۵ دلیل اصلی که ما ایرانی‌ها بیمه عمر نمی‌خریم

آمار دقیقی از بیمه‌نامه‌های عمرو سرمایه‌گذاری در دست نیست، اما به‌طور قطع می‌توان گفت آمار بیمه‌نامه‌های صادره به ۱۰ درصد جمعیت کشور هم نرسیده‌است. البته باید اشاره کنیم که در سال‌های اخیر فروش بیمه عمر افزایش داشته، اما هنوز با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد.

اما استقبال نکردن ایرانی‌ها از بیمه عمر چه دلایلی دارد؟

 

خرید بیمه عمر

نبود اطلاعات کافی و شفاف

در تحقیقاتی که توسط سامیا صفایی کارشناس‌ارشد علوم‌اجتماعی انجام شد؛ عوامل فردی، مانند وضعیت تأهل، وضعیت شغلی، میزان درآمد، سن و میزان آشنایی فرد با بیمه عمر، مؤثرترین عوامل در خرید بیمه عمر شناسایی شده‌اند.

۳۲ درصد از افراد، دلیل عدم تمایلشان به خرید بیمه را بی‌اطلاعی از شرایط بیمه‌نامه دانسته‌اند. بیمه عمر ازآن‌جهت نیاز به شناسانده شدن دارد که اکثر مردم اطلاع درستی در مورد پوشش‌های بیمه‌ای و سرمایه‌گذاری آن ندارند! برای مثال اگر بدانند بعد از پرداخت اولین قسط، تحت پوشش بیمه‌ای قرار می‌گیرند و حتی در صورت فوت، تمام سرمایه انتخابی‌شان به‌حساب وارثان‌شان می‌رسد.

در پایان قراردادشان تمام پول‌هایی که کم‌کم پس‌انداز کرده بودند با سود تضمینی و سود مشارکتی به‌صورت یکجا به حسابشان واریز می‌شود. در چنین شرایطی چرا باید در برابر خرید بیمه عمر مقاومت کنند؟ پس اولین دلیل عدم استقبال مردم ایران از بیمه عمر، فقدان اطلاع‌رسانی و آموزش صحیح و مناسب است.

حتما بخوانید: ۷ نکته مهم که قبل از خرید بیمه عمر باید بدانید!

بیمه عمر

درآمد پایین = عمر کمتر

رشد پایین درآمد مردم، زندگی با فقر و کمبودِ دهک‌های پایین جامعه و البته تورم بالا از عواملی هستند که باعث می‌شوند مردم کمتر به فکر خرید بیمه عمر باشند.

مقالات دیگر  راه‌های پرداخت حق بیمه کارفرمایی

پس هرچقدر درآمد افراد پایین‌تر باشد؛ احتمال خرید بیمه عمر کمتر است و هرچقدر تورم بالاتر باشد؛ باز هم احتمال خرید بیمه عمر کمتر است.

مشکلات و کمبودهای مالی باعث می‌شوند مردم بیش‌تر زمان حال را در نظر بگیرند نه آینده و یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بیمه عمر آینده نگریست!

اثربخشی بعدِ سرمایه‌گذاری بیمه عمر، طولانی‌مدت است و صبر بیش‌تری می‌طلبد؛ این در حالیست که شرایط بد اقتصادی باعث می‌شود افراد دنبال سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت با بازده سریع باشند.

۱۰درصد از افراد، سنگینی حق‌بیمه و ۱۷ درصد از افراد، کمبود درآمد ماهانه را علل اصلی نخریدن بیمه عمر، عنوان کردند. پس به این نتیجه می‌رسیم که تورم بالا، قدرت خرید افراد رو کاهش می‌دهد و در نتیجه میل به خرید بیمه عمر کاهش پیدا می‌کند.

وقتی تأمین‌اجتماعی هست چرا عمر؟

بسیاری از مردم باور دارند تا سازمان تأمین اجتماعی و خدمات درمانی و صندوق‌های بازنشستگی هستند؛ چرا بیمه عمر؟ وجود این نوع بیمه‌ها خوب است ولی تورم و مشکلات مالی و اقتصادی روی این سازمان‌ها نیز تأثیر منفی گذاشته و گروهی معتقدند؛ بیش از آن‌چه، به‌عنوان ایفای تعهدات می‌پردازند، توان پرداخت ندارند و با رشدِ تورم و هزینه‌های افراد در طول زندگی، مستمری این سازمان‌ها، کفاف امرارمعاش افراد را  نمی‌دهد. پس برای رفاه خانواده، وجود یک بیمه‌نامه مکمل عمر و پس‌انداز ضروری است تا بتوان، از مزایای سرمایه‌گذاری و حتی مستمری آن استفاده کرد!

حتما بخوانید: با پرداخت ۱۰ قسط بازنشسته شوید و مستمری دریافت کنید

بیمه عمر

عدم اطمینان به شرکت‌های بیمه

از عوامل دیگری که باعث می‌شود؛ رشدِ فروش بیمه عمر کند شود، نبود اطمینان مردم به شرکت‌های بیمه است. سؤال اکثریت افراد، این است که اگر سال‌ها پول خود را در شرکت‌های بیمه سرمایه‌گذاری کنیم و شرکت ورشکست شد، چه کنیم؟ اصلاً آیا تضمینی وجود دارد که پول و سرمایه‌مان به ما بازگردد؟ یا این‌که شرکت‌های بیمه می‌توانند به تعهدات خود در آینده عمل کنند؟

مقالات دیگر  همه چیز در مورد بیمه عمر

تمامی سؤالات منطقی است؛ اما باید بگوییم که نگرانی بابت این مسائل بی‌مورد است، چراکه ۵۰ درصد حق بیمه‌های اشخاص، به‌حساب بیمه مرکزی واریز می‌شود و بیمه مرکزی در هر شرایطی حتی ورشکستگی شرکت بیمه، مبلغ سرمایه‌گذاری و سود تضمینی را به افراد می‌دهد؛ پس دیگر جای نگرانی از اطمینان و تضمین بیمه‌های عمر وجود ندارد. در مورد توانایی عمل به تعهدات هم باید بگوییم؛ بیمه مرکزی هرسال یک سری معیار برای امتیازدهی شرکت‌های بیمه منتشر می‌کند که با چک کردن آن‌ها، به‌راحتی می‌توانید تصمیم بگیرید. مثلاً اگر توانگری شرکت بیمه در چند سال گذشته بالای ۱۰۰ بود، می‌تواند از پس تعهداتش بربیاید. تمامی اطلاعات مربوط به بیمه عمر شرکت‌های مختلف، در سایت بیمه‌بازار موجود است؛ می‌توانید برای مقایسه این اطلاعات و خرید بیمه‌نامه عمر به سایت بیمه‎بازار مراجعه کنید.

حتما بخوانید: چطور بهترین بیمه عمر را بخریم؟

دوراهی بانک و بیمه

مقایسه ناعادلانه بانک و بیمه یکی دیگر از چالش‌هایی است که اکثراً با آن مواجه‌اند. اکثر مردم سوددهی بانک را به بیمه ترجیح می‌دهند؛ چراکه معتقدند بانک‌ها سود بیش‌تری می‌دهند؛ آن‌هم به‌صورت ماهیانه و قابلیت نقد‌شوندگی بالاتری هم دارند که این خود، نقطه قوت بانک‌هاست.

ولی این را در نظر نمی‌گیرند که برای گرفتن سود قابل‌توجه، باید در ابتدا مبلغ زیادی را نزد بانک سپرده‌گذاری کنند که همه افراد این توانایی را ندارند، اما در بیمه عمر می‌توانند با پس‌اندازهای کوچک خود مثلاً ماهانه ۵۰ هزار تومان، هم تحت پوشش بیمه‌ای قرار بگیرند و هم در آینده مبلغ قابل‌توجهی را چه به‌صورت یکجا و چه به‌صورت مستمری، ماهانه دریافت کنند. البته باید گفت بانک و بیمه مکمل یک‌دیگر هستند که در مقاله‌ای جداگانه به آن پرداختیم.

حتما بخوانید: پول خود را در بانک سرمایه‌گذاری کنیم یا بیمه عمر بخریم؟!

می‌توان این‌طور نتیجه گرفت؛ با توجه به این‌که دلیل اصلی عدم استقبال مردم ایران از خرید بیمه عمر ، فقدان اطلاعات کافی و شفاف است؛ بیمه‌بازار سعی کرده، اطلاعات شرکت‌های بیمه را به‌صورت کاملاً بی‌طرف به شما مردم عزیز ارائه کند؛ تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

مقالات دیگر  بیمه عمر پارسیان را بخریم یا نه؟

از دست ندهید:

استعلام بیمه عمر پارسیان با چند کلیک

8 نکته که قبل از استعلام بیمه عمر باید بدانید

مقایسه بیمه عمر پاسارگاد و ایران

نظر یا پرسش خود را بنویسید

91 نظر
  1. وحید

    دوستان بنده پس از ۱۰ سال واریزی بیمه عمر رفتم انصراف دادم ب زور پول خودمو گرفتم شما گول نخورید ۲۰ سال دیگه پولی که بیمه بهتون میده شاید بتونید دوچرخه بخرید هروقت بیمه تو قرارداد برای ۲۰ سال آینده ب جای ریال دلار تضمین کرد اونوقت مطمئن باشید سرمایه گذاری خوبی کرد . من گول خوردم شما نخورید اگه تو این ۱۰ سال پولی که ب بیمه عمر دادم پشگل گوسفند میخریدم بیشتر سود میکردم گول حرفهای نماینده بیمه رو نخورید که مثلا فوت میکردید پول میدادن ب خدا بعد شما وراث تون انقد میبرن میارن که تهش اگه ۱۰۰ ملیون پول بدن که اونم میشه پول قبر

  2. امید شیراز

    دروغ بزرگی برای جمع نمودن سرمایه های مردم است وگرنه این همه امتحان برای گرفتن نمایندگی نداشتند
    مثلا شما ده سال با ماهی پنجاه هزار تومان بیمه بریزید اخرش سرمایه تان سیزده میلیون می شود ضمنا سالیانه بیست و پنج درصدم اضاف داده اید حالا تورم در این ده سال پول شما را بی ارزش نموده و دولتم پنج سال اول کاسبی نموده اگر طرف فوت هم بکند صرف ندارد برای بیمه عمرش اقدام کند چون دیگر با این پول بعد از ده سال یکپفک شاید بتواند بخرد ضمنا بیکاران زیادی برای بدبخت کردن مردم استخدام می کنند که با وعده های دروغین …..

    1. مهسا محمد شفیعی

      ممنون از همراهی شما

  3. کیومرث مجد

    با سلام
    بیمه عمر فقط بابت فوت فرد یا بعضا پوشش بیماریهای خاص مفید فایده است وگرنه با توجه به تورم ایران خرید آن کاملا اشتباه است، من سال 1391 بیمه عمر سامان صندوق پر ریسک خریدم با مبلغ پرداختی یک ملیون سالیانه در موقع خرید صحبت از مبلغ بازخریدی 100 ملیونی بود اما الان به زحمت سود 20 در صد سالیانه را پوشش میدهد. در صورتی که اگر معادل مبلغ پرداختی طلا خریداری میکردم 10 برابر بازخریدی رو داشتم.

  4. mahdi.m

    سلام و عرض ادب..
    ولی مهمترین دلیل استقبال نکردن ایرانی ها رو نگفتین..
    اونم اینه؛ که ما حالا که زنده اییم واسه گرفتن غرامت از بیمه پدر صاحبمون در میاد و در اخر هم یک پنجم خسارتم نمیدن. و همونم تازه بعد کلی دووندگی چندین ماه میدن ..همون یک پنجم و
    حالا وای به حال روزی که خودمونم نباشیم ..مگه میشه ازین حکومت و ارگاناش پول گرفت..

  5. محسن

    درود ب همگی من سرسید پرداختمه ،ولی دودلم ،با این وضع تورم بیست سال دیگه با پولی که به من میدن یا مستمری که میدن یه یخچالم نمبشه خرید ،مسولین بیمه هم هیچی بلد نیستن ونمیتونن توضیح بدن وآدمو مجاب بکنن،فقط میگن خوبه ،خودمونم داریم پرداخت میکنیم.تکلیف چیه راهنمایی کنید

  6. محسن

    درود ب همگی من سرسید پرداختمه ،ولی دودلم ،با این وضع تورم بیست سال دیگه با پولی که به من میدن یا مستمری که میدن یه یخچالم نمبشه خرید ،مسولین بیمه هم هیچی بلد نیستن ونمیتونن توضیح بدن وآدمو مجاب بکنن،فقط میگن خوبه ،خودمونم داریم پرداخت میکنیم

  7. F-D

    با سلام – بیمه عمر از دید سرمایه گذاری اصلا به صرفه نیست مثلا شما اگه سالی 10 میلیون تومی پرداخت کنی با افزایش سالیانه 15% حق بیمه بیشتر، بعد از 20 سال شما بیشتر از یک میلیارد تومن به اداره بیمه پول دادی که اونا میگن یک میلیارد و هفتصد بهت پس میدن– که با تورم و کاهش هر روزه ارزش پول ، با اون 1700 شاید 20 سال دیگه یه ماشین ساده هم بهت ندن — از نظر درمان هم به سادگی قرار نیست پولی بدن – واقعا گول نخورید – کلاه برداری بیش نیست –

  8. نوید

    اینجوری که من نظرات رو خوندم بیمه عمر خیلی عالیه ولی به شرط فوت!!!!

    1. bimebazar

      وقت بخیر
      ممنون از همراهی شما

  9. میم الف

    متاسفانه بیمه عمر در ایران یک کلاهبرداری است. سال ۹۶ بیمه عمر خریدم، با دلار ۴۲۰۰، الان فقط ۲۰ درصد سود شاملم می‌شه ولی دلار رشد ۹۰۰ درصدی داشته، اگه اون زمان همون مبالغ رو دلار خریده بودم الان پولم ۹ برابر شده بود درحالی‌که فقط ۲۰ درصد سود گرفتم! پس لطفا با این اراجیف مردمو گول نزنید. تو ایران و تورم ایران بیمه عمر معنی نداره.

  10. شهرام

    با سلام
    از سال 1394/04/06 بنده تحت پوشش بیمه عمر مان ایران قرار گرفتم و روش پلکانی رو انتخاب کردم و از سال اول با 100 هزارتومن و ضريب افزايش سالانه حق بيمه 0.1 پرداخت می کردم ، بعد از 8 سال ارزش بازخریدی آخرین قسط وصول شدم میشه 156,815,288 و جالبه که بگم طلا سال 94 گرمی 91 هزارتومن بوده !!!!!! بله دوستانی که بازار گرمی بیمه می کنید ، فکر کنید من فقط همون سال 94 و نه سال های دیگه ، می تونستم تقریبا 10 گرم طلا بگیرم و الان با پول طلای الان میشه چقدر ؟ نزدیک به 14 میلیون تومن، بله دوستان رسیدیم بگیم که در جامعه ای که تورم هر ماه و سالش نسبت به ماه و سال قبلش چندین برابر میشه و حقوقتون رشدی در برابرش نداره ، سرمایه گذاری در این بیمه به صرفه نیست دوستان ، خوب شرکت بیمه چه کار میکنه با این پول ها در زمان خودش ؟ مطمناً سرمایه گذاری در لحظه

  11. Arman

    سلام دوستان من خودمو پارسال بیمه عمر کردم و الان هم به شدت پشیمونم ، گول تبلیغات الکی یه مشت کسایی خوردم که واسشون زندگی مردم مهم نیست و واقعیت بهتون نمیگن شنیدین که میگن ادم بدبخت همیشه بدبخت تره البته ببخشید سو تفاهم نشه منظورم از این حرف اینه که ادمای ثروتمند هیچ وقت دم به تله نمیدن و گول این تبلیغات نمیخورن چون میدونن با پول باید چجوری بازی کرد کاری هم ندارم که یه سری جوگیر میان دفاع میکنن، همه چی خیلی شفاف و معلومه اگر باورتون نمیشه پیام های ۳ یا ۴ سال قبل همین صفحه بخونید خودتون متوجه عمق مطلب میشید که الان پراید چنده ،خونه ،سکه و ….. و اگر هم کسی توجهی نکرد ۵ سال دیگه متنی که نوشتم خوند کامل با تمام وجودش درک میکنه اوضاع از چه قراره,حیف چون انقدر حرف دارم بزنم تا خیلی از کار های بیمه هارو برملاع کنم ولی متن طولانی میشه فقط فقط فقط خواهشا به این نکته توجه کنید تورمی که ما داریم و در آینده خواهیم داشت (انشالله که نباشد) و پایین امدن ارزش ریال داره نشون میده که سرمایه گذاری تو این چیزا پول تو جوب ریختنه و اگر هم میخواد بیمه لطفی بکنه پولو به قیمت روز دلار برگدونه به دلار بده نه ریال چون همه خرج های ما در حال حاضر به دلاره نه ریال خواهشا به این موضوع یکم فکر کنید دوستان عزیز من صلاح شما رو میخوام و این نکته هم بگم الان خیلی ها میان میگن خوب داره سرمایه فوت میده فلان میده حتی با چندرغاز اولیه، ببنید اگر قراره اینطوری بهش نگاه کنیم که نباید سرمایه‌گذاری به بیمه عمر بچسبونیم چون دوتا چیز جدا از هم هستن و خودشون بهتر میدونن دارن چیکار میکنند حتی با دیدن قوانین و تبصره‌هاشون میتونید متوجه بشید نمونش هم کسی که سال اول پول واریز مکنه خودم مثال میزنم من سال ۱۴۰۰ مبلغ ۵ میلیون واریز کردم برای بیمه عمر ایران طرح مان و اگر بخوام انصراف بدم مبلغی که بهم برمگبره بنظرتون چقدره 2.600.000 خنده داره واقعا و تا ۵ سال باید به زور(برای جلوگیری از کسری ) پول واریز کنم با تورم ۲۰ درصدی که خودشون محاسبه کردن یعنی سال ۵ من بجای ۵ میلیون بابد ۱۰ میلیون بدم با احتساب تورم سالیانه که تازه بتونم بدون ضرر خودمو بازخرید کنم تجمیع مبالغمو بهم برگردونن که میشه ۳۸ میلیون که حساب کنید من سکه بخرم از لحاظ تورمی جلو ترم
    دیگه من حرفی ندارم ببخشید مطالب زیاد شد میخواستم عمق مطلب متوجه بشید اگر میشد عکس بزارم با مدرک بهتون نشون میدادم خیلی چیز هارو ،برای درمان و امراض هم بخدا سراغ هر بیمه ای برید غیر از عمر سود کردید ایام به کامتون
    @Fkr_bartar926 ایدی تلگرامه هر کسی سوالی داشت با مدرک خدمتش ارائه میدم من صرفا هدفم آگاهی هستش نه چیز دیگه

    1. bimebazar

      وقت بخیر
      ممنون از همراهی شما

  12. محمد محمدی

    با سلام
    بنده به عنوان بیمه گذار هر سه ماه مبلغ 300 هزار تومان حق بیمه برای فرزندم واریز می کردم که سالانه 20 % هم اضافه میشه. مبلغ بازخرید این بیمه نامه،طبق لیست پیوستی بیمه دیدم بعد از 30 سال 190 میلیون تومان واریزی بنده است و حدود 500 میلیون هم مبلغ بازخرید است (بعد از سی سال واریز)
    حالا :::: بنده در سال 88 مبلغ 250 هزار تومان حقوق میگرفتم الان بعد از گذشت 14 سال مبلغ 11 میلیون تومان حقوق دریافت می کنم یعنی 44 برابر بیشتر نسبت به سال 88 . یعنی الان که بنده 11 میلیون حقوق میگیرم رو 44 برابر بیشتر کنم (مثال واقعی است که تورمی که 14 سال گذشته تجربه کردیم) مبلغ 484 میلیون تومان در 28 سال نسبت به سال 88 حقوق دریافت خواهم کرد. و ارزش بازخرید بیمه نامه بنده هم همون قدر است . یعنی بنده بعد از این همه جون کندن و به زحمت انداختن خودم در این سی سال در نهایت مبلغی رو دریافت میکنم که ارزش یک ماه حقوق بنده رو داره .
    در ضمن این رو هم بگم که شما از زمان اگر بازخرید شما بعد از گذشت کمتر از ده سال باشه مبلغی که از بابت بازخرید دریافت میکنید کمتر از میزان واریزی شما هست . و اگر در سال های اول مجبور به بازخرید بیمه نامه بشید تقریبا نصف مبلغ واریزی رو بهتون برمیگردونن.
    بنده برای سه نفر از اعضای خانواده ام بیمه واریز کردم هر چند ناچیز . بعد از گذشت یک سال جمعا تقریبا سه میلیون و پانصد هزار تومان واریز کرده بودم . وقتی خواستم بازخرید کنم بیمه نامه رو ، یک میلیون و پانصد هزار تومان بهم واریز کردن وقتی گفتم چرا اینقدر کم واریز شده گفتن به خاطر وقفه ای هست که در واریز داشتی .
    اسم این صنعت رو چی میزارین ؟

  13. سحرعسگری

    سلام من نماینده فروش بیمه های عمروزندگی هستم تواین شش ماه که نمایندگی گرفتم هیچکس ازم بیمه عمرنخریده هرجامیگم من نماینده بیمه عمرازشرکت بیمه اسیاهستم فوری میگن نه ممنون بعضی هامیگن داریم بعضی هامیگن اینجاایران به مردمش نمیشه اعتماد کردبعضی هاهم میگن شماره بده فکرکنیم زنگ میزنیم خبری نمیشه توپیگیری هم میگن نمیخواهیم نمیدونم چکاربکنم شماره من ۰۹۰۳۹۲۲۳۷۵۹عسگری هستم

  14. علی

    سلام، بعضی دوستان همچین میگن بیمه مرکزی، انگار بیمه مرکزی به شکایات پاسخ میده. من ۳ سال از بیمه آرمان به بیمه مرکزی به علت نپرداختن پول شکایت کردم اما بعد سه سال متوجه شدم بیمه مرکزی هم با تمام بیمه ها همدسته. اگر بیمه بخواد سرتونو کلاه بذاره به بیمه مرکزی اصلا دلخوش نباشید.

    1. مهسا محمد شفیعی

      ممنون از همراهی شما

  15. محمد

    من کارشناس بیمه هستم مدت 25 سال هست تو صنعت بیمه هستم بنطرمن بیمه عمر زمانی قابل قبول تر از بیمه عمر پس انداز میباشد مشکل بیمه عمر اینست که پایه قرارداد ریال میباشد و با توجه به اینکه روزانه ارزش ریال روز به روز پایین تر می اید این بیمه قابلیت قابل توجه ندارد من سال 75 بیمه عمر پس انداز فروختم و در سال 98 زمانی که بیمه گذارم امد و مبلغ 10 ملیون تومان از بیمه پول گرفت و مبلع سود مشارکتی 2.300 را هم جدا گونه گرفت و به عبارتی 25 سال ماهانه قسط بیمه پرداخت کرد و دست اخر پول یک سکه طلا را به او دادند در صورتی که بیمه گذار ما می توانست با هر قسط 23 سال پیش می توانست یک سکه بخرد و این یک واقعیت تلخی است که متاسفانه ما کارشناسای بیمه به هیچ عنوان به بیمه گذاران خودمون توضیح نمی دهیم و همواره سعی در این داریم که با اطلاعات غیر واقعی یک فروش هیجانی داشته باشیم و زنانی بیمه گذار می فهمد که چه کار اشتباهی کرده دیگر دیر شده وبابت ابطال قراداد کلی خسارت هم باید بدهد

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      با تشکر از نظر شما
      با توجه به شرایط اقتصادی حرف شما متین است اما باز هم با توجه شرایط خاص تهیه بیمه عمر گزینه مناسب برای جبران هزینه های مربوط به غرامت فوت و هزینه های از کار افتادگی است

      1. حیدری

        سلام وقتتون بخیر باشه. بله قطعا تهیه بیمه عمر میتواند سودمند باش. چرا که در بحث پوشش های بیمه عمر اگر فرد براثر حادثه و یا فوت به هر علت از دنیا برود به ایشان تا سقف 1میلیارد داده میشود که این خودش جبران برخی از مسائل میباشد.

        1. بیمه بازار

          سلام وقت بخیر
          با تشکر از نظرت شما
          حرف شما کاملا درست می باشد و میتوان یکی از مزایای بیمه عمر را در موردی که شما فرمودید نیز خلاصه کرد

        2. مصطفی

          سلام
          ابن ایشان که می‌فرمائید دیگه فوت کرده.
          به نظر من به درد نمیخوره هم توی دنیا هستی دنبال پول باشی و درآمد
          برای مردن هم جوش بزنی که چقدر به بقیه میرسه!!!
          از شما کارشناس بیمه خواهش میکنم جواب بدین که کسی که سال ۱۳۸۰ بیمه عمر سرمایه داری کرده و الان پایان ۲۰ سالش هست، للله چقدر داره مستمری ماهانه میگیره امروز؟

        3. رضا

          آخه اسکل مرده پول به چه کارش میاد،من خودم تو زنده بودنم خیری ندیدم.گور بابای زنده ها و ورثه هام

          1. مهسا محمد شفیعی

            ممنون از همراهی شما

    2. یزدان

      دمت گرم دداش

    3. محمد

      احسنت . شما شخص درستی هستید. معایب و ریسک‌ها رو نمی گویند

    4. علی

      سلام خدا خیرت بده-میتونی به این شماره رزنگ بزنی
      09359487922

    5. N

      درود بر شما که با صداقت صحبت کردید

    6. mahdi.m

      افرین….حرفتون حق و با آب طلا باید نوشتش
      بجا حق بیمه یک سکه یا ۱۰ دلار در ماه میخرید …بعد ۲۵ سال میلیارد شده بود..
      🙏🙏🙏

    7. تلنگر

      سوال این جاست که اگر ده سال دیگه به طور مثال ایران تونست تورمش رو کنترل کنه و نزدیک صفر کنه آیا این شرکت ها همچنان متعهد به این سودهایی که اکنون عنوان میکنند هستند؟ در صورت جنگ یا هر اتفاق دیگه چه تضمینی هست که شرکت های بیمه پرداختی های مشتریان خود را پس داده و یا اینکه به قراردادهای شان پایبند باشند؟

  16. مهسا

    ببینم آیا اگر شما با ماهی 100 تومان طلا بگیرید (که نمیشه گرفت ) و ی گوشه ای بذارید اگر حادثه ای برای شما اتفاق افتاد
    اون طلا میتونه هزینه شما رو بدون اینکه به سرمایتون دست بزنه بپردازه ؟ اگه در یک سال هم دست شما شکست ، هم ی آزمایش دادین دیدین سرطان دارید و هم احتیاج به عمل قلب داشتین چی ؟
    مگه نباید از اون طلا بفروشی و خرج درمانتو بپردازی ؟
    بیمه عمر بدون اینکه به سرمایه شما دست بزنه متعهد هست که این هزینه ها رو پرداخت کنه .
    در ثانی اگه شما امروز بیمه کنید و فقط ی قسط 100 تمنی داده باشی و فردای اون روز فوت کنید سرمایه فوتی برابر با 330 برابر اون حق بیمه پرداختی به خانواده ای که شما مسئولش هستین میپردازه و این مبلغ برای کسی که تصادف میکنه 4 برابر میشه یعنی اگه 30 میلیون بدن در تصادف 120 میلیون میدن به خانواده

    ی امار بگیرین ببینم در سال چند نفر تصادف داریم ،چند تا سرطان ، چند نفر مصدوم ، چند نفر پیوندی ، چند نفر سکته و چند نفر فوتی داریم

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      با تشکر از نظر شما

    2. احمد

      دقیقاً به همین دلیل بعد از هفت سال بیمه عمر دو فرزندم را فسخ کردم و ادامه ندادم.

    3. ماریان

      برادر من بعد از ۱۵ سال واریز بیمه عمر هیچ مبلغی بابت فوت در اثر کرونا دریافت نکرد..
      واقعا متاسفم برای نماینده ها که فقط دنبال دریافی ماهانه خودشون هستن واصلا وجدان کاری ندارند..
      اخرم گفتن اشتباه از نمایندتون بوده ،درصد افزایشی براتون نزده بوده و هزارتا بهونه دیگه…

    4. داریوش

      بعد از مرگت دیگه پول برا چته

    5. امید شیراز

      حالا همچین می گید بیمه که هنوز تشکیل پرونده نداده اید و برای دریافت بیمه ندویدهاید ده روز بدوید ….

    6. انوشیروان

      توجیح غیر منطقی میباشد

      1. مهسا محمد شفیعی

        ممنون از همراهی شما

  17. نظری

    سلام من میخوام نمایندگی بیمه بگیرم به نظرتون کار خوبیه انجام بدم یا ن

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      شما میتوانید با استفاده از شرایط و آداب قانون بیمه بررسی های لازم را انجام دهید

    2. masih

      سلام شما نمایندگی بیمه گرفتین چطوره؟ کار خوبی هست اینده داره یانه؟؟

    3. نرگس خاوری

      بیا نمایندگی نگیر آنلاین کار کن با این شماره تماس بگیرید 09184705265

      1. مهسا محمد شفیعی

        ممنون از همراهی شما

  18. Delavar974

    سلام به همه
    نظر همه عزیزان رو تک بتک خوندم و متاسفانه همشون درسته
    اما با این حال بیمه عمر رو چیز خوبی میدونم و چون خودم بیمهگذار و بیمه گرهستم به همه توصیه میکنم اگر سرپرست خانواده هستید حتما اینکار رو بکنید.
    بیمه عمر شاید پولدارت نکنه اما خیلی ها رو از بدبختی و چه کنم چه کنم نجات داده
    چند نفر رو میشناسین که تو سن 40 یا 45 سالگی فوت کردن؟
    چند تا جوون میشناسین که به خاطر پول نمیتونن ازدواج بکنن؟
    بیمه همه چیرو برات فراهم نمیکنه و نباید هم بکنه اما اگر از خدمات پوشش بیمه عمر باخبر باشین همچین نظراتی نمیدین

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      متشکر از نظر شما
      در حالت کلی داشتن بیمه عمر از نداشتن آن با توجه به موارد مذکور بهتر است

    2. وحید.

      ب خاطر دوزار پورسانت خودت انقد دروغ تحویل مردم نده همیشه خدارو بالا سرت ببین .سرمایه فوت مثلا ۱۰۰ ملیون شد سرمایه ? بیشتر از ۱۰۰ ملیون هم انتخاب کنی موقع بازخرید ۸۰ درصد پولی که ب عنوان حق بیمه پرداخت کردی رو کسر میکنن ب عنوان اینکه هزینه کردیم برای ریسک سرمایه فوت تون . بنده ب عنوان کسی مخاطب شما هستم که ۱۰ سال بیمه عمر پرداخت کردم با پایه پرداختی ۱۰ سال پیش سالی ۱۲ ملیون و تا امسال گه سالی ۱۸ ملیون میدادم آخر سر بعد ۱۰ سال انصراف دادم پول ۲ تا سکه هم ندادن . دوستان گول نخورید لطفا بیمه عمر ب درد ایران نمیخوره چون ریال بی ارزش میشه اگه بیمه برای آینده با دلار پرداخت کنه اونوقت کارش ورسته

  19. حسین

    متاسفانه شرکت مثل بیمه سامان و بیمه های جدید که فقط تبلیغ میکنن اصلا مشتری مهم نیست و بیمه نامه ۲سال واریز زدم ۳ملیون پول بیمه نامه بخاطرکم کردن اقساط نگه داشتن بعد نتونستم دو قسطش بدی از اصل بیمه نامه بدون اطلاع برداشتن اعلامبعد چند ماه منتظر تغییر مبلغ ….اعلام میکنن شما بیمه نامت معلق و کل پول مشتری راحت میخورن …..چه اعتماد به بیمه هست ….در حال اعتراض به مراجع قضایی علیه کارشناس هستیم

    1. Mina

      سلام وقتتون بخیر عذر میخام میتونم بپرسم اقساطتتون هر از چند ماه بود؟

  20. محمد

    دانشی که کارگزاران بیمه عمر دارند بسیار محدود و در سطح پایینی هست شاید اطلاع ندارند و یا شاید نمیخوان به مردم اطلاع بدن یکیش همین پوشش هزینه جراحی برای بیمه عمر آیا میدونستین که باید ارزش بازخرید شما بالای 2 میلیون باشه تا بتونید از این پوشش استفاده کنید؟ یعنی کسی که داره ماهی 50 هزار تومن میده بعد حدال 5 سال تازه پوشش جراحی براش فعال میشه…خب این ضعف بیمه رو میرسونه که میخاد بابت پوشش 4 میلیون تومنی بیمه شده پنج سال منتظر بمونه ..خیلی مزخرفه..یه مثال ساده وقتی من ماهی صد تومن بابت بیمه میدم 50 تومنشو بیمه مرکزی میگیره 20 هزارتومنشو کارگزار بابت کارمزد از بیمه میگیره و بعد از ماه اول هرماه ده هزارتومن به حساب کارگزار واریز میشه از صد هزار تومن فقط 40 هزار تومن نصیب بیمه میشه ..این بیمه چقدر باید از این پول در بیاره تا اینهمه کسری رو جبران کنه…مزخرفه خودم بیمه هستم دیروزم مجبوری واریز کردم.

  21. امید

    بانک و موسسات مالی که ورشکسته شدند و حساب های سپرده گزاران را به یک بانک دیگر منتقل کردند اون بانک اعلام کرد فقط اصل سپرده ها را میتواند برگرداند بدون سود . این امکان هم و جود داره که در صورت ورشکستگی شرکت بیمه .فقط اصل حق بیمه های پرداختی بابت بیمه عمر عودت داده شود.

  22. یوسف حیدری

    سلام به نظر من تو این وضع بیمع عمر خوبه شما با برجی 100 هزار تومن چی کار میتونی بکنی نهایتش یه کیسه برنج تقلبی از طرفی اگه بیای همین برج 100 تومنو بزاری تو بانک که پولاتو جمع کنی هر روز هر ماه یا هرسال نرخ تورم میره بال و پولت کم ارزش تر میشه پس عاقلانه ترین کار بیمه ی عمر که با نرخ تورم میزان سود ت هم بالا میره بنده نه شرکت بیمه دارم نه بیمه گذارم چند وقتی هست خودمو بیمه کردم خواستم با شما درمیون بزارم .سپاس.در ضمن اینو واسه پدر و مادرها میگم بچه هاتونو بیمه کنین من الان 20 سالمه اگه بابام منو از اول بیمه کرده بود الان واس خودم یه سرمایه ای داشتم ……

    1. دوست

      دوست عزیز تو این خرابه شما همون 100 هزار تومن رو هر ماه بده طلا بخر بذار یه گوشه بمونه
      ببین بعد چند سال چقدر برات منفعت داره نمیخواد بیمه عمر کنی خودتو

      1. رضا

        سلام دوست عزیز با۱۰۰هزار تومان مگه میشه طلا خرید. بر فرض شما طلا خریدی گذاشتی تو خونه چون بهش دسترسی سریع داری اگه پول نیاز داشته باشی فورا میفروشی. تو بیمه عمر شما با اولین پرداختی قسط اول شما تحت پوشش بیمه هستی و خدای نکرده اگر اتفاقی براتون بیفته بیمه پشتته وکلی بحث های دیگه که این یکیش بود

        1. بیمه بازار

          سلام وقت بخیر
          بله این یکی از مزایای بیمه عمر می باشد
          با تشکر از نظر شما

      2. سعید پروان

        همیشه فکر بعد صحبت اگر متعهل بودید و در ماه اول پس انداز خدایی نکرده فوت کردید تکلیف فکر غیر مسئولانه شما نصبت به خانوادتان چی میشه یا اگر بیماری خاص یا حادثه دیدید با هزینه های بالاش در ماههای اول پس انداز صد تومنیتون چی میخواید بکنید؟

  23. شجاعی

    بایددبهتون بگم بیمه مرکزی کم کاری نمیکنه متاسفانه مردم ما جای اینکه خودشون تحقیق کنند فقط از نقل مردم استفاده میکنند و حرف افرادی رو میشنوند که اطلاعی راجع به بیمه عمر ندارند….بزارید یه سوال بپرسم …چرا ماشینتون رو بیمه میکنید؟؟؟؟ اگه بهتون میگفتند شما بیا ماشینت رو بیمه کن ماهی ۱۰۰تومن ، بعد چند سال کل مبالغی ک پرداخت کردی سودشو بگیر !!!آیا با ذوق این کارو انجام نمیدادی؟؟؟بیمه عمرم دقیقا همینه با ایتم های فوق العاده دیگش

    1. صدیق

      سلام اقای شجاعی میشه بیشتر راجع به بیمه عمر توضیح بفرمایید

    2. سیامک آقایی

      با سلامبهترین مزیت بیمه عمر کمک به بازماندگان در صورت فوت یا به میزان کمتر از کار افتادگی است بنظرم اگر عنوان این بیمه به بیمه فوت تغییر یابد سنخیت و منطق بیشتری با شرایط کلیه بیمه های ایران خواهد داشت و دلیل اصلی اون تورم و کاهش ارزش پول ملی است

      1. مهسا محمد شفیعی

        ممنون از همراهی شما

  24. سهیل

    بابا شما دیگه چقد ساده این تو کشوری که هیچ ثباتی نیست و تورم وحشتناکی هست. خونه ای که سال قبل 100 تومن بوده الان میگش 180 چطور انتظار دارین تا 20 سال دیگه 100 میلیون بیمه عمرتون ارزش داشته باشه. شاید بتونی باهاش پراید بخری. بیمه عمر ماله کشور های با ثبات اقتصادی هست نه کشور مزخرف ما.

    1. شجاعی

      من با اطمینان کامل میگم شما بدون هیچ تحقیقی این حرف رو میزنید و اصلا اطلاعی راجع به بیمه عمر ندارید و از کسی این رو شنیدید …اگه هرسال تعدیل داشته باشه مبلغ حق بیمشون چند سال دیگه این پول براشون عالی هست و بازم ارزش داره حالا شاید چند سال دیگه نتونن یه خونه کامل بخرن ولی حداقل نصف پول اون خونه اوکی میشه و نمیخواد به هرکسی رو زد یا از بانکی وام گرفت اونم وامی ک باید چنددتا ضامن برد….متاسفانه شما وقتی میرید بانک پول زیادی میزارید تا اون سودی ک میخواید حاصل بشه ولی این رو در نظر نمیگیرید که توی بیمه هم اگه میخواین همون سود حاصل بشه باید پول زیادی هم بزارید ولی بازم باتوجه به توان مالی هر فرد سوددهیش بهتر از بانکه

      1. علی

        بنظر من حق با سهیله
        بیمه عمر با افزایش سالانه ۲۵ درصد با مبلغ شروع بیمه ماهانه ۱۰۰ تومن بعد ۲۵ سال ۱.۳ میلیارد بشما میده
        ولی در همین مدت شما نزدیک ۱ میلیارد پول به بیمه دادین یعنی بعد ۲۵ سال شما ۳۰ درصد سود کردین!!!
        کمتر سر مردم شیره بمالید
        تو ایران بیمه عمر دوزار نمیارزه
        این برا کشوری خوبه کع تورم نداره نه مثل ایران که سالس ۱۰۰ درصد تورم داره
        یه مقایسه بین قیمت طلا از ۳۰ سال پیش تا الان و مقایسه اون با پولی نه حضرات بیمه میدن عمق جریانو بیشتر نشونتون میده
        یا حق….

        1. بیگی

          از نظر سرمایه گذاری حرف شما درسته ولی مشکل شما اینه که جنبه بیمه رو توجه نمیکنید شما فرض کن شما سالی 1 یا 2 میلیون گذاشتی کنار یا مثلا طلا خریدی خوب اگه خدایی ناکرده حادثه ای برات پیش اومد باید کل اون پول یا طلا رو ببری بفروشی هزینه کنی ولی تو بیمه اون هزینه ها رو پرداخت میکنه و باز هم بیمه نامه ات سرجاشه و هم آخر قرارداد پولتو با سودش میگیری الان کدوم خوبه انصافا؟

        2. آزادی

          هه واقعا دمتون گرم شما پنج شش سال پیش عجب حرفایی زدین تو وسهیل الان میفهمیم چی گفتین بیمه که هیچ همه چی تو این حکومت ونظام دزدی ونجس کاری بود تورم شده نزدیک ب ۹۰درصد رکورد جهان حال که هیچ جهان آیندگانم که هزارسال دیگه اروپا وامریکامیخواست بهش برسه رو هم زدیم بیمه عمر همش حرومزاده بازیه ولی واقعا اگه شش سال پیش طلا یا دلار یا هر گندوکثافتی میخریدیم انبار میکردیم الان یا شاه بزرگ پهلوی هم فالوده نمیخوردیم.چجوری وبا چه وجدانی واقعا اینکارو با ماکردن یعنی چی درشوکم کشوری که بتونه بااینهمه ثروت بزرگ ۹۰درصد مردمشو گرسنه نگهداره هنر کرده باید اسمشون وحکومت اخوندی وعلی وار واسلامیشونو به جهان بشناسونن وبه قول مدیری بزرگ کلام آخر یعنی این اخوندها ومسئولین ایرانی هستن من بعید میدونم ایناعرب هستن بعیدمیدونم اینا حرومزاده ها هرچی هستن فقط میدونم آدم نیستن.همه چی قشنگ میشه ب اهورمزدا قسم مردم باشرف وباغیرت ایرانی قسم میخورم دیگه چیزی نمونده تا آزاد بشیم از اینهمه ظلم چون هیچ ظلمی تا ابد پایدار نبوده ونمانده.بدرود مردم شریف ایران

          1. مهسا محمد شفیعی

            ممنون از همراهی شما

        3. یاسر

          کافی فرد یه بیماری خاص بگیره هر چی داره و نداره میره پای هزینه درمان..۳۰سال که هیچ ارثی که از پدرشم بهش رسیده باید بده ببمارستان..بیمه رو برا پولدار شدن نمیخرن برا بدبخت نشدن و به خاک سیاه ننشستن میخرن.

        4. امیری

          سلام چرا ما دیدگاهمون نسبت به بیمه فقط سرمایه گذاری و گرفتن پول و یود هستش ما باید پوششها از کار افتادگی ها نقص عضو ببماریهای خاص و فوت و حادثه رو در نظر بگیریم واین که اگر بخواین طلا بخرید الان کرمی۲۶۰۰هست و هر روز بالاتر میره چقدر نیتونید طلا بخرید چند گرم ی مثال منو شما ی ۲۰میلیون پول داریم شما طلا میخرید ومن هم ۱۸میلیون میدم طلا میخرم ۲میلیون بیمه و تو ی حادثه ای خدای نکرده آسیب میبینیم وباید هزینه کنیم من از بیمه خسارت و هزینه میگیرم و طلام سر جای خودش میمونه و شما طلا یا پس اندازی که داریدرو بهش دست میزنید و سرمایتون رو کم میکنید و برای خودتون خرج میکنید باز من اینجا برنده هستم و سرمایم هم سر جاش مونده

          1. bimebazar

            وقت بخیر
            ممنون از همراهی شما

      2. مهدی

        منم با اطمینان کامل میگم تو یه فروشنده بیمه هستی😂😂

        1. مهسا محمد شفیعی

          ممنون از همراهی شما

    2. شاکی

      Like

    3. دوست

      شدیدا باهات موافقم

    4. رضا

      این حرف دوسال پیش زدی ولی الان ب حقیقت پیوست دقیقا با صد میلیون پراید میشه

      1. مرجان

        الانم که سال۱۴۰۱اردیبشت ماه هست پرایدبالای ۲۰۰ میلیونه و نان قراره یارانه ای بشه

      2. شایان

        الان که دارم پیامت میخونم آقا رضا یک سال از پیامت گذشته و 4 سال هم از پیام سهیل
        دیگه با 100 میلیون پرایدم نمیدن
        الان پراید شده دویست میلیون 😂😂

    5. Mina

      سلام وقتتون بخیر یه کاری ک بیمه عمر انجام میدن اینه ک هر ساله از 10 تا 25 درصد پولتون سود تعلق میگیره صدردصد هزینه شما هم بالا میره و این درصدا بخاطر همینی ک خودتون گفتین تورم بله درست میفرمایید ولی ما میتونیم با همین درصدا اونو جبران کنیم دست خودمونه ک چقدر سرمایه گذاری کنیم خب معلومه با 100 و 50 تومن به جایی نمیرسه پس هر چقدر ک بیشتر بزارین آینده بهتری داره

    6. سعید کاکا

      همیشه فکر بعد صحبت اگر متعهل بودید و در ماه اول پس انداز خدایی نکرده فوت کردید تکلیف فکر غیر مسئولانه شما نصبت به خانوادتان چی میشه یا اگر بیماری خاص یا حادثه دیدید با هزینه های بالاش در ماههای اول پس انداز صد تومنیتون چی میخواید بکنید؟

    7. حسین

      الان بعد از 5 سال نظر شما رو دیدم که نوشتی ممکنه 20 سال دیگه به 100 میلیون فقط پراید بدن

      الان کلا 5 سال گذشته و همون پراید شده 350 تومن 🤦🏻‍♂️

    8. آریا

      آفرین درود بر شما

  25. سهیل

    دلیل اصلی نگرفتم بیمه عمر نداشتن ثبات اقتصادی و تورم زیاده. چون وقتی شما بیمه عمر رو شروع میکنی بهت میگن با این ظرایط بعد 25 سال ما 100 میلیون بهت میدیم. ولی دقیقا بعد یک سال می بینی 100 میلیون 20 سال بعد شده 30 میلیون امسال. بنظرتون تو کشور بی ثبات و بدون مدیریت میشه چنین سرمایه گذاری کرد. حساب کردم این پول بعد 20 ممکنه فقط بشه یه تلویزیون و ماشین لباس شویی خرید.

    1. بیمه بازار

      دوست عزیز شما می تونید با افزایش حق بیمه پرداخت در هر سال کاری کنید که مبلغ پرداختیتون اثر تورم رو کمتر کرده و در نتیجه سرمایه انتهایی شما مبلغ قابل توجهی شود.

      1. امیر

        شما هرسال میتونید ضریب رو افزایش بدید ولی فقط تا ۲۵٪ یعنی سال اول ۱۰۰ تومن بریزی سال دوم ماکزیموم ۱۲۵ تومن نه بیشتر و این گزینه اب هست که دوستان بیمه چی بهش اشاره نمیکنن. اگه اشتباهه حرفم یکی درستشو بگه

        1. کیانی

          سلام در بیمه پاسارگارگاد تا ۵۰ درصد امکان درصد افزایش وجود داره

      2. دوست

        دوست عزیز وقتی تورم 50 درصد شد و دولار از 4 هزار تومن به 17 هزار تومن رسید کدوم سود و اندوخته ریاضی میتونه با این تورم رقابت نه ؟؟؟؟؟

        1. سعید کاکا

          بیمه عمر مگه فقط جنبه سرمایه گذاری داره

    2. سعید کاکا

      چرا نیمه خالی لیوان رو میبینید چرا فکر نمیکنید که بیمه خریدید یا امنیت برای خانوادتون ایجاد کردید که لا اقل بعد شما تا مقطعی از فقر نجات پیدا میکنن

  26. زهرا

    سلام
    واقعا بیمه مرکزی کم کاری میکنه
    چرا تبلیغات نمیکنن
    ک مردم بیشتر اعتماد کنن
    چرا بیمه عمر رو رسانه ایش نمیکنن
    واقعا همین ک مردم نمیدونن
    بزرگترین ظلم هست
    ک آگاهی ب مردم نمیدن
    ممنون میشم نظرمو منتقل کنید

    1. بیمه بازار

      سلام بله حق با شماست و ممنونم از نظرتون

    2. شجاعی

      بایددبهتون بگم بیمه مرکزی کم کاری نمیکنه متاسفانه مردم ما جای اینکه خودشون تحقیق کنند فقط از نقل مردم استفاده میکنند و حرف افرادی رو میشنوند که اطلاعی راجع به بیمه عمر ندارند….بزارید یه سوال بپرسم …چرا ماشینتون رو بیمه میکنید؟؟؟؟ اگه بهتون میگفتند شما بیا ماشینت رو بیمه کن ماهی ۱۰۰تومن ، بعد چند سال کل مبالغی ک پرداخت کردی سودشو بگیر !!!آیا با ذوق این کارو انجام نمیدادی؟؟؟بیمه عمرم دقیقا همینه با ایتم های فوق العاده دیگش

      1. ایران

        چون اجبار می کنن بیمه کنیم. این همه پول می گیرن چندتا تصادف می کنن؟ تازه اگه یه نفرم تصادف کرد کلی تبصره میارن که به شما تعلق نمی گیره. من اگه داشتم خودم پس انداز میکردم چرا بدم دست یه عده دزد به ایم بیمه