشتاز صنعت بیمه آنلاین در کشور، امکان مقایسه و خرید انواع بیمه ثالث، موتورسیکلت، بدنه، آتش‌سوزی و زلزله، عمر و درمان را به مشتریان می‌دهد تا خرید آنلاین، آسان و آگاهانه‌ای داشته باشند. با توجه به تقاضای بالای مردم نسبت به خدمات بیمه تأمین اجتماعی بیمه‌بازار هم‌زمان با هفته تأمین اجتماعی از محصول جدید خود رونمایی کرده تا تمدید و صدور دفترچه تأمین اجتماعی نیز به‌صورت آنلاین انجام بگیرد.

نظر یا پرسش خود را بنویسید

24 نظر
  1. میلاد

    متاسفانه دیروز من رفتم دکتر منشی گفت فاقد بیمه هستید
    نامه طریق دانشگاه بردم دو ماه پیش برای دفتر بیمه گفتند تمدید میشه دیروز متوجه بیمه ام قطع شده امروز دفتر بیمه رفتیم که میگن بخشنامه 25 سال قطع میشه

    1. مهسا محمد شفیعی

      ممنون از همراهی شما

  2. محمد ملک جعفریان

    سلام خسته نباشید
    جراحی واریکوسل تحت پوشش بیمه سلامت هستش
    واکه هستش لطف کنید بگید هزینش چقدره

  3. پيمان

    من پدر هستم و تحت پوشش بيمه سلامت
    ميخوام بدونم كه همسر و فرزند ٦ ساله ام ميتونن از بيمه من استفاده كنن؟؟

  4. فروغی

    سلام بیمه حرف و مشاغل آزاد تامین اجتماعی را صرفا جهت بازنشستگی دارم و بیمه درمانی نیستم، آیا می توانم بیمه سلامت ثبت نام کنم؟

  5. داریوش

    بیمه سلامت طی یک پیامک عجیب به بسیاری از بازنشستگان کشوری اعلام کرده که بیمه آن ها تا چند روز دیگر تمام می شود !!! و خواسته که برای تمدید بیمه خود به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند . ما که درک نکردیم چطور ممکن است اعتبار بیمه سلامت یک فرد بازنشسته تمام شود . مانند این است که سازمان تامین اجتماعی به بازنشستگان خود اعلام کند که تا چند روز دیگر اعتبار بیمه تامین اجتماعی آن ها تمام می شود !!

  6. علیرضا‌عبداله‌زاده

    سلام‌.با‌تشکر‌از‌شما‌.
    کد‌ملی‌1382362102می‌باشد.

    1. مهسا محمد شفیعی

      ممنون از همراهی شما

  7. Mehran

    باسلام.مدتی هست ازخط داخلی تهران بابنده تماس میگیرن که براتون حقوق بازنشستگی اومده.۳میلیون واریزکنید ماهی ۳تومن به خودم ویکوپانصد به خانومم تعلق میگیره به مدت ۵سال.این چیه؟واقعیه؟یک خانمی هست به نام احمدی دقیقا مشخصه ازسروصدا که داخل یشرکتی جایی هست.بعد دوبارهم منو وصل کردن به اقایی به عنوان بازرسی که برام توضیح بدن چی به چیه.تورو خدا بهم بگید واقعیه یا دروغه؟چون بنده مدتی بیمه سلامت داشتیم.

  8. Mehran

    باسلام.مدتی هست ازخط داخلی تهران بابنده تماس میگیرن که براتون حقوق بازنشستگی اومده.۳میلیون واریزکنید ماهی ۳تومن به خودم ویکوپانصد به خانومم تعلق میگیره به مدت ۵سال.این چیه؟واقعیه؟یک خانمی هست به نام احمدی دقیقا مشخصه ازسروصدا که داخل یشرکتی جایی هست.بعد دوبارهم منو وصل کردن به اقایی به عنوان بازرسی که برام توضیح بدن چی به چیه.تورو خدا بهم بگید واقعیه یا دروغه؟

  9. محسن

    سلام, از مسئولین محترم خواهش میکنم که پزشک خانواده را حذف کنید . یعنی چه که برای هر بار مریض شدن باید بریم پیش یک پزشک خانواده و کلی معطلی و دردسر تحمل کنیم و بعد ایشون ما رو به فلان دکتر و درمانگاه معرفی کنند!! . برای کل بیمه شدگان استان گیلان یک پزشک عمومی بنام دکترسیف اله حسنی در رشت تعیین شده , چرا بیمه شده ها نمیتونن به هر درمانگاه و یا بیمارستانی که خودشون مایل هستند مراجعه کنند ؟ البته این طرح برای کمک به پزشکانی که قبلا توی مطبشون روزی حتی یکی دو تا بیمار نداشتند و داشتند چرت میزدند و مگس میپروندند خیلی فایده داشت ولی برای بیمه شده هیچ سودی نداره .

  10. احمدی

    سلام.جز دهک ۱تا۳ هستیم..مراجعه کردیم برای بیمه سلامت رایگان…
    ۳ماه بیمه کردن..ولی گفتن بعدازسه ماه دوباره بایدتمدید بشه
    دفترچه هم ندادن گفتن الکترونیکی شده
    امکان داره که رایگان نباشه بعدازاتمام ۳ ماه؟؟
    واینک واقعا دفترچه داده نمیشه؟

  11. barana

    سلام من قبلا تحت پوشش همسر سابقم بودم که تامین اجتماعی بود الان دوباره ازدواج کردم و میخام به صورت انفرادی بیمه سلامت بگیرم برا خودم ولی تو سایت نوشته چون قبلا بیمه تامین اجتماعی بودم نمیتونم بیمه سلامت بگیرم الان راهنماییم کنید که چیکار کنم و کجا باید ثبت نام کنم ؟

  12. هادی خانزاده

    سلام خسته نباشیدببخشیدبیمه ی مادرحال اتمام اعتباراست آیامجددابطورخودکارتمدیدمیشودیاخیر؟چه کارکنیم برای تمدید؟این تاریخ اعتباردردفترچه قیدنشده کداطلاع ازوضعیت روزدم اومد

  13. اسماعیلی

    وقتی تمدید کردم چرا خودمو یکسال تمدید کرد ولی بچه هامو سه ماه

  14. فیروز

    هزینه رادیولوژی ازآرنج دست واستخوان صورت بابیمه سلامت دراورژانس بیمارستان دولتی چقدرمیشه؟

  15. مهدی اشتری ماهینی

    سلام بنده یک فرد ۴۰ساله ومجرد هستم که بعداز فوت پدر و مادر. برادر بزرگتر ۴۶ساله به عنوان سرپرست من شده ولی ما حتی جدا از هم زندگی میکنیم برادرم چند سالی سابقه تامین اجتماعی داره ولی من تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستم آیا من برای ثبت نام بیمه سلامت مشکل ندارم. سرپرست من فقط بخاطر واریز یارانه است. وهردو به دلیل تصادف تحت درمان وبیکارهستیم

  16. صدیقه طحانی

    سلام من بیمه شده بیمه سلامت هستم اما پزشک معالجم با بیمارستان دولتی کار نمیکنه.میخوام ببینم میتونم پس از انجام درمان بخش از هزینه ها رو هز بیمه سلامت دریافت کرد؟
    ممنون میشم راهنمایی کنین.

  17. علیرضا

    سلام خسته نباشید ، من به صورت خویش فرما بیمه تامین اجتماعی هستم اما قرار درمانی با بیمه تامین اجتماعی بخاطر هزینش فعال نکردم میتوانم تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرم ؟

  18. ف ب

    من یه سوال دارم خودم سرپرستم بیمه سایراقشار بنیاد شهید دارم خانومم و بچه هام بیمه سلامت داشتند تاریخ اعتبارشون تموم شد رفتم اعتبار بزنم گفتند همه باید باطل کنید همه باهم یک بیمه ثبت نام کنیم . الان حدود دو سال و هشت ماهه میگذره هنوز باطل نکردم …
    حالا هنوز این قانون پابرجاست یا نه ؟ چون که واقعا شرایطم طوری نیست بتونم هرماه بیمه چهار نفر رو پرداخت کنم …

  19. سید علی رضا

    سلام ببخشید مادرم تحت درمان است یعنی داره شیمی درمانی میشه آیا با داشتن بیمه سلامت میتونم دارو هاشو خرید کنم یا خیر ،؟ اگه امکان دارد من اقدام کنم تا کی دفترچه رو میتونم بدست بیارم ؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      با توجه به شرایط خاص ایشان بهتر است قبل از اقدام با واحد پشتبانی بیمه سلامت تماس حاصل نمایید و بعد از اطمینان خاطر نسبت به دریافت دفترچه اقدام نمایید

  20. سایبان

    ممنون از مطالب خوبتون. به سایت کوچک
    ما هم سر بزنید

  21. آموزش آشپزی

    ممنون از سایت خوبتون. من هم توی سایتمون آموزش های زیادی گداشتم به سایت من هم سر
    بزنید