کدام شرکت بیمه، رتبه رضایت مشتری بهتری دارد؟

آیا از عملکرد شرکت بیمه خود راضی هستید؟ از میزان پرداخت خسارت شرکت بیمه خود چطور؟ آیا می‌دانید شاخص‌هایی برای ارزیابی عملکرد شرکت‌های بیمه وجود دارد که توسط پژوهشکده بیمه منتشر می‌شود و به شما کمک می‌کند تا شرکت‌های بیمه را از نظر میزان رضایت مشتری، شناسایی کنید و بعد اقدام به خرید بیمه‌نامه کنید؟

در حال حاضر ۱۳ شاخص اصلی برای سنجیدن میزان رضایت مشتریان از شرکت‌های بیمه وجود دارد، که در ادامه توضیح هر یک از آنها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.


خرید مطمئن بیمه با چند کلیک

همین حالا قیمت  و شرایط شرکت‌های بیمه را مقایسه و بهترین بیمه را خریداری کنید.

شاخص‌های رضایت‌مندی مشتریان از شرکت بیمه

بیمه مرکزی به کمک پژوهشکده بیمه ۱۳ فاکتور را جهت سنجش رضایت مشتریان از شرکت بیمه بررسی می‌کند و نتیجه آن را اعلام می‌کند تا مشتریان بتوانند؛ انتخاب مناسب‌تری داشته باشند و هم‌چنین، انتشار این اطلاعات باعث می‌شود شرکت‌های بیمه تلاش کنند، خدمات بهتری به مشتری ارائه دهند تا رتبه بهتری را کسب کنند که این به‌شدت به نفع خریدار است.

در این بخش به بررسی ۱۳ شاخص اصلی سنجش میزان رضایت‌مندی مشتریان از شرکت‌های بیمه پرداخته می‌شود. این شاخص‌ها معیارهای گوناگونی را دربر می‌گیرد؛ این سیزده شاخص به شرح زیر است:

مرحله تبلیغات

آیا شرکت‌های بیمه درزمینهٔ تبلیغات خوب عمل کردند؟ کدام شرکت بیمه توانسته علاوه بر نوآوری در تبلیغات،  اطلاع‌رسانی مفیدی هم داشته باشد؟

تبلیغات صحیح تبلیغاتی است که علاوه بر نوآوری و خلاقیت معرفی شکرت و مزایای آن، گمراه‌کننده نباشد؛ تبلیغاتی که باعث ابهام در تشخیص محصول بیمه‌ای شود، یا خارج از پوشش‌های شرکت بیمه یا فراتر از عملکرد شرکت بیمه باشد گمراه‌کننده است.

مقالات دیگر  جراحی اسلیو معده با بیمه تکمیلی

مرحله صدور بیمه‌نامه

آیا شرایط بیمه‌نامه با نیازهای مشتری منطبق است؟ آیا اطلاعات مناسبی به مشتری داده می‌شود تا بتواند با چشم‌باز خرید کند؟ ازنظر سرعت و سادگی صدور بیمه، شرکت چگونه عمل کرده

تناسب شرایط بیمه‌نامه با نیاز مشتری: این شاخص در بررسی رضایتمندی مشتری شامل شرایط بیمه‌نامه و تطابق آن با نیازها و خواسته‌های مشتری است. در صورتی که محصولی متناسب با نیاز مشتری نباشد، مشتری از خرید آن راضی نخواهد بود.

ارائه اطلاعات مناسب به مشتری: از دیگر عوامل تاثیرگذار بر رضایت مشتری از شرکت بیمه آگاهی از شرایط ، خطرات تحت پوشش و خطرات مستثنی شده و سایر تعهدات شرکت بیمه است.

سادگی و سرعت در صدور بیمه‌نامه: سرعت در صدور بیمه‌نامه از دیگر عوامل تاثیر گذار بر رضایت از شرکت بیمه است. هر چه فرایند صدور بیمه‌نامه ساده‌تر باشد و سرعت صدور بیمه‌نامه بالاتر باشد رضایتمندی از شرکت بیمه بیشتر خواهد بود.

رضایت مالی: در این شاخص منظور رضایت مالی تنها مبلغ حق بیمه پرداختی نبوده، بلکه احساسی است که بیمه‌گذار از عادلانه بودن رابطه مالی خود با شرکت بیمه دارد.

مرحله خسارت

سادگی و سرعت در پرداخت خسارت، فاکتور بسیار مهمی در میزان رضایت مشتری است. رضایت از مبلغ پرداختی خسارت نیز بسیار مهم است، آیا مشتری از میزان خسارت پرداختی از طرف شرکت بیمه رضایت دارد یا خیر؟

ارائه اطلاعات مناسب به مشتری:آگاهی از شرایط پرداخت خسارت شرکت بیمه و مدارک لازم برای دریافت آن از جمله موارد تاثیرگذار بر رضایتمندی از عملکرد شکرت بیمه است.

سادگی و سرعت در پرداخت خسارت: مشتریان به دنبال شرکت‌های بیمه‌ای هستند که به سرعت و بدون پروسه‌های اداری خسارت را از شرکت بیمه دریافت کنند. بنابراین حذف تشریفات زائد  اداری تاثیر بسزایی بر رضایت از شرکت بیمه دارد.

رضایت مالی: یکی از مهمترین عوامل در  رضایت‌مندی مشتریان، رضایت مالی آنان از خسارت پرداختی است. منظور از رضایت عادلانه بودن نحوه پرداخت خسارت توسط شرکت بیمه است. این شاخص از منصفانه بودن نحوه ارزیابی شرکت بیمه، پرداخت خسارت و میزان خسارت پرداختی ناشی می‌شود.

مقالات دیگر  شرایط و جزئیات بیمه عمر پاسارگاد

دانش کارکنان

میزان تحصیلات کارمندان شرکت بیمه چقدر است؟ آیا تحصیلات مرتبط بیمه‌ای دارند؟ یا ازنظر اطلاعات بیمه‌ای می‌توانند به مشتریان کمک کنند؟

کارکنان شرکت بیمه می‌بایست دانش حرفه‌ای در مورد رشته‌های مختلف بیمه داشته باشند تا به مشتری هنگام خرید بیمه‌نامه مشاوره‌های لازم را دهند او را راهنمایی کرده و نیازهای او را رفع کنند؛ آموزش کارکنان و استخدام نیروهاییکه دارای تحصیلات مرتبط با بیمه هستند؛ می‌تواند تاثیر بسیاری در رضایت از شرکت بیمه داشته باشد.

کیفیت ارتباط با مشتری

شرکت‌های بیمه چگونه با مشتریان خود ارتباط برقرار می‌کنند؟ کانال‌ها و راه‌های ارتباطی‌شان چگونه است؟

امکانات و راه‌های برقراری ارتباط با شرکت بیمه، دسترسی آسان به شبکه فروش و شعب پرداخت خسارت و سایر خدمات شرکت‌های بیمه از عوامل موثر رضایتمندی از خدمات شرکت بیمه توسط مشتریان دارد.

رسیدگی به شکایات

مشتریان چگونه می‌توانند شکایت خود را به شرکت بیمه تسلیم کنند؟ رسیدگی به شکایت مشتری چقدر زمان می‌برد؟

آنچه در این شاخص اهمیت دارد، ایجاد سیستم پاسخگویی مناسب، در دسترس و عادلانهرسیدگی به شکایات است. باید گفت رسیدگی به شکایات باید به‌گونه‌ای باشد که موجب جلب رضایت مشتری شده و منطقی، عادلانه، سریع و ساده باشد.

پاسخگویی

مشتری از میزان پاسخگویی شرکت بیمه چقدر رضایت دارد؟

در مجموع باید گفت نحوه پاسخگویی به مشتریان در کلیه مراحل صدور و دریافت خسارت، بایستی مورد توجه شرکت بیمه قرار گیرد. این امر از عوامل موثر و تاثیرگذار بر کیفیت خدمات بیمه‌ای و همچنین شاخص تعیین‌کننده‌ای در میزان رضایت‌مندی مشتریان از شرکت بیمه است.

محیط فیزیکی

شرکت بیمه چه تعداد شعبه در کشور دارد؟ نمایندگی‌ها و شعب شرکت بیمه تا چه حد در دسترس هستند؟

امکانات و تجهیزات مناسب فراهم شده برای مشتریان در دفاتر و نمایندگی‌های شرکت بیمه، مراکز پرداخت خسارت نیز حائز اهمیت است. همچنین تعداد نمایندگی‌ها و شعب شرکت بیمه، تعداد شعب پرداخت خسارت و میزان آراستگی ظاهری کارکنان نیز تاثیر بسیاری بر رضایت مشتریان از شرکت بیمه دارد.

مقالات دیگر  انواع شرکت‌های بیمه تکمیلی دندانپزشکی

 

شاخص‌های رضایت‌مندی بیمه‌شدگان به ترتیب رتبه در تأمین رضایت مشتریان

شاخص های رضایتمندی مشتریان از شرکت های بیمه

رتبه‌بندی این شاخص‌ها، همان‌طور که در جدول بالا مشاهده می‌کنید، مشتریان بیش‌ترین رضایت را از سادگی و سرعت صدور بیمه‌نامه و کم‌ترین میزان رضایت را از مبلغ خسارت دریافتی داشتند. شاخص‌های چون پاسخ‌گویی به مشتریان، دانش کارکنان و محیط فیزیکی نیز در وضعیت مناسبی قرار دارند، اما تبلیغات صحیح، ارائه اطلاعات مناسب به مشتری در زمان خسارت و رسیدگی به شکایات وضعیت مطلوبی از دید مشتریان ندارند که باید بیش‌تر موردتوجه بیمه‌گران قرار بگیرند.


بیمه‌ بازار با جمع‌آوری این رتبه‌ها و شاخص‌ها سعی کرده، اطلاعات را به‌صورت شفاف و دقیق به شما مشتریان عزیز ارائه دهد تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. خوب است بدانید می‌توانید بیمه‌ شخص ثالث بیمه بازار، بیمه بدنه بیمه بازار،، بیمه آتش سوزی بیمه بازار ، بیمه عمر بیمه بازار و سایر رشته‌های بیمه‌ای را خریداری کنید و در زمان و مکان دلخواه با ارسال رایگان تحویل بگیرید.

نظر یا پرسش خود را بنویسید

28 نظر
  1. ارزو محمدی

    بیمه سینا عالیه و حرف نداره واقعا کاش فقط بیمه سینا درعرصه بیمه فعالیت داشت بس که عالیهو موقع خسارت بهارباب رجوع احترام میزارن

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      ازین که تجربه خوبی در این زمینه داشته اید خوشحالیم

  2. احسان

    سلام چرا بیمه کوثر اصلا تو لیست نیس؟

  3. علی

    سلام من چند سال بیمه کوثر بودم تا یک اتفاقی به ثابت کرد که پولم رو دور ریخته بودم .دوستان بیمه کوثر بدترین میزان خسارت و بدترین پرسنل رو داره که متاسفانه فکر میکنن مردم نوکرشون هستن و برای ماشین صفری که در و گلگیر رو برام داغون کرده بودن بیمه کوثر برای من ۵۰۰تومن زد.

  4. رسول فراقی

    سلام
    والا ما چند وقت پیش برای دریافت خسارت هم به بیمه آسیا و هم ایران مراجعه کردیم
    آسیا که اول علی الحساب پرداخت میکنه بعد تعمیر باید پولت رو بگیری و ما ضرر هم کردیم اونجا2 میلیون
    ایران ولی نقدا پول رو بهت پرداخت میکنه

  5. جواد غریب

    یه سری عدد من درآوردی به نفع بیمه ایران!!!!

  6. فروشگاه اينترنتی

    پاینده و سربلند باشید.. مطلبی گیرا و عالی که نکات و جزئیات خاص و لازم در خصوص بیمه بیان گردید که بسته به نیازها می توان بهترین را انتخاب نمود
    فروشگاه اينترنتی
    باسپاس

  7. Mohsen

    با سلام من بیمه خودرو میخوام بکنم که موقع خسارت ادم رو اذییت نکنن ..کدام بیمه رضایت بیشتری کسب کرده مهم..

    1. بیمه بازار

      سلام، تو سایت ما می‌تونید شرکت‌ها رو از نظر رتبه رضایت مشتری و بقیه موارد باهم مقایسه کنید.

    2. مارال

      سلام روز خوش
      امکانش هست اگر کسی تجربه ای در مورد بیمه ی پارسیان داره مطرح کنه بیمه ی بازنشستگی

  8. محمد طهوریان

    باسلام
    احتراما کدام بیمه بهترین بیمه نامه عمر وتامین اتیه را دارد
    باتشکر

    1. بیمه بازار

      با سلام
      دوست عزیز تفاوت شرکت های بیمه تنها در ارائه پوشش های بیمه ای متنوع می باشد. برای خرید بیمه عمر مهم تر از نام شرکت بیمه، این است که قرارداد بیمه عمر را متناسب با نیازهای خود تنظیم کنید.

  9. امیرعلی

    با.سلام.از.مقاله ای که زحمت کشیدید.و.نوشتید.سپاسگذارم…من چند سال بیمه ایران ماشینم رو بیمه میکردم..بعد ی وقفه ای افتاد نتونستم بیمه کنم.و.ماشین هم رو کاملا خوابوندم چون خراب شده بود.و.لوازمش گیر نمییومد.بعد 2 سال رفتم بیمش کنم هر جا رفتم بالای سه میلیون میشد.با.جریمه هاش..بعد رفتم بیمه دانا.و.زیر.2میلیون.ماشین رو بیمه کرد.خدا.اجرشون بده.دمشون گرم.

    1. بیمه بازار

      با سلام
      ممنون از انرژی مثبتتون

  10. بنفشه

    بیمه معلم سوم هست نه بیمه ایران اشتباه نوشتید

    1. بیمه بازار

      سلام این امار از بیمه مرکزی منتشر شده و البته تغییر میکنه که حتما تغییرات رو اصلاح میکنیم. ممنون از نظرتون

      1. محمود

        سلام وقت بخیر.اطلاعات روز رو هم دارین؟چون در این جدول بیمه توسعه تعاون هم هست که چن ساله ورشکسن شده و از صنعت بیمه رفته

  11. سيروان نادري

    سپاس وتشكر از الهام عزيز ، مطالب بسيار كامل جامع و مفيد. پاينده باشيد

    1. بیمه بازار

      سلام ممنونم از نظر شما

  12. احمد

    با سلام
    بنظر من از بسیاری از جهات بیمه البرز واسیا بدترین شرکت های بیمه هستن
    اسیا حتی به ابلاغ رای هیات حل اختلاف که یک نهاد قضایی وکارشناسان بیطرف تشکیل شده ارزشی قایل نشده واز ١٢٠٠٠٠٠تومان فقط۴٠٠٠٠٠ تومان پرداخت کرده حتی رقمی که صافکاری در خیابان اشتغال دارد را نمیپردازد شما بخوان حدیث مفصل از این مجمل !!!!!

    1. بیمه بازار

      سلام ممنون از نظرتون

      1. شکیبا

        سلام ببخشید کدوم شرکت برای بیمه بدنه بهتره تشکر

        1. بیمه بازار

          با سلام
          دوست عزیز تمامی شرکت های بیمه ، بیمه بدنه خودرو را ارائه می نمایند و تفاوت چندانی با یکدیگر در کل ندارند ، فقط کمی اختلاف حق بیمه در بین شرکت ها وجود دارد .
          شما می توانید با مراجعه به سایت بیمه بازار و وارد کردن اطلاعات خودرو، قیمت و شرایط شرکت‌های بیمه را مقایسه کنید و بهترین شرکت بیمه را انتخاب نمایید.
          توصیه ما به شما این است که به تعداد مراکز پرداخت خسارت در شهر خود توجه داشته باشید.

        2. م

          بيمه بدنه دانا خيلي خوبه و اگه شخص ثالث هم ازهمون شركت خريداري كنيد شامل تخفيف ميشيد

      2. فراز

        سلام خ محمدی عزیز ..من میخوام ..به تازگی .در صنعت بیمه ..فعالیت کنم …به نظرتون کدوم شرکت مناسب ..هستش واسه ..نمایندگی ..ممنونم میشم راهنمایم کنید فراز هستم مزاحمتون میشم ..ممنونم تشگر ازبیدار لطف بی دریقتان

        1. بیمه بازار

          سلام
          دوست عزیز بررسی های شرکت های بیمه رو باید خودتون شخصا انجام بدید. چون هر شرکتی ممکنه در یک رشته خاص رقابت پذیر تر باشه.
          ولی ترجیحا شرکتی رو انتخاب کنید که در شهر شما شعبه پرداخت خسارت داشته باشه و به تعداد نمایندگی ها هم توجه داشته باشین

      3. esmaeil

        سلام می خوااستم بدونم چه طوری می تونم جدول بالا را با اطلاعات روز داشته باشم. با تشکر

        1. بیمه بازار

          سلام 🙂
          این جدول آخرین جدولیه که توسط بیمه مرکزی منتشر شده و آمار به روزتری در دسترس نیست.